اسامی اعضای هیئت داوران بخش مسابقه نمایشنامهنویسی سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اعلام شد.
به گزارش سینماسینما ، خسرو حکیم رابط، پیام لاریان و مهدی میرباقری مسئولیت داوری آثار بخش مسابقه نمایشنامهنویسی سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر را برعهده گرفتند.
خسرو حکیم رابط متولد ۱۳۰۹ در شیراز است. نگارش دهها نمایشنامه از جمله «آنجا که ماهیها سنگ میشوند»، «ایوب دلتنگ خسته خندان»، «سهراب شنبه»، «سهراب و ساز و والی قبرستان»، نمایشنامههای رادیویی «آهو و احمد»، «زمانه در دست زمان»، «عطسه»، «زیر تیغ آفتاب» و فیلمنامههای «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی، آب، چرخ»، «باغ آدم» و… از جمله سوابق حرفهای این هنرمند پیشکسوت است.
پیام لاریان متولد سال ۱۳۶۰ در اهواز نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و دریافت جایزه بهترین نمایشنامهنویسی در سه دوره و بهترین کارگردانی در دو دوره از جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه کاری خود دارد. «امپرسیون؛ جیغ بنفش»، «پرسههای موازی»، «گزارش بازگشت»، «بالستیک زخم»، «و چند داستان دیگر» از جمله نمایشهایی است که به قلم و کارگردانی لاریان به روی صحنه رفته است.
مهدی میرباقری متولد ۱۳۶۱ در شاهرود دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. «سیاوش در آتش (برگزیده جایزه فجر نمایشنامهنویسی)»، «آخرین حکایت فرهاد (برگزیده جایزه فجر نمایشنامهنویسی و تندیس کانون نمایشنامه نویسان)»، «کارما (برگزیده جایزه نمایشنامهنویسی تئاتر شهر)»، «صحنههایی از زندگی پدرم (برگزیده جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر شهر و جایزه نمایشنامه نویسی بنیاد ادبیات نمایشی)»، «اعترافها و دروغها (جایزه نمایشنامهنویسی جشنواره رادی)» و «خواب خیس ماهی (جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر دانشگاهی)» و… از جمله عناوین آثار میرباقری است. همچنین نمایشنامه «آنا کارنینا» نیز به تازگی از این هنرمند توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- فهرست نمایشهای مسابقه تئاتر ایران برای تئاتر فجر کامل شد
- معرفی ۱۵ نمایش بخش مسابقه آثار صحنهای جشنواره تئاتر فجر
- معرفی نامزدهای مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- حضور دو کارگردان مشهور اروپا با دو نمایش در جشنواره تئاتر فجر
- وحید لک مدیر روابط عمومی، تبلیغات و تشریفات جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شد
- فراخوان بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





