حجه الاسلام محمد رضا زائری در بخشهایی از گفت وگوی با همشهری حرفهای جالبی زده است.
به گزارش سینما سینما زائری گفته: نگاهی که امروز به مسایل گوناگون فرهنگی دارم حاصل جست و جو و پویش مداوم است. اگر امروز این حرف ها را می زنم از موضع تعارف و شعار نیست. شاید اگر ۱۵ سالم بود و اینها را می گفتم، تقلید از حرف بزرگترها یا متاثر از جو به حساب می آمد، اما حالا که ۴۵ سال دارم، این حرف ها را می گویم. خارج از کشور زندگی کرده ام، در فضای مجازی بوده ام، -شاید ندانید- کاریکاتور کشیده ام، عکاسی کرده ام، تئاتر بازی کرده ام، فیلم نامه نوشته ام، در گروه سرود بوده ام، در حوزه سینما درس خوانده ام و. . . در هر کدام از این حوزه ها به طور جدی کار کرده ام.
او ادامه داده: برای نمونه زمانی که سینما می خواندم، در کلاس های درس «بهرام بیضایی» درباغ فردوس درس می داد، حاضر می شدم. با خیلی از هنرپیشه های مشهور و عوامل سینما همکلاس بودم. دوره فوق لیسانس «ژورنالیسم تلویزیونی» را در دانشکده صدا و سیما آغاز کردم و بعدا آن را رها کردم. به هر حال، سعی کردم به همه جا سرک بکشم. بسیاری از کسانی که کتابخانه ام را می بینند، در آن با کتاب هایی مواجه می شوند که باورشان نمی شود یک روحانی آن ها را بخواند. هم اکنون خیلی از نمایشنامه های بهرام بیضایی یا داستان های هوشنگ گلشیری و همچنین خیلی از کتاب هایی را که در پیش از انقلاب چاپ شده بودند، در کتابخانه ام دارم. در همه این حوزه ها جست و جو کرده ام و به همه آنها سرک کشیده ام.
حجه الاسلام زائری: کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند آقای زائری دربخشهای دیگری از این مصاحبه گفته: پیام دین هم قرار است با همین انسان ها ارتباط برقرار سازد.فردا هم که امام زمان(عج) ظهور بکنند با همین انسان هایی طرف هستند که آقای خامنه ای برای آنها نامه می نویسند. کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند. همین افراد قرار است مخاطب این دین(اسلام) باشند. پس، نقطه اشتراکی هست وآن جست و جوی(عدالت خواهی) بشر به نظرم جست و جوی مهمی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





