تهمینه میلانی گفت وگویی با روزنامه همبستگی کرده و دربخش هایی از آن حرف های جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما، بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
♦️بسیاری از زنان کشور و جامعه با خشونت خانگی درگیر هستند و بسته به میزان خشونت اعمال شده بر آنها، رنج میبرند. اغلب آنها به دلایل متنوع از جمله حفظ آبروی خانواده و نداشتن استقلال مادی سکوت میکنند، اما صدمات روانی و جسمی ناشی از خشونت، آنها را افسرده و یا پرخاشگر میکند، و باعث میشود صدمه و آسیب جدی به خودشان، خانواده و جامعه وارد کنند.
یادمان باشد که جامعه از خانوادههای کوچک متنوع شکل میگیرد و هر چه حال خانواده بد باشد جامعه ناسالمتر است. خشونت، فقط کتک زدن و تنبیههای جسمی نیست و ابعاد بزرگتری دارد که به آن بیتوجهیم. کلمات توهینآمیز، شک، بدبینی که در دنیای برخی از مردان، نام غیرت بهخود میگیرد نیز بخشی از این خشونت است. کمترین پی آمد این نوع خشونت، نفی هویت فردی و از بین رفتن اتکا به نفس و اعتماد به نفس فرد مورد خشونت است. بنابراین برای داشتن جامعه سالم و پربار باید به خشونت در هر شکل آن خاتمه داد.
♦️من در فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» بهدنبال مقصر نیستم، اما بیننده را متوجه خطاهای آنها میکنم. متاسفانه رفتار و نگاه تبعیضآمیز در مورد فرزندان دختر در بسیاری از خانوادهها نهادینه شده است. کنترل خشونت و و سوال و جوابهای بیش از حد، موجب گریز دختران جوان از خانه میشود. برای من این مهم بود که از خانوادهای که توجه کافی به دختر خود نداشتهاند و به نوعی او را کمتجربه و چشم و گوش بسته بار آوردهاند، بپرسم که چرا هنگامی که او احساس بیپناهی میکند، پناهش نمیدهند و حمایتش نمیکنند. چرا مسئولیت نقش اشتباه خود در زندگی مَلی را نمیپذیرند؟
♦️یکی از مدیرکلهای ارشاد، بهدلیل همذات پنداری با شخصیت قابل نقد فیلم «دو زن» در برابر فیلمنامه جبهه گرفته و بعد از ساخت مقابل آن ایستاده است و صراحتا به من گفته که من نخواهم گذاشت شما این فیلم را بسازید. اما ضرورت اجتماعی موجب ساخت فیلم شد، همانطور که «ملی و راههای نرفتهاش» هم ساخته شد.
♦️در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کارگردانان سینمای ایران مرد هستند که با داستانهای متنوع از افکار و عقاید خود فیلم میسازند. فیلمساز شدم تا آنچه در فکر من میگذرد و دیگران درباره آن نمیاندیشند و دربارهاش فیلم نمیسازند را تبدیل به فیلم کنم و این شد که اولویت من با ساخت فیلمهایی با محوریت زن و مسائل او شد. گاه سنگهایی سر راه من قرار میگیرد که نمیشود کار مورد نظرم را پیش ببرم و برای همین در برهههایی بهدنبال علائق ثانویهای چون «سوپر استار» رفتم که در آن با آنکه قهرمان اصلیام زن نیست، اما درام قصه بر محوریت زن است.
♦️روابط و سلیقه جای ضوابط را گرفته است. اینکه چه کسی معاونت سینمایی و اداره کل نظارت و ارزشیابی را بر عهده دارد، بسیار مهم است. مدیری عوض میشود و بسیاری چیزها هم به دنبال او عوض میشود. به انتخاب فیلمها در جشنواره امسال نگاه کنید! حقیقتا چند فیلم انتخاب شده مناسب جشنواره بود؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
- استوری تهمینه میلانی درباره طرح ازدواج اجباری/مسکن اجباری و شغل اجباری را هم تصویب کنید
- استوری تهمینه میلانی درباره سگهای بیصاحب و گرسنه در این روزهای قرنطینه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- دیوید لینچ درگذشت
- درباره “هادی عامل” و برنامه صداوسیما
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- یک روزنامه نگار و طنزنویس درگذشت/ ابراهیم نبوی به زندگی خود پایان داد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- خالق و کارگردان سریال: فصل سوم «بازی مرکب» پایان دنیای آن نخواهد بود
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ اثر/ اعضای جدید شورای پروانهی فیلمسازی غیرسینمایی معرفی شدند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- آیین قرعهکشی نمایش فیلمهای جشنواره ۴۳ام / گزارش تصویری
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- چرا «علت مرگ: نامعلوم» از اکران بازداشته شده بود؟/ پرسشهای بیپاسخ
- اعطای تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به همراه اول
- ارائه بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت روز پدر
- مرگ ۲ چهره برنده اسکار/ فیلیس دالتون و کلود جرمن درگذشتند
- معرفی آثار مستند راهیافته به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره تئاتر «خوشه پروین»/ منیژه محامدی تجلیل شد