پخش کنندگان و تهیه کنندگان فیلم های ایرانی می توانند تا ۱۰ اسفند برای ثبت نام در بخش مرور سینمای ایران یا «نمایش های بازار» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام کنند.
به گزارش سینماسینما، آتوسا قلمفرسایی مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر پس از دو دوره برگزاری منظم نمایش های بازار و استقبال مهمانان خارجی از این بخش امسال نیز با هدف تداوم سیاست معرفی تولیدات سالانه سینمای ایران شامل فیلم های بلند، کوتاه داستانی و مستند محصول سال ۱۳۹۶ به مدیران جشنواره ها، پخش کنندگان بین المللی، خریداران و مهمانان خارجی اقدام به اکران محدود برگزیدهای از فیلم های متقاضی در «نمایش های بازار» خواهد کرد.

او افزود: نمایش های بازار بخشی است که در اکثر بازارهای بین الملی فیلم دنیا وجود دارد و هدف از برگزاری این بخش در جشنواره جهانی فیلم فجر ایجاد امکانی برای نمایش پردهای فیلم های ایرانی و معرفی به جشنواره های خارجی یا انتخاب آن توسط پخش کننده های بین المللی است.
مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه در این بخش هر فیلم تنها ۲ بار نمایش داده می شود، توضیح داد: اولویت با مهمانان خارجی، پخش کنندگان بین المللی، مدیران فستیوال های داخلی و خارجی و مدعوین ویژه جشنواره چه داخلی و چه خارجی است. فیلم های حاضر در این بخش برای عموم به نمایش درنمیآید و از این رو حقوق اولین نمایش خود را از دست نمی دهند و می توانند در بخش های اصلی جشنواره های دیگر حضور پیدا کنند.
قلمفرسایی افزود: مهلت ثبت نام فیلم ها در بخش نمایش های بازار تا ۱۰ اسفند است اما مهلت ارسال آثار با هماهنگی دفتر جشنواره و تا ۲۰ اسفند صورت میگیرد. فیلم ها باید حتما زیرنویس انگلیسی داشته باشند و نسخه دی سی پی آنها به دفتر جشنواره تحویل داده شوند، اما چنانچه نسخه دی سی پی موجود نیست صاحبان آثار با هماهنگی مدیران جشنواره می توانند نسخه بلوری را تحویل دهند.
به گفته وی، اگر اثری پخش کننده بینالمللی دارد، لازم است پخش کننده اقدام به ثبت اثر کند در غیر این صورت تهیه کننده می تواند فیلم را به ثبت برساند و به دفتر جشنواره ارائه کند.
مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره شروط پذیرش آثار گفت: فیلم های کوتاه، مستند، انیمیشن، داستانی و بلند تولید سال ۹۶ در این بخش جای دارند ولی به دلیل محدودیت امکان نمایش، این آثار هم توسط دبیر جشنواره انتخاب می شوند. طبق آیین نامه، فیلم های کوتاه باید زیر ۱۵ دقیقه و فیلم های بلند بالای ۷۵ دقیقه باشند. محل نمایش هم تنها در کاخ جشنواره است.
او در پایان خبر داد: صاحبان و پخش کنندگان آثار محدودیتی از لحاظ تعداد برای ثبت فیلم ندارند و هر تعداد اثر که شرایط این بخش را داشته باشد میتواند از سوی آنها ثبت شود.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سید رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





