مدیر نتفلیکس میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس با پخش فیلمهایی مثل «جدایی نادر از سیمین» بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند.
به گزارش سینماسینما، «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک نتفلیکس میگوید سرویسهای استریم دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل کردهاند. او میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند. او دراینباره به فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته «اصغر فرهادی» اشاره کرد که در جامعه جهانی بازخوردهای زیادی داشت.
تد ساندروس بهتازگی در پادکست Hard Fork درباره مزیتهای فرهنگی پلتفرمهای پخش آنلاین مانند نتفلیکس صحبت کرده است. او دراینباره گفت: «من فکر میکنم [پخش محتوای آنلاین و استریم] نهتنها برای فرهنگ عالی است، بلکه به طرز عجیبی جهان را به مکانی امنتر تبدیل کرده است.»
تد ساراندوس که در سال ۲۰۲۰ مدیرعامل نتفلیکس شد، اکنون به همراه «گرگ پیترز» (Greg Peters)، مدیریت نتفلیکس را برعهده دارد. در طول مدت تصدی او، این شرکت از رشد جهانی استریم سود هنگفتی به دست آورده است. در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ این شرکت ۹٫۳۷ میلیارد دلار درآمد به دست آورد و حدود ۹٫۳ میلیون مشترک جدید نیز در سراسر جهان به این شبکه اضافه شدند.
ساراندوس میگوید که با آشناکردن بینندگان با قصههایی از فرهنگهای دیگر، ما انسانها در مجموع نسبت به یکدیگر همدلتر شدهایم. او گفت که فیلم برنده اسکار در سال ۲۰۱۱، «جدایی نادر از سیمین» یا «A Separation»، نمونه خوبی از این قضیه است.
این فیلم درباره یک زوج ایرانی از طبقه متوسط است که برای رسیدن به چشمانداز تازهای در زندگی، مجبور به جدایی میشوند. او گفت که با تماشای این فیلم متوجه میشویم که «ما چقدر در سراسر جهان با یکدیگر وجه اشتراک داریم. قصهگویی دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل میکند.»
بهعبارت دیگر ساراندوس معتقد است که الگوریتمهای نتفلیکس به گردهمآوردن محتواهای گوناگون از سراسر جهان کمک کرده است. برای مثال، سریال جدید «Baby Reindeer» نیز که اکنون در میان برترین سریالهای نتفلیکس قرار دارد، در ابتدا پیش از آنکه الگوریتمهای نتفلیکس شروع به ارائه آن به بینندگان جهانی کند، صرفاً مخاطبین بریتانیایی را به خود جلب کرده بود. ساراندوس دراینباره گفت: «وقتی چیزی در یک کشور به این اندازه بزرگ میشود، احتمالاً در خارج از آن کشور نیز مخاطبان زیادی برای آن وجود دارد.»
این سریال قصه واقعی یک استندآپ کمدین را روایت میکند که توسط یک زن مورد تعقیب و آزارواذیت قرار میگیرد.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- «جدایی نادر از سیمین» در رتبه سیوسوم؛ نیویورک تایمز، ۱۰۰ فیلم برتر هزاره سوم را معرفی کرد
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





