ترانه علیدوستی می گوید یک اصولگرای واقعی است. او نظرات خودش را درباره بازیگری و برخی بازیگران ارائه کرده و می گوید:
بار اول یک از نزدیکانم به من گفت اصولگرا هستم. اول مخالفت کردم. حالا فکر میکنم او راست میگوید و گاهی حتی دیگران را با این خصوصیتم عصبانی کردهام. چون کوتاه نمیآیم. یک اصولگرای افراطی (با خنده)! منظورم البته اصول شخصی است که هر آدمی به شکل خاصی برای خودش دارد.
اما علیدوستی درباره بازیگری هم نظر جالبی دارد : من موسیقی کار میکردم و خیلی دوستش دارم. نوشتن را امتحان کردهام و ترجمه میکنم ولی حرفه من بازیگری است. از این که بازیگرم خیلی راضیام، خوشحالم. فکر میکنم در جایی هستم که باید باشم. خیلی وقتها که سر فیلم نیستم هم به بازیگری فکر میکنم. به این که واقعا چه اتفاقی میافتد وقتی بازی میکنیم. یک وجه جادویی دارد به نظرم. توهم یکی دیگر باشی هم نباشی. عمیقا خودت باشی در حالی که نیستی. مثل زندگی در یک واقعیت موازی است. بازیگری دنیای من را بزرگتر کرده.
علیدوستی درباره همکاری با اصغر فرهادی و مانی حقیقی می گوید: فیلم اولم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بهترین فیلم من نیست، اما اگر تازه واردی من و سطح موفقیت آن فیلم را در نظر بگیرید قطعا آن را تعیین کنندهترین کارم میداند. اما فیلمهایی که سر و شکلی به کارنامهام دادهاند و شاید تعریف درستی از جنس فعالیتم دادهاند، فیلمهایی هستند که با اصغر فرهادی و مانی حقیقی کارکردهام.
نظر او راجع به استاد نصیریان که اخیرا نقش آفرینی متفاوت ایشان در ایران برگر را شاهد بودیم،چنین است: همیشه به ایشان علاقه داشتم و فیلمهایشان را دیده بودم ولی بعد از این همکاری اصلا سطح قضیه برایم عوض شد. من خیلی اهل گفتن جملات اینجوری نیستم. چون همیشه به حساب تعارف یا کلیشه گذاشته میشوند و افرادی این جملهها را بیمعنی خرج میکنند. ولی واقعا آقای نصیریان بازیگر هستند که در هر صحنه که باهاشان همبازی بودم، حس کردم چیزی به من افزوده شد.
اما در مورد سریالهای خارجی مورد علاقهاش هم گفت: به «بازی تاجوتخت» تقریبا معتادم. بعد از آن «برکینگ بد» بود که شاهکار بود. «نیک» سودربرگ را میبینم و «مردگان متحرک» را دنبال میکنم. فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم از آنهایی بود که بعید میدانم دیگر شبیهش را ببینیم. مک کانهی اصلا آن موجودی است که میتوانم بگویم از یک مرزی گذشته است. میدانید، نمیتوانم بگویم خدای بازیگری. چون احتمالا نمیتوانید این تعبیر را به آن معنی چاپ کنید. نمیدانم. خودتان باید یک معادلی برایش پیدا کنید. ولی آن حد را فقط او دارد. منحصر به فرد و خالق است واقعا.
منبع: ماهنامه ۲۴
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- نوید محمدزاده اجرای نمایش «گیاهخوار» را لغو کرد/ واکنش ترانه علیدوستی
- انتشار اولین تصاویر رسمی از «برادران لیلا»
- فیلم مانی حقیقی به جشنواره فجر نمیآید + عکس
- «اورکا» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه
- تیزر «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد