سینماسینما،علی پاکزاد-جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما گفت:« عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز کردند. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
به گزارش سینماسینما، جهانگیر کوثری تهیه کننده و مجری با سابقه کشورمان اکنون فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژآد را بر روی پرده سینماهای کشوردارد. کوثری اعتقاد دارد که عوامل مختلف باعث شده است که از این فیلم استقبال خوبی صورت نگیرد.
جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم «فراری» درباره اکران عمومی این فیلم گفت:«متاسفانه امروز سینماهای ما رونق قبل را ندارند. البته شرایط جامعه ، کشور و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار مهم است. مردم دیگر مایل نیستند که در سینماها حاضر شوند و فیلم های مورد علاقه شان را دنبال کنند. این استقبال نسبت به سالهای گذشته به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»
او ادامه داد:« فیلم های «مصادره»،«لاتاری»و «به وقت شام» پیش بینی بسیار زیادی برای بحث فروش داشتند که آنها نیز فروش خوبی نداشتند و آن طور که پیش بینی کرده بودند اوضاع پیش نرفت. برای رسیدن به اکران نوروزی تلاش بسیاری کردیم. به هر حال شانزده فیلم برای حضور در اکران نوروزی تلاش می کردند که خوشبختانه ما توانتیم که این اکران مهم را به دست بیاوریم.»
جهانگیری درباره عدم فروش بالای فیلم «فراری» گفت:«فیلم ما دچار یک یخ زدگی شد. یعنی این فیلم آن طور که باید و شاید به فروش قابل قبولی دست پیدا نکرد. عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز می کرد. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
تهیه کننده فیلم «فراری» درباره نمایش «کوروش» گفت:«اکنون درگیر نمایش«کوروش» در تالار وحدت هستم. این نمایش یک اتفاق تاریخی است. زیرا تا به امروز درباره کوروش هیچ نمایش یا فیلمی ساخته نشده است.سعی کرده ایم که تصویر متناسبی را از کوروش نمایش دهیم؛ در خرداد ماه نیز یک فیلم سینمایی را کلید خواهیم زد.»
جهانگیر کوثری درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در ایران گفت:«به دلیل وجود معیارها و قوانینی که در کشور حاکم است ما هیچ وقت نمی توانیم جشنواره های استانداردی برگزار کنیم. دلیل آن هم این است که مخاطب خرجی ما در نظر می گیرد که آیا تا چه حد حضورش در ایران می تواند مثمر ثمر باشد. موقعیت سینمای ایران و به خصوص سینمای نوین ایران که از سال ۱۳۶۰ به وجود آمده است یک اتفاق بسیار مهم در جهان است. ما اکنون جایگاه مناسبی داریم. بسیاری از جشنواره های مهم دنیا فیلم های ما را نمایش می دهند و حضور ما فوق العاده بوده است. شما نگاه کنید اکنون در جشنواره کن دو فیلم در بخش مسابقه حضور دارند که این موضوع بسیار مهم است. این سینما به چه دلیل به این جایگاه رسیده است؟ به دلیل تعامل جشنواره فجر با سینما بود.آیا این تعامل امروز هم دیده می شود؟»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد
- جهانگیر کوثری: فوتبال در سینما اصلا درنمیآید/ تفاوت تماشاگران ورزش و سینما
- تبریک خانه سینما برای یک روز ملی و چند جایزه سینمایی
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- هومن سیدی و محسن تنابنده جوایز افقهای جشنواره ونیز را گرفتند/ جایزه ویژه هیات داوران برای جعفر پناهی
- گفتوگو با هومن سیدی درباره «جنگ جهانی سوم»/ هشدار یا شاید واکنش به افزایش نابرابری
- «جنگ جهانی سوم» از نگاه منتقد ایتالیایی/ ابتذال شر، دیروز و امروز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
آخرین ها
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا