مدیر شبکه امید در نشست خبری افتتاح رسمی این شبکه اعلام کرد: از روز شنبه (۱۴ مرداد ماه) روزی شش ساعت و نیم برنامه تولیدی از این شبکه پخش خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، نشست خبری افتتاح رسمی شبکه امید امروز (نهم مرداد ماه) با حضور رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما) و مهدی سالم (مدیر شبکه امید) در صداوسیما برگزار شد.
دکتر پورحسین درباره افتتاح رسمی شبکه امید بیان کرد: روز پنجشنبه شبکه امید به طور رسمی افتتاح خواهد شد و روز جمعه در مراسمی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برنامهها به روی آنتن خواهد رفت.
او با اشاره به اهمیت شبکه امید اظهار کرد: شبکه امید یک کانال رسانهای است که به مخاطب خود نگاه و بستگی دارد. نوجوانی بهترین زمان برای باروری و حمایت است و این دوره سنی در آینده فرد اهمیت بسیاری دارد. ما بسیاری از ویژگیهای منفی و مثبت جوانی را در این دوره میبینیم. دوره نوجوانی اهمیت دارد و اقتضا میکند که شبکه و رسانه خاص خود را داشته باشد که به مسائل نوجوانان پرداخته شود. نوجوانان تا به امروز سهم عمدهای را در کنار کودکان و نوجوانان نداشتهاند.
رضا پورحسین افزود: اختصاص شبکهای برای نوجوانان، نشان میدهد که رسانه ما به اهمیت سن نوجوانان واقف است و باید بدانیم که این رده سنی از آیندهسازان کشور ما محسوب میشوند. در نظام تربیتی ما آن طور که باید به دوره نوجوانی اهمیت داده نمیشود. ما با افتتاح شبکه امید نشان دادیم که به مسائل نوجوانان به دلیل اهمیتی که دارند، میخواهیم پاسخ دهیم. تصمیم معاونت سیما و رییس سازمان صداوسیما این بود که این شبکه تا قبل از سال تحصیلی ۹۶ افتتاح شود که این اتفاق افتاد.
مهدی سالم با اشاره به آغاز کار رسمی شبکه امید گفت: شبکه امید پنجشنبه این هفته به طور رسمی افتتاح خواهد شد و جمعه در مراسمی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) که با حضور نوجوانان برگزار خواهد شد، برنامههای آن به روی آنتن خواهد رفت. از روز شنبه هفته بعد نیز کنداکتور شبکه تغییر و هویت بصری به آن اضافه خواهد شد. همچنین تولیدات این شبکه زیاد میشود و روزی ۶.۵ ساعت برنامه تولیدی خواهیم داشت.
مهدی سالم، مدیر شبکه امید، درباره رده سنی نوجوانان گفت: سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در دورهی نوجوانی قرار میگیرند. ما در حال حاضر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نوجوان داریم که این افراد ویژگیهای متفاوتی دارند. این رده سنی از دوره کودکی خود و محصولات کودکانه جدا شدهاند و محصولی از جنس نوجوانی میخواهند و باید با آنها به زبان نوجوانی صحبت کرد. همچنین رده سنی نوجوان نیاز به خودشناسی، فلسفه و تعقل دارد و باید مهارتهای زندگی را به آنها آموزش دهیم. حتی ما در شبکه امید به مهارت کسب و کار نوجوانان هم فکر کردهایم. نوجوانان آیندهسازان کشور ما هستند.
مدیر شبکه امید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره اینکه تولیدات این شبکه چگونه خواهد بود؟ گفت: ما برای هر سال چهار سریال در نظر گرفتهایم. سریالهای آسیای شرقی پربیننده و پرتقاضاترین محصولات پخش شده ما بودهاند. با توجه به اینکه دوره نوجوانی بسیار حساس است ما برای تأمین خارجی برنامهها دچار مشکل هستیم و تلاش میکنیم که از ظرفیت موجود برای تولید سریال و انیمیشن استفاده کنیم تا برنامههایی با فرهنگ خودمان تولید شود. شاید در سه ماه آینده اولین سریال متناسب با نوجوان تولید و آماده پخش شود.
او در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه امید با شبکه پویا رقابت دارد، بیان کرد: شبکه پویا برای سنین زیر ۱۲ سال است. رقابتی در کار نیست زیرا همه ما برای بهبود وضعیت رسانه تلاش میکنیم. ما نباید به رده سنی نوجوان کمتوجهی داشته باشیم زیرا آسیبپذیر هستند. ما باید خودمان را به مخاطب نزدیک کنیم و به جایی برسانیم که مخاطب حضور دارد؛ بنابراین باید توجه ویژهای به تولیدات متناسب با فضای سایبر داشته باشیم.
او افزود: ما باید به برنامههایی مانند نیمرخ، نمایشهای دورهمی که دورهای تأثیرگذار بودند توجه کنیم و از آنها بهره ببریم. ما باشگاهی برای نوجوانان در این شبکه داریم.
او درباره پخش پیامهای بازرگانی در شبکه امید، گفت: ما در حال حاضر هیچ پیام بازرگانی در شبکه امید نخواهیم داشت و با توجه به نیازمان پیام بازرگانی را اضافه خواهیم کرد.
سالم با اشاره به فضای سایبر ادامه داد: به دلیل اینکه در فضای سایبر به کودکان ما خدمات داده میشود و نظارت والدین در فضای مجازی کمرنگ است باعث شده که نوجوانان خودشان به دنبال جواب سوالات در این فضا بگردند. فضایی که گاهی واقعی و مورد تأیید هم نیست. شبکههای ما به کدام نیاز نوجوانان پاسخ میدهند. نوجوانان روحیه و ضمیر پاکی دارند و ما باید به آنها کمک کنیم.
کاوه، طراح هویت بصری شبکه امید هم درباره لوگوی این شبکه گفت: هویت بصری شبکه یک کار جدی است که کمرنگ بودن آن با جذابیت ارتباط مستقیمی دارد و ما نیز به دلیل بازخوردی که از کارمان در شبکه پرستیوی در تهران گرفته بودیم پروژه این بسته هویتی را برای شبکه امید کلید زدیم.
او ادامه داد: مخاطب نوجوان ما نمیخواهد که سنش پایین پنداشته شود و ما باید مخاطب شبکه را بشناسیم. در مرحله بعد ما به هویت جنسی مخاطب نیز توجه کردیم و به دو جنس مونث و مذکر توجه نشان دادیم. حوزه سومی که ما به آن ورود کردیم پیچیدگی مخاطب بود. ما در طراحی لوگو به چهار طیف رنگی رسیدیم. دو رنگ را برای دخترها و دو رنگ را برای پسران در نظر گرفتیم. ما همچنین در طراحی لوگو فضای فانتزی را نیز به گونهای تلفیق کردیم.
کاوه افزود: برای اولین بار است که مفاهیمی مرتبط با مخاطبمان را در لوگو میبینیم.
در پایان مراسم با حضور عرفان فیضی، بازیگر نوجوان سریال پرستاران در کنار رضا پورحسین و مهدی سالم از لوگوی شبکه امید رونمایی شد.
مدیر شبکه امید اظهار کرد: دکتر پورحسین به عنوان متخصص نوجوانان، در این مسیر کمک بسیاری کردند و من از او و آقای کاوه تشکر میکنم که با تمام وجود همراه ما بودند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟