فیلم سینمایی «زهره» به بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم دوربان آفریقای جنوبی راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «زهره» به کارگردانی و تهیهکنندگی سیامک ابراهیمی در اولین حضور بینالمللی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی دوربان آفریقای جنوبی راه یافت. این فیلم که به صورت سکانس پلان فیلمبرداری شده به نویسندگی نیکو بستانی با طرحی از سیامک ابراهیمی داستان ساعتهای آخر زندگی یک ورزشکار را قبل از مهاجرت روایت می کند.
سیامک ابراهیمی که در اولین تجربه فیلمسازی خود پس از ۵ سال تحقیق در زمینه رندگی زنان ورزشکار ایرانی در این رویداد سینمایی حضور دارد پیش از این با تجربه سال ها عکاسی خبری و مستند اجتماعی در حوزه بین الملل و داخلی در رسانه های معتبر خارجی و ایرانی مشغول به فعالیت رسانه ای بود.
ملیسا ذاکری که نقش آفرینی در آثاری چون «کوچه بی نام»، «مادری» ، «آباجان» و «مردی که اسب شد» بر عهده داشت؛ در نقش اصلی این فیلم جلوی دوربین رفته است. شیرین آقاکاشی، سروش طاهری، سجاد بابایی، آریا دلفانی، فرانک مرادی، فریماه مسگرنیا، علیرضا شریعتی، سجاد علیخانی، یاسمین فرخزا و ارسام غریب از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
از دیگر عوامل فیلم می توان به مدیر فیلمبرداری سیامک ابراهیمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز نسرین بخت پور، طراح صحنه و لباس نرمین آقازاده، طراح گریم رکسانا نیکپور و عکاس فرزانه سعیدیراد اشاره کرد. پخش بینالمللی این فیلم نیز بر عهده شرکت مورچه با مدیریت حسن نجمآبادی است.
به گفته کارگردان، نسخه پذیرفتهشده در جشنواره به شکل کارگاهی و تمرینی ساخته شده و برای اکران این فیلم در ایران مجددا فیلمبرداری خواهد شد.
این جشنواره تا کنون میزبان سینماگران ایرانی بسیاری بوده، قدیمیترین و بزرگترین جشنواره فیلم در منطقهی جنوب آفریقا بهشمار میرود و شامل کارگاههای فیلمسازی، سمینارهایی درباره صنعت سینما و بحث و تبادل نظر پیرامون فیلم و سینما است.
چهلمین دوره جشنواره فیلم بین المللی دوربان آفریقای جنوبی از ۱۸تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۷ تیر تا ۶ مرداد) در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





