وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آنها را منتظر نگه میدارد و تیزر جشنواره پخش میکند؛ بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار میشوند.
به گزارش سینماسینما، هرچه میگذرد به بیست و یکم اسفندماه اختتامیه پنجمین جشنواره جامجم نزدیک میشویم. تلویزیون این روزها تبدیل شده به جمعآوری رأی نامزدها؛ یا این اتفاق از دو شبکه با برنامه «خیابان جامجم» میافتد یا در برنامههای زندهای مثل «فرمول یک»، «نود»، «شب گشت» و برخی دیگر از برنامهها به نامزدها مجالی میدهند تا خودشان را مطرح کنند. قرار است مردم و داورها به آثار تلویزیونی رأی بدهند و این هم جشنواره است و اصولی دارد! وقتی جشنواره فیلم فجر را میبینیم یک مجالی برای نقد و بررسی فیلمها و گفتگو با رسانهها دارند و همهچیز به هیئت داوران واگذار میشود اما در جشنواره تلویزیون این اصول رعایت نمیشود.
چرا در هر شبکهای ردی از جشنواره جامجم میبینیم؟
واقعاً برخی از تبلیغات غیراصولی تلویزیون مردم را آزرده کرده، چرا که تیزرهای جشنواره را درست وسط بعضی از برنامهها گلدرشت پخش میکنند و واقعاً چه ضرورتی دارد که اینهمه تیزر و تبلیغات برای معرفی آثار جشنواره جامجم را روی آنتن داشته باشیم. در حالی که به بسیاری از همین برنامهها انتقاد داریم! این همه جشنواره دیگر هم برگزار میشوند چنین مجالی برای معرفی آثار خود ندارند. الان در هر شبکهای ردی از جشنواره جامجم دیده میشود یا برنامه، تیزر و یا آنونسی از معرفی برنامهها و نامزدها را میبینیم. این همه حجم از تبلیغ خواه ناخواه به ضدتبلیغ تبدیل میشود.
مردم از جشنواره بیزار شدهاند
از طرفی چطور میشود که با چندین خط موبایل هم میتوان در نظرسنجی شرکت کرد؛ این اتفاق هم از عجایب روزگار است. برخی درباره این اتفاق در فضای مجازی نوشتهاند که تلویزیون دنبال یک عدد بزرگ از میزان شرکتکنندههاست؟ یا برخی از صاحبنظران درباره این نکته نوشتهاند که وقتی میزان تبلیغات درباره یک موضوع بیش از حد لازم، بالا برود طبیعتاً به ضدتبلیغ تبدیل میشود. حکایت تبلیغات بیش از حد شبکهها برای جمعآوری رأی در جشنواره جامجم هم همین نکته است. وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آنها را منتظر نگه میدارد و تیزر جشنواره پخش میکند. بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار میشوند.
مسابقهای که هدیه خودش را کارت به کارت میکند
«چهل ستاره» نام مسابقهای است که چند صباحی روی آنتن شبکه شماست. این مسابقه را بهمن هاشمی اجرا میکند اما یک اتفاق مشابه همچون مسابقه نما به نمای شبکه آیفیلم را در این مسابقه هم شاهد هستیم. جایی که مجری به مخاطب میگویند مبلغ جایزه تا ۳۰ ثانیه دیگر به حساب شما واریز میشود. زیرا رسم بر این است که مسابقهها اعلام میکنند با برندهها تماس میگیرند و جایزه را تقدیمشان میکنند اما تازگیها بعضی از مسابقهها این روال را به هم ریختهاند. «چهل ستاره» شبکه شما جایزه فرد برنده را همان لحظه به حسابشان واریز میکند. به این صورت که بلافاصله بعد از پایان مسابقه، مجری میگوید که مبلغ جایزه تا ۳۰ ثانیه بعد در حساب برنده است و او هم ۳۰ ثانیه بعد واریز شدن پول را تأیید میکند. نکته جالب اینجاست که در این مسابقه پاسخ هر سوال ۱۰۰ هزار تومان جایزه دارد و هر شرکتکننده برای پاسخ به هر سوال بیشتر از پنج ثانیه فرصت دارد و راحت میتواند پاسخ را سرچ کند!
“حالا خورشید” تعطیل میشود
در فضای مجازی خبری دست به دست میشود؛ آخرین قسمت این برنامه پرطرفدار ۲۲ اسفند به روی آنتن میرود و سری جدید “حالا خورشید” تابستان ۹۸ پخش میشود. احتمالاً قرار است از آن تاریخ به بعد منتظر ویژه برنامه نوروزی باشیم. «حالا خورشید» یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی به تهیهکنندگی و اجرای رضا رشیدپور و با زمینه اجتماعی و با فضایی فعال، بانشاط و جذاب است که از شنبه تا پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش میشود. «حالا خورشید» شامل بخشهای مختلفی همچون بررسی روزنامههای روز کشور، گفتگو با مهمان، چراغ زرد، بورس ایده، بیلبورد و… است.
یک اتفاق عجیب در لحظه گرگ و میش
در سریال لحظه گرگ و میش که هر شب از ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن است اتفاق بسیار عجیبی افتاد. این اتفاق در فضای مجازی با واکنشهای بسیاری همراه بود. اتفاقی که نشان از بیدقتی عجیب سازندگان این سریال و نیز ناظران پخش دارد. در بخشی از سریال لحظه گرگ و میش که بیست و نهم بهمنماه پخش شد خواهر و مادر حامد که در سریال نقش یک اسیر را بازی میکنند، مشغول صحبت با یکدیگر درباره برگشتن این شخصیت هستند. این در حالی است که دقایق قبل از این سکانس نه تنها حامد به ایران برگشته است بلکه حضور او در خانه و نیز شهر کاملاً نمایش داده شده است! و در واقع این سکانس جا به جا شده و باید بسیار زودتر پخش میشده است!
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- هشدار کانون فیلمنامهنویسان سینمای ایران در پی توقف صدور مجوز سریال نمایش خانگی/ آغاز انحصارگرایی؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره