در فاصله یک ماه مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ و در آستانه شروع اکران نوروزی سینماها، تعداد مخاطبان فیلمهای اکرانشده با پیشتازی ۳ فیلم کمدی در صدر گیشه فروش، در حال نزدیک شدن به ۲۶ میلیون نفر است.
به گزارش سینماسینما، در حال حاضر حدود ۲۰ فیلم سینمایی روی پرده سینماها هستند که از بین آنها اکران دو فیلم «پدران» و «روشن» از هفته گذشته آغاز شده است.
رقم فروش کلی گیشه سینماها تا پایان بهمنماه به بیش از یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده و تعداد مخاطبان هم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شده است.
آییننامه اکران در سال ۱۴۰۲ شرایط متفاوتی داشت و برخی مواردی که سالهای گذشته جدیتر اجرا میشدند برای رونق پیدا کردن گیشه حذف شدند از جمله اینکه یک فیلم حدود یک سال است که به طور مداوم روی پرده سینماها اکران شده است.
براساس آمار سمفا (سامانه مدیریت و فروش اکران) سه فیلم کمدی «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» بالاترین میزان فروش را داشتهاند ولی تعداد تماشاگران آنها تفاوت قابل توجهی با هم دارد.
در اولین روز اسفندماه و در شرایطی که حدود دو هفته تا آغاز اکران نوروزی و تعیین تکلیف برای ادامه اکران فیلمهای روی پرده باقی مانده، آخرین آمار فروش فیلمها مرور میشود.
«فسیل» به کارگردانی کریم امینی: هفت میلیون و ۳۹۷ هزار نفر تماشاگر و ۳۱۹ میلیارد تومان فروش
«هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی: پنج میلیون و ۹۵۵ هزار نفر تماشاگر و ۲۶۲ میلیارد تومان فروش
«شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی: یک میلیون و ۸۲۳ هزار نفر تماشاگر و ۷۷ میلیارد تومان و ۵۴۱ میلیون تومان فروش
«هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی: یک میلیون و ۳۶۷ هزار نفر تماشاگر و ۶۷ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان فروش
«بچه زرنگ» : یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر تماشاگر و ۶۱ میلیون تومان فروش
«ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری: یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر تماشاگر و ۵۷ میلیارد تومان فروش
«روشن» به کارگردانی روح الله حجازی: ۶۶۰۰ نفر تماشاگر و ۳۶۶ میلیون تومان فروش
«توچال» به کارگردانی محمد آهنگرانی: ۶ هزار نفر تماشاگر و ۳۰۵ میلیون تومان فروش
«پدران» به کارگردانی سالم صلواتی: ۷۹۰ نفر تماشاگر و ۳۹ میلیارد تومان فروش
«رویای کاغذی «به کارگردانی علی عطشانی: ۵۷۰ نفر تماشاگر و ۳۰ میلیون تومان فروش
«ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی: ۷۵ هزار نفر تماشاگر و ۲ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان فروش
«گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی: ۳۷۳ هزار نفر تماشاگر و ۱۵ میلیارد تومان فروش
«ورود و خروج» به کارگردانی امید آقایی: ۶۳۳ هزار نفر تماشاگر و ۲۸ میلیارد تومان فروش
«پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت: ۱۳ هزار نفر تماشاگر و ۶۰۹ میلیارد تومان فروش
«مسافری از گانورا» به کارگردانی سید احمد علمدار: ۳۴۰ هزار نفر تماشاگر و ۱۱ میلیارد تومان فروش
«نارگیل ۲» به کارگردانی داوود اطیابی: ۷۰۱ هزار نفر تماشاگر و ۲۶ میلیارد تومان فروش
«جوجه تیغی» به کارگردانی مستانه مهاجر: ۲۷۶ هزار نفر تماشاگر و ۱۲ میلیارد تومان فروش
«عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی: ۱۳۸ هزار نفر تماشاگر و ۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان فروش
آمار این گزارش تقریبی و تا پیش از ظهر روز سهشنبه، یکم اسفندماه است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- گزارشی از فروش سینماها؛ بیش از ۶۶ میلیارد تومان سهم گیشه سینما در هفته گذشته
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- یک میلیون نفر از اول آذر به سینما رفتهاند/ رقابت فیلمهای کمدی و کودک در گیشه سینماها
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- گزارشی از فروش فیلمها/ «زودپزِ» رامبد جوان؛ صدرنشین گیشه
- کاهش بیسروصدای فروش برخی فیلمها؛ «زودپز» صدرنشین گیشه سینما در هفته گذشته
- نگاهی به فروش فیلمهای روی پرده سینماها/ «تگزاس ۳» جای «تمساح خونی» را گرفت
- جابهجایی رکورد فروش روزانه؛ فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۷۰۰ میلیارد گذشت
- جدیدترین آمار فروش سینماها در غیاب فیلمهای کمدی
- فروش ۵۲۳ میلیاردی سینماها در فصل بهار
- اعتراض تهیهکننده «کوچه ژاپنیها» به عملکرد سالندارها
- بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۳
- ادامه اکران فیلمهای روی پرده سینماها با فروش ۳۵۲ میلیارد تومانی
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه