حمید نعمت الله انتخاب سیستان و بلوچستان برای فیلمبرداری و موقعیت جغرافیایی وقوع داستان «شعله ور» را از جمله مولف های مهم دستیابی فیلم به اهدافش دانست.
به گزارش سینماسینما، حمید نعمتالله که آثارش همواره مورد توجه اهالی رسانه، منتقدان و مردم قرار گرفته و فیلم هایی مثل «بوتیک»، «بیپولی» و «رگ خواب» را ساخته است، به گفت و گو با آی فیلم در باره پنجمین فیلم خود، که امسال به جشنواره فیلم فجر آمده است تا بازهم مثل همیشه خبرساز شود، نشست.
فیلم سینمایی «شعلهور» جدیدترین فیلم حمید نعمت الله است که وی در باره پیشینه تولید آن گفت: با اینکه اینطور نبود که فیلمنامه «شعله ور» بعد از فیلم سینمایی «رگ خواب» نوشته شده باشد و برعکس، قرار بوداول شعله ور را بسازم بعد رگ خواب را ؛ اما در واقع سال گذشته بخش زیادی از کار فیلم سینمایی «شعلهور» مانده بود و مطمئن بودم که به جشنواره سی و پنجم نمیرسد.
نعمت الله در مورد چگونگی شکل گرفتن ایده و داستان «شعله ور» نیز با بیان اینکه به خاطر ندارد که اولین بار این قصه از کجا شروع شده است، اظهار کرد: یادم است خیلی سال پیش مصاحبهای از مرد غواصی که جنازهی آدمهایی که غرق شده بودند را در میآورد، خوانده بودم و شاید آن مصاحبه خیلی روی من تاثیر داشت و مسئله دیگر این که موضوع منزلت اجتماعی به عنوان مسئله ای که همه خیلی فراگیر درگیر آن هستند هم خیلی موضوع به روزی است که من را درگیر کرده بود. شاید موضوع شعله ور اینطور برای من جدی تر شد.
فیلم جدید این کارگردان سینما و تلویزیون در سیستان و بلوچستان فیلمبرداری شده است که در باره ااین موضوع چنین توضیح داد: قصه فیلم شعلهور طوری است که نیازهایش در این استان برآورده میشود و این که جایی باشد که کسی غرق بشود، کسی نجاتش بدهد و شرایط فیلم همخوانی داشته باشد. غیر از این مضمون فیلم به این نیاز داشت که در سرزمینی اسطورهای مثل سیستان و بلوچستان فیلمبرداری شود.همچنین این نوع فیلمسازی برای من خیلی جذاب است و خیلی دوست دارم در جاهای مختلف فیلم بسازم.
وی افزود: در آپارتمان فیلم ساختن، برای بعضیها خوش میگذرد اما به نظر من اگر قرار باشد جایی خوش بگذرد، سیستان و بلوچستان است که در کوه و دشت و آب و هوای خوب و مردم و موسیقی و لباس و….است. برای من جالب است که بروم جاهای دیگری غیر از تهران و آپارتمان کار کنم. مردم سیستان و بلوچستان خیلی جذاب هستند و خیلی بافرهنگ و سخاوتمندند و این دلیل دارد که میگویم . مثلا من در بازار زاهدان فیلمبرداری میکردم، مقدار زیادی آدم بودیم و فقط از مردم خواهش کردم که به دوربین نگاه نکنند و به راحتی انجام شد، ولی در تهران محال است که این اتفاق بیافتد. مردم زاهدان مردم فوقالعاده ای هستند و تحت تاثیر آنان و زندگیشان قرار گرفتم.
یکی دیگر از اتفاقات جالب «شعلهور» این است که امین حیایی و پسرش دارا با همان عنوان پدر و پسر مقابل هم بازی کرده اند. کارگردان «شعله ور» که به دنبال بازیگر غیر حرفهای برای نقش پسر بوده و خود پیشنهاد بازی دارا حیایی را داده است، تاثیرات خوب این انتخاب را برشمرد: این انتخاب چند تا کمک کرد، هم حضور خود امین حیایی به عنوان بازیگر که به پسرش کمک کند، هم اینکه بار عاطفی که بین این دو وجود دارد، میتوانست در پیشرفت فیلم کمک کند، هم اینکه یک نوجوان در کنار پدرش باشد بهتر است. بازی دارا حیایی را تست کردم و دیدم میشود با آن نتیجه خوب گرفت.
استقبال مردم از فیلم سینمایی «شعلهور» و پیش بینی وضعیت فیلم در گیشه سوال دیگری بود که نعمت الله بدان پاسخ گفت: حداقل در یک مورد که خودم حضور داشتم، عکس العمل مردم در انتهای فیلم عکس العمل خوبی بود و نسبت به فیلم احساس خوبی داشتند. همیشه هر فیلمی که میآید برای فروشش نگرانی دارم. راجع به این فیلم بیش از فیلمهایی دیگر، نگرانی دارم. همیشه برای فیلمهای محاسبههایی داشتم که در جدول فروش کجا قرار میگیرند ولی الان درباره شعله ور فعلا نمیدانم چطور میشود و برای من مجهول است ولی امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دارا حیایی: پدرم تا کی میتواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- فیلمبرداری «کوکتل مولوتف» به پایان رسید
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- «بی پولی»؛ چالشهای خطرناک یک زوج
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
- جولیا رابرتز و شان پن در سریال «شعلهور»/ رسوایی سیاسی و فروپاشی یک ازدواج
- داوران فصل سوم «عصر جدید» معرفی شدند
- گرگها زمستان ندارند/ کوتاه درباره فیلم «برف آخر»
- گرگِ آخر/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- بلاتکلیف، روان، بیجان/ نگاهی به فیلمهای «هِناس»، «برف آخر» و «بیمادر»
- پیچیده، ساکت، عاشق/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- مردد و کمرنگ/ نگاهی به موسیقی فیلم «برف آخر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»