حجه الاسلام محمد رضا زائری در بخشهایی از گفت وگوی با همشهری حرفهای جالبی زده است.
به گزارش سینما سینما زائری گفته: نگاهی که امروز به مسایل گوناگون فرهنگی دارم حاصل جست و جو و پویش مداوم است. اگر امروز این حرف ها را می زنم از موضع تعارف و شعار نیست. شاید اگر ۱۵ سالم بود و اینها را می گفتم، تقلید از حرف بزرگترها یا متاثر از جو به حساب می آمد، اما حالا که ۴۵ سال دارم، این حرف ها را می گویم. خارج از کشور زندگی کرده ام، در فضای مجازی بوده ام، -شاید ندانید- کاریکاتور کشیده ام، عکاسی کرده ام، تئاتر بازی کرده ام، فیلم نامه نوشته ام، در گروه سرود بوده ام، در حوزه سینما درس خوانده ام و. . . در هر کدام از این حوزه ها به طور جدی کار کرده ام.
او ادامه داده: برای نمونه زمانی که سینما می خواندم، در کلاس های درس «بهرام بیضایی» درباغ فردوس درس می داد، حاضر می شدم. با خیلی از هنرپیشه های مشهور و عوامل سینما همکلاس بودم. دوره فوق لیسانس «ژورنالیسم تلویزیونی» را در دانشکده صدا و سیما آغاز کردم و بعدا آن را رها کردم. به هر حال، سعی کردم به همه جا سرک بکشم. بسیاری از کسانی که کتابخانه ام را می بینند، در آن با کتاب هایی مواجه می شوند که باورشان نمی شود یک روحانی آن ها را بخواند. هم اکنون خیلی از نمایشنامه های بهرام بیضایی یا داستان های هوشنگ گلشیری و همچنین خیلی از کتاب هایی را که در پیش از انقلاب چاپ شده بودند، در کتابخانه ام دارم. در همه این حوزه ها جست و جو کرده ام و به همه آنها سرک کشیده ام.
حجه الاسلام زائری: کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند آقای زائری دربخشهای دیگری از این مصاحبه گفته: پیام دین هم قرار است با همین انسان ها ارتباط برقرار سازد.فردا هم که امام زمان(عج) ظهور بکنند با همین انسان هایی طرف هستند که آقای خامنه ای برای آنها نامه می نویسند. کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند. همین افراد قرار است مخاطب این دین(اسلام) باشند. پس، نقطه اشتراکی هست وآن جست و جوی(عدالت خواهی) بشر به نظرم جست و جوی مهمی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





