«بدون قرار قبلی»، پنجمین اثر سینمایی بهروز شعیبی در دانشگاه مولتی مدیا مالزی نمایش داده شد.
به گزارش سینماسینما، روز گذشته، پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور بهروز شعیبی، کارگردان این اثر، در دانشگاه مولتی مدیا مالزی در خلال برگزاری دومین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی، به نمایش درآمد.
پس از نمایش فیلم که با استقبال اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای سینمایی و دانشجویان رشتههای هنر و سینما و همچنین چند تن از کارگردانان و استادان این دانشگاه، جلسه نقد و بررسی برگزار شد و حاضران در این جلسه با بهروز شعیبی به پرسش و پاسخ درباره این فیلم و البته سینمای ایران پرداختند.
بهروز شعیبی در بخشی از صحتهای خود با تاکید بر ظرفیتهای سینما برای گفتگو و انتقال پیامهای انسانی، عنوان کرد: در روزگاری هستیم که با وجود اخبار و اتفاقاتی که در کشورهای مختلف دنیا شاهد آن هستیم و باعث ناامیدی انسان امروز شده است، «امید» مهمترین دلیل برای زندگی به شمار میرود و من به عنوان یک سینماگر تلاش دارم بخشهای خوب زندگی را نشان دهم و قطعا سینما ابزاری است که من میتوانم با آن، امید را به دیگران منتقل کنم.
شعیبی با اشاره به فرهنگ مشترک دو کشور ایران و مالزی از استقبال مردم مالزی تشکر کرد و در پاسخ به پرسشهای دانشجویان درباره فعال بودن شخصیت زنان در فیلمهای همچون «دهلیز»، «دارکوب» و «بدونقرارقبلی» پاسخ داد: روابط انسانی برای من اهمیت دارد و در درام به پرداختن به روابط انسانی قائل هستم و با توجه به جایگاه زنان و اینکه نمود زیبای احساسات انسان را می توان در زنان یافت، زنان در آثار من جایگاه ویژهای دارند و معتقدم که قهرمان زن در قصه باعث عمق و همذاتپنداری بیشتر برای مخاطب میشود.
دومین جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسه شرق و غرب آسیا (ASIAWE) در مالزی، از ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و با استقبال علاقهمندان به فرهنگ و هنر ایران در سالن سینمای گلدن اسکرین میدولی کوالالامپور آغاز به کار کرده است و قرار است که شش اثر سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمیکیا و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به نمایش گذاشته شوند.
عبدالرضا عالمی دبیر اجرایی این رویداد و مدیر موسسه مطالعاتی پژوهشی شرق و غرب آسیا درباره برگزاری این دوره توضیح داده است: این دومین دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در مالزی است، که با درخواست سینماگران و تماشاگران مالزیایی برنامهریزی شده است و با یک وقفه چند ساله بعد از سال ۲۰۱۸ برگزار میشود، که البته با همت حبیبرضا ارزانی رایزن فرهنگی و سفارت ایران در مالزی برگزار شد و جا دارد از حامیان این هفته فیلم؛ سینماهای گلدی اسکرین مالزی، سینما آنلاین مالزی، مرکز توسعه همکاریهای سینمایی مالزی با حمایت آژانس مسافرتی Better Booking، رستوران کابل دربار و آژانس مسافرتی Pearl Island Holiday که برای برگزاری این هفته فیلم سپاسگزاری کرد.
لازم به ذکر است، اولین دوره این جشنواره با اکران ۶ فیلم و با حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به مدت ۱۱ روز در سه شهر مالزی برگزار شده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- «بدون قرار قبلی»؛ بیادا و بیآلایش
- کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی»: سازمان سینمایی باید مسائل را حل کند نه اینکه خودش هم معترض باشد
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- کارگردان و تهیهکننده «بدون قرار قبلی» مطرح کردند؛ سمپاشی علیه بازیگران/ برای وقوع معجزه در فیلم از ما تعهد گرفتند
- گیشه سرد سینماها در روزهای داغ تیر ماه
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت/ مزایا و معایب نمایش فیلمها به منتقدان پیش از جشنواره
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- رونمایی از کتاب «یعقوب لیث» اثر مسعود جعفری جوزانی در نمایشگاه کتاب تهران
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو