«گزارشهایی درباره ساره و سلیم» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند از سیونهمین جشنواره فیلم «دوربان» در کشور آفریقای جنوبی شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، درام روانشناختی «گزارشهایی درباره ساره و سلیم» به کارگردانی «موید العیان» روایتگر تاثیرات سیاسی رابطه میان یک مرد فاسطینی و زنی است که در سرزمینهای اشغالی زندگی میکند.
کارگردان فلسطینی این فیلم پس از کسب این جایزه و در پیامی ویدئویی به جشنواره این جایزه را به تمامی سینماگران در سراسر جهان تقدیم کرد که با هنر و سینما در حال مقابله با انوع مختلف بیعدالتی هستند.
جشنواره فیلم «دوربان» امسال با نمایش فیلم «رافیکی» به کارگردانی «وانوری کاهیو» به کار خود پایان داد. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را پیش از این در بخش نوعینگاه جشنواره کن تجربه کرده بود.
اما در سایر بخشها، «فانتزی بالا» به کارگردانی «جنا باس» جایزه بهترین فیلم آفریقایی را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین اثر مستند جشنواره نیز به «ماه جدید» ساخته «فیلیپ هرمان» از آلمان رسید. جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی نیز به «کنستانتین پاپسکو» برای فیلم رومانیایی «پوراروکا» اعطاء شد.
امسال فیلم کوتاه «دوئل» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در جشنواره فیلم «دوربان» کشور آفریقای جنوبی حضور داشت و همچنین نام فیلم «روز دروغ» به کارگردانی یعقوب کشاورز محصول سینمای سوئد و ایران نیز در میان فیلمهای بلند این رویداد سینمایی دیده میشد.
سیونهمین جشنواره فیلم «دوربان» بوده که از قدیمیترین و بزرگترین جشنوارههای سینمایی در منطقه جنوب آفریقا محسوب میشود از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ جولای برابر با ۲۸ تیر تا ۷مرداد در شهر ساحلی دوربان برگزار شد و علاوه بر نمایش فیلم به برگزاری ورکشاپهای فیلمسازی، سمینار و سخنرانی درباره فیلم و فیلمسازی نیز اختصاص داشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





