تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162699

جشنواره فیلم «توفوزی» برای دومین بار از مجید موثقی سینماگر ایرانی ساکن سوئیس برای داوری فیلم های بلند و کوتاه بخش بین الملل این دوره دعوت به عمل آورد، این جشنواره پویانمایی از اعتبار و قدمت بالایی در آسیای میانه برخوردار است و بنیانگذار و دبیر هنری آنزوراب دیاسامیدزه است.

به گزارش سینماسینما، مجید موثقی به همراه کاسپار جانسیس، زاخ کوهن، لیدا فضلی و آرچیل کوخیانیدزه آثار فیلمسازان و انیماتورهایی از کشورهای فرانسه، روسیه، اکراین، اسپانیا ، سوئیس، صربستان، چین، ایران، انگلیس، آلمان، ایتالیا، استونی، ترکیه و هنگ کنک را تماشا خواهند کرد تا جوایز بهترین فیلم (جایزه بزرگ)، کارگردانی، فیلمنانه، موسیقی و بهترین تکنیک هنری مشخص شوند.

«توفوزی» به مدت پنج روز در اوایل ماه آبان در شهر باتومی گرجستان برپا می شود. مجید موثقی در سال‌های اخیر دو بار داوری فستیوال «Vision du Réel » در سوئیس و همچنین ریاست هیات داوران بخش اینتر فیلم در «جشنوراه فیلم لایپزیگ» آلمان را بر عهده داشته است که از فستیوال های تاثیرگذار سینمای امروز جهان به شمار می آیند. داوری جشنواره های فیلم زوریخ ،EBIFF کانادا ، وگیک روسیه، فیلم کوتاه روما در ایتالیا و همچنین فستیوال فیلم های تجربی Videoex نیز در کارنامه سالهای اخیر او به چشم می خورند. تا به امروز از «مجید موثقی» نمایش فیلم ،داوری و ورکشاپ های گوناگونی در شهرهای مختلف ایران، مسکو، باتومی، تفلیس، نیویورک، پاریس ،مزار شریف، تورنتو ، رم، زوریخ ، داکا و نیون دیده شده است. او از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران ایسفا، انجمن کارگردانان سینمای مستند و اتحادیه روزنامه نگاران سینمایی سوئیس است. وی در حال حاضر فعال در بخش مولتی مدیا دانشگاه زوریخ است. موثقی در سال‌های اخیر مشغول ساخت مستند بلند خود«پنجِ باز» بوده که به زودی آماده نمایش خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها