رضا رویگری میگوید کیان ایرانی در سریال «مختارنامه» یکی از شخصیتهای اصلی بوده که او دوست داشته بازیاش کند، او میگوید در زمان پخش این سریال بازخوردهای خوبی از نقشش گرفته است.
به گزارش سینماسینما، مهر ماه سال ۸۹ اولین باری بود که سریال «مختارنامه» از تلویزیون پخش شد، سریالی که لشکری از بازیگران در آن جلوی دوربین داود میرباقری رفته بودند و هر یک نقشی متفاوت با آنچه تا پیش از آن را بازی کرده بودند به نمایش گذاشتند. رضا رویگری نیز یکی از بازیگرانی بود که یکی از نقشهای اصلی «مختارنامه» را بازی کرد. او در این سریال نقش شاهزاده کیان ایرانی را بازی کرد که به دلیل ایرانی بودنش مورد توجه خیلیها قرار گرفت. چند سالی است سریال «مختارنامه» با آغاز ماه محرم از یکی از شبکههای تلویزیون پخش میشود و امسال هم آیفیلم پخش این مجموعه تاریخی را در دستور کارش قرار داده است. به همین بهانه با رضا رویگری درباره این سریال و نقشآفرینیاش گفتوگویی داشتیم و خاطرات حضور او در «مختارنامه» را مرور کردیم. رضا رویگری درباره تجربه بازی در این سریال گفت: ««مختارنامه» برای من جایگاه ویژهای دارد و روزهای خاطرهانگیز و خوبی را در این کار گذراندم. «مختارنامه» سریال بزرگی بود، من در طول تمام سالهایی که سریال ساخته میشد در آن حضور نداشتم و به صورت مقطعی جلوی دوربین میرفتم اما به عنوان عضوی از این سریال در جریان ویژگیهای این مجموعه بودم و میدانم چه تلاشی برای ساختش شد.» میرباقری جایگاه ویژهای برایم دارد او درباره ویژگی شاخص این سریال و کارگردانش نیز بیان کرد: «دیالوگنویسی میرباقری شاهکار است و یکی از دلایلی که بازیگر سر کارهای او به وجد میآید همین ویژگی اوست. من قبل از «مختارنامه» در «معصومیت از دست رفته» با میرباقری همکاری داشتم، البته نقش خیلی کوتاه داشتم و تنها در چند پلان مقابل دوربین رفتم و شاید اگر اغراق نباشد بگویم یک صفحه دیالوگ داشتم اما واقعا از لحظه لحظه حضورم لذت میبردم. بعضی از کارگردانها هستند که حتی اگر نقش یک پلانی هم به تو پیشنهاد بدهند حاضری برایشان بازی کنی، مثلا این اتفاق در آمریکا درباره اسکورسیزی میافتد، میرباقری در ایران برای من چنین کارگردانی است. برای «مختارنامه» همان اوایل کار بود که داوود میرباقری برای نقش کیان ایرانی با من تماس گرفت و توضیحاتی را هم درباره نقش و کار برایم داد، من خیلی از پیشنهاد او خوشحالم شدم و با تعاریفی که او کرد متوجه شدم کیان یکی از شاه نقشهای «مختارنامه» است.
رویگری ادامه داد: «به نظر من یکی از ویژگیهای «مختارنامه» هم علاوه بر روایت جذابش دیالوگهای جذابش است که چشم مخاطب را به دهان بازیگرانش می دوزد. همان زمانی که «مختارنامه» پخش میشد من از زبان خیلیها میشنیدم که از شنیدن این دیالوگهای جذاب به وجد میآمدند. شاید همین جذاب بودن دیالوگها باشد که این کار را از سایر کارهای تاریخی متمایز می کند. من معتقدم قصه در هر کاری جایگاه خودش را دارد اما این دیالوگهاست که کار را متفاوت و برجسته می کند و میرباقری این کار را به خوبی بلد است.» چرا کیان محبوب بود؟ این بازیگر در توضیح ویژگیهای شخصیت کیان که یک سردار ایرانی بود نیز عنوان کرد: «کیان ایرانی بود و مخاطبان با او ارتباط بیشتری برقرار کردند آن هم به همین دلیل، ضمن اینکه او به دلیل اننقام جویی از شهدای کربلا می جنگد و برای این ویژگی نیز محبوبیتاش بیشتر شد.» رضا رویگری در نقشهای منفی زیادی بازی کرده و خیلی از مخاطبان او را با آن شخصیتها به خاطر میآوردند، او درباره پیشنهاد و انتخاب این نقشها نیز توضیح داد: «به نظرم فرقی ندارد که چه نقشی را بازی میکنی، خوشبختانه درباره من همیشه بازخوردها مثبت بوده و چه نقش منفی و چه مثبت مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده است.» بازیگر سریال «شاهگوش» در ادامه افزود: «البته من به عنوان بازیگر دوست دارم تجربیات متفاوتی داشته باشم و قبل از بیماریام هم سعی میکردم انتخابهایم طوری باشد که تجربیات متفاوتی داشته باشم و تنها یک مسیر را تکرار نکنم. چون من همیشه معتقدم حتی اگر بازیگر در نقشهای منفی هم کلیشه شود دیگر برای مخاطب نمیتواند جذابیتی داشته باشد و بیننده فقط به یک چشم به او نگاه میکند و از او انتظار دیگری ندارد.»
فیلمنامهها مثل قبل نیستند رویگری در ادامه با اشاره به فیلمنامههایی که این روزها به دستش میرسیده بیان کرد:«فیلمنامهها مثل سابق نیستند و اگر ۱۰ کار توجهات را جلب میکرد این روزها با چشمپوشی از عیب و ایرادها شاید نهایتا ۲ کار را بتوانی انتخاب کنی. البته من خودم هم سختگیرتر شدهام و دوست ندارم هر کاری را قبول کنم در انتخاب هایم خیلی دقت می کنم. فکر می کنم مردم از بازیگران بعد از بازی در برخی از سریالها که وجهه سنگینتری دارند، انتظارشان بالا میرود و دوست ندارند او را در هر کاری ببینند. من هم به سلیقه آنها احترام می گذارم و با وسواس نقشهایم را انتخاب میکنم.» منبع: خبرآنلاین
رویگری ادامه داد: «به نظر من یکی از ویژگیهای «مختارنامه» هم علاوه بر روایت جذابش دیالوگهای جذابش است که چشم مخاطب را به دهان بازیگرانش می دوزد. همان زمانی که «مختارنامه» پخش میشد من از زبان خیلیها میشنیدم که از شنیدن این دیالوگهای جذاب به وجد میآمدند. شاید همین جذاب بودن دیالوگها باشد که این کار را از سایر کارهای تاریخی متمایز می کند. من معتقدم قصه در هر کاری جایگاه خودش را دارد اما این دیالوگهاست که کار را متفاوت و برجسته می کند و میرباقری این کار را به خوبی بلد است.» چرا کیان محبوب بود؟ این بازیگر در توضیح ویژگیهای شخصیت کیان که یک سردار ایرانی بود نیز عنوان کرد: «کیان ایرانی بود و مخاطبان با او ارتباط بیشتری برقرار کردند آن هم به همین دلیل، ضمن اینکه او به دلیل اننقام جویی از شهدای کربلا می جنگد و برای این ویژگی نیز محبوبیتاش بیشتر شد.» رضا رویگری در نقشهای منفی زیادی بازی کرده و خیلی از مخاطبان او را با آن شخصیتها به خاطر میآوردند، او درباره پیشنهاد و انتخاب این نقشها نیز توضیح داد: «به نظرم فرقی ندارد که چه نقشی را بازی میکنی، خوشبختانه درباره من همیشه بازخوردها مثبت بوده و چه نقش منفی و چه مثبت مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده است.» بازیگر سریال «شاهگوش» در ادامه افزود: «البته من به عنوان بازیگر دوست دارم تجربیات متفاوتی داشته باشم و قبل از بیماریام هم سعی میکردم انتخابهایم طوری باشد که تجربیات متفاوتی داشته باشم و تنها یک مسیر را تکرار نکنم. چون من همیشه معتقدم حتی اگر بازیگر در نقشهای منفی هم کلیشه شود دیگر برای مخاطب نمیتواند جذابیتی داشته باشد و بیننده فقط به یک چشم به او نگاه میکند و از او انتظار دیگری ندارد.»
فیلمنامهها مثل قبل نیستند رویگری در ادامه با اشاره به فیلمنامههایی که این روزها به دستش میرسیده بیان کرد:«فیلمنامهها مثل سابق نیستند و اگر ۱۰ کار توجهات را جلب میکرد این روزها با چشمپوشی از عیب و ایرادها شاید نهایتا ۲ کار را بتوانی انتخاب کنی. البته من خودم هم سختگیرتر شدهام و دوست ندارم هر کاری را قبول کنم در انتخاب هایم خیلی دقت می کنم. فکر می کنم مردم از بازیگران بعد از بازی در برخی از سریالها که وجهه سنگینتری دارند، انتظارشان بالا میرود و دوست ندارند او را در هر کاری ببینند. من هم به سلیقه آنها احترام می گذارم و با وسواس نقشهایم را انتخاب میکنم.» منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- فوت بازیگر «سفیر» و «مختارنامه»/ حسین خانیبیک درگذشت
- تهیهکننده سریال مطرح کرد؛ «سلمان فارسی» امسال به ایران میرسد؟/ پایان «بیزانس» در تابستان
- جلیل فتوحینیا درگذشت
- سلمان فارسی به ارمنستان رفت
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- رئیس سازمان سینمایی: مشکلات رضا رویگری به زودی مرتفع میشود
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- بازیگر سینما از آسایشگاه کهریزک ویدیو داد/ رضا رویگری: حلالم کنید
- تقدیر از رضا رویگری در موزه سینما/ بهترین کار سینماییام را «بوتیک» میدانم
- رضا رویگری: فیلمنامههای ضعیف مهمترین معضل سینمای ایران است
- گلهمندی رضا رویگری از پرداخت نشدن دستمزدهایش/ طلبهایم را نمیتوانم بگیرم
- فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» آغاز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





