تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۴:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25504

کیارستمی و صمدیانیار و همراه قدیمی عباس کیارستمی از آماده شدن فیلم بزرگداشت او خبر داد و گفت: این فیلم فردا در جشنواره ونیز اکران می‌شود.

به گزارش سینماسینما، سیف الله صمدیان عکاس، فیلمبردار و مستندساز  درباره فیلم«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» گفت:سرانجام این فیلم آماده شد و در حال طی کردن آخرین مراحل فنی است.

صمدیان گفت:این فیلم امروز به جشنواره ونیز تحویل داده می‌شود تا فردا در این جشنواره به نمایش درآید.

او تصریح کرد: با وجود سخت بودن این کار در نهایت توانستیم فیلم یادبود عباس کیارستمی را را آماده کنم که دقیقا  ۷۶ دقیقه و پانزده ثانیه است و مروری بر زندگی او دارد.

خستگی و بی‌خوابی صمدیان که این پروژه را به جای شش ماه در بیست روز به پایان رساند باعث شد او از دادن توضیحات بیشتر در مورد این کار خودداری کند.

هفتاد و سومین دوره جشنواره ونیز از ۱۰ تا ۲۰ شهریور (۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر) برگزار می‌شود.

صمدیان پیش از این در مورد این مستند گفته بود: شاید ویژگی اصلی و مهم فیلم «۷۶دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» این باشد که نخستین فیلم-پرتره‌ای است که قرار نیست کسی درباره‌ کیارستمی حرفی بزند یا آثارش را نقد و بررسی کند و حتی تصویری از فیلم‌هایش نشان داده شود.

«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» یک اشاره بسیار ساده‌ سینمایی‌ است به ۷۶سال و  ۱۵روز زندگی این جهانی عباس کیارستمی.

در مراسمی که یک روز قبل از انتقال کیارستمی به تهران  در خانه شعر پاریس از سوی دوستان و دوستداران ایرانی و فرانسوی کیارستمی برگزار شده بود، احمد کیارستمی در معرفی سیف‌اله صمدیان برای سخنرانی درباره‌ی پدرش، به حاضران گفت، او (صمدیان) کسی است که پدرم در طی سی سال گذشته، آرام‌ترین و مطمئن‌ترین لحظات را در مقابل دوربینش داشت.

سیف‌اله صمدیان در فیلم‌های «آ ب ث آفریقا»، «جاده‌ها» و «پنج»، به‌عنوان تصویربردار با عباس کیارستمی همکاری داشته است.

 

منبع: موج

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها