
بهاره جهاندوست، نقال و قصه گوی ایرانی و جمعی از هنرجویانش به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و روز جهانی صلح، قصه هایی از شاهنامه را برای مخاطبان جهانی روایت کرد.
به گزارش سینماسینما،جهدوست دراین باره گفت : در برنامه ای آنلاین با عنوان «The Miracle» یا «معجزه» روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۸ نفر از شاگردانم در دوره های شاهنامه خوانی و نقالی، دو قصه زال و سیمرغ و زال و رودابه را برای ۷۰ شرکت کننده از کشورهای آمریکا، کانادا، هلند، اتریش، اسکاتلند، کرواسی، اسپانیا، گرجستان، لیتوانی، هندوستان و ترکیه به زبان انگلیسی اجرا کردند.
جهاندوست ادامه داد: هدف از طراحی و اجرای این برنامه معرفی داستان های ایران و شاهنامه به علاقمندان غیرفارسی زبان بود که با توجه به نگاه بدون مرز داستان روایت شده و تلاش قهرمانان این داستان شاهنامه برای رسیدن به صلح، مورد استقبال خوبی قرار گرفت.
در این برنامه زنده، کیمیا یعقوبی، ویانا پرویزیان، ترنم جاهد، پرنیا پونکی، هستی ستایش فر، محیا محمدجعفری، سپیده زربینی و ستایش سلیمی زاده یک ساعت به روایت داستان تولد زال تا ازدواجش با رودابه پرداختند.
بانوی نقال ایرانی در ادامه از حضور در جشنواره بین المللی قصه گویی استانبول در روز شنبه ۵ مهرماه خبر داد و گفت: حضور و قصه گویی من در این جشنواره از سال قبل قطعی شده بود اما به دلیل شیوع کرونا، امسال جشنواره مانند بسیاری از رخدادهای هنری دنیا بصورت آنلاین برگزار می شود و قرار است شنبه شب ساعت ۹ به وقت استانبول یکی از داستان های شاهنامه را برای شرکت کنندگان این جشنواره روایت کنم.
این جشنواره از ۱۰ سپتامبر آغاز شده و تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰ ادامه دارد و برنامه هر هفته بصورت زنده از کانال یوتیوب جشنواره با نشانی storyfestist پخش می شود.


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





