تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175599

سی‌امین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، سید مهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، کامران ملکی، مهدی آذرپندار، هاشم میرزاخانی، محمدرضا سوقندی، غلامرضا نجاتی، سیدصادق موسوی، لادن طاهری، یزدان عشیری و با موضوع «راهکارهای پیشنهادی افزایش اشتغال و تولید در سینما» برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، محمد خزاعی با اشاره به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال ‌آفرین» بر ضرورت شناسایی راهکارهای موثر برای ایجاد ظرفیت‌های تولید و افزایش زمینه اشتغال سینماگران و اعضای صنوف سینمایی تاکید کرد.

وی ادامه داد: از سرگیری فعالیت‌ها در دوران پساکرونا و رکود نسبی تولید در همه عرصه‌ها از جمله سینما بیش از همیشه، هم افزایی همه دستگاه‌ها و مراکز فعال حوزه فرهنگ و سینما را می‌طلبد و برای رونق و تحرک در این بخش لازم است همه معاونت‌ها و موسسات سازمان به طور جدی وارد شوند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: همه موظفیم با درک ضرورت و نیاز خانواده سینما نسبت به برنامه ریزی و طراحی در این زمینه ورود کنیم و با جلب مشارکت‌های خصوصی و منابع داخلی و بیرونی فرصت‌های جدید ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است در همه حوزه‌ها اعم از بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش، سینمای جوان، سینما شهر، معاونت فناوری و مطالعات، معاونت ارزشیابی و نظارت، جشنواره، توسعه منابع و … با اهتمام به این مهم، فکر و ایده پردازی و برنامه ریزی کنیم و با جدیت نسبت به ارائه طرح و ایده و شناسایی منابع و اعتبارات در دستگاه‌های مختلف بستر اشتغال را برای شمول گسترده‌تر خانواده سینما و اعضای صنوف مهیا سازیم.

خزاعی با اشاره به کشف افق‌های جدید در این زمینه خاطر نشان کرد: بدون تردید، در حوزه بین‌الملل چه در زمینه عرضه و مارکتنیگ و چه در عرصه تولیدات مشترک ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که لازم است دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل با کمک کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی و مراکز دیگر هم فکری و ادغام کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب سازمان‌ها و مراکز از جمله: سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای فعال در این حوزه به صورت جدی حضور دارند، اضافه کرد: در کنار تولیدات سینمایی قطعا، عرصه نمایش خانگی یکی از ظرفیت‌های تاثیرگذار در این حوزه است که جا دارد مطالبه خانواده سینما در خصوص نمایش خانگی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: مطمئنم از طریق رایزنی با مدیران صدا و سیما و آغاز همکاری مشترک دو سازمان سینمایی و صدا و سیما در کارگروه سینما و تلویزیون و با هم فکری آنها می‌توان موانع تولید و رکود نسبی بوجود آمده در این بخش را برطرف کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها