کیهان نوشت: در جشنواره فیلمهای ورزشی که با بودجه دولتی برگزار شد، از یک فیلم مبتذل هندی و بازیگران این فیلم تقدیر شد!
اغلب جشنوارههای سینمایی همواره با این انتقاد مواجه میشوند که فاقد تأثیرگذاری فرهنگی هستند و بیشتر با اهداف اقتصادی برگزار میشوند. جشنواره فیلمهای ورزشی هم یکی از این رویدادهاست که مراسم اختتامیه یازدهمین دوره آن شامگاه پنجشنبه ۲۸ دی در هتل المپیک برگزار شد. این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیسکمیته ملی المپیک، چند تن از نمایندگان مجلس، هنرمندان، ورزشکاران و مهمانان جشنواره برگزار شد و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم، چند فیلم هندی هم جایزه گرفتند. نکته قابل تأمل این است که هیچ یک از عوامل این فیلمها در این مراسم حضور نداشتند و احتمالا سازندگان این آثار اصلا اطلاعی از اینکه فیلمهایشان در جشنوارهای تحت عنوان فیلمهای ورزشی در ایران به نمایش درآمده و جایزه گرفتهاند بیخبر هستند!
اما نکته قابل تأمل این است که سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقشآفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتیگیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!
اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی و دورانی که همه از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد میکنند، جشنوارهای بیخاصیت با عنوان جشنواره فیلمهای ورزشی برگزار میشود به کنار، اما برگزارکنندگان این جشنواره باید پاسخ دهند که چرا این بودجه را صرف معرفی و تقدیر و جایزه دادن به بازیگران هندی، آن هم به خاطر بازی در فیلمی که در تضاد با ارزشهای فرهنگی ماست کردهاند؟
این جشنواره همچنین ویژهبرنامهای با عنوان «سینما ورزش» را تولید و از شبکه ورزش سیما پخش کرد که برنامهای بسیار ضعیف و فاقد حداقل کیفیت ساختاری و محتوایی بود.
در این مراسم، چند فیلم هندی هم جایزه گرفتند. نکته قابل تأمل این است که هیچ یک از عوامل این فیلمها در این مراسم حضور نداشتند و احتمالا سازندگان این آثار اصلا اطلاعی از اینکه فیلمهایشان در جشنوارهای تحت عنوان فیلمهای ورزشی در ایران به نمایش درآمده و جایزه گرفتهاند بیخبر هستند!
اما نکته قابل تأمل این است که سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقشآفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتیگیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!
اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی و دورانی که همه از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد میکنند، جشنوارهای بیخاصیت با عنوان جشنواره فیلمهای ورزشی برگزار میشود به کنار، اما برگزارکنندگان این جشنواره باید پاسخ دهند که چرا این بودجه را صرف معرفی و تقدیر و جایزه دادن به بازیگران هندی، آن هم به خاطر بازی در فیلمی که در تضاد با ارزشهای فرهنگی ماست کردهاند؟
این جشنواره همچنین ویژهبرنامهای با عنوان «سینما ورزش» را تولید و از شبکه ورزش سیما پخش کرد که برنامهای بسیار ضعیف و فاقد حداقل کیفیت ساختاری و محتوایی بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «احمدرضا بوفون» در فینال جشنواره فیلم فرانسوی
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلمهای ورزشی/ حامد بهداد جایزهاش را به جمشید هاشمپور اهدا کرد
- اعلام نامزدهای جشنواره فیلمهای ورزشی
- ثبت نام برای حضور در جشنواره فیلمهای ورزشی آغاز شد
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- پول درآوردن از خشم و ناامیدی!/انتقاد کیهان از جوکر
- انتقاد شدید کیهان از مدیران فارابی به خاطر انتخاب لیلی رشیدی به عنوان داور جشنواره کودک
- روایت کیهان از عزاداری گروهی از بازیگران برای گربه بزرگمهر حسینپور
- پاس گل مسیح علینژاد، زیرطاق کیهان؟/واکنش ایرنا به حاشیه سازی برای ستاره اسکندری
- انتقاد کیهان از سکوت سلبریتیها در برابر حماسه شکار پهپاد آمریکایی
- کیهان به نقل از نوش آفرین: می خواستند با برهنه کردن زنها مردان را به سینما بکشانند
- پاسخ بنیاد سینمایی فارابی به ادعاهای کیهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری