نشست خبری فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی با حضور بازیگران این فیلم درهفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی، بازیگران این فیلم شامل سعید پورصمیمی، پیمان معادی، ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده حضور داشتند.
پیش از برگزاری نشست خبری نیز کارگردان و بازیگران حاضر این فیلم در مراسم فوتوکال جشنواره مقابل دوربین خبرنگاران رفتند.
سعید روستایی در ابتدای نشست خبری فیلمش در پاسخ به پرسشی پیرامون شخصیتهای مرد و زن در فیلمهایش توضیح داد: این طور نبوده که در فیلمهایم همه مردها بیکار و یا معتاد باشند اما این که همیشه یک زن پیشرو وجود دارد که آینده نگر و باهوشتر است و بیشتر میبیند، شاید از زندگی شخصی من میآید؛ چرا که خواهر بزرگتری به نام لیلا دارم که من را بزرگ کرده و او کمک کرده که من درس بخوانم، کار کنم و به اینجا برسم. او همیشه پیشرو و آینده نگر بوده و نقش مهمی در زندگی من داشته است.
روستایی در پاسخ به سوالی درباره طبقه فرودست جامعه که بیشتر در فیلمهایش به آنها و شرایط کنونی آن قشر که بخش زیادی از مردم را تشکیل میدهد، عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت ایران در چهل سال گذشته این بود که یک طبقه متوسط شکل گرفته بود که این طبقه متوسط در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به شدت باریک و باریکتر و کوچکتر شد، خیلیها پولدارتر شدند و بیشتر از آها کسانی بودند که بی پول و فقیر شدند. عرض این طبق متوسط خیلی کم شده و الان به وضوح میبینیم که افراد طبقه خود را تغییر میدهند و به عنوان مثال خانه، ماشین و خورد و خوراک خود را عوض میکند. در مواقعی تقصیر آدمهای خود یک خانواده است که یک سری مشکلات ایجاد میشود و حل نمیشود اما دیگر نمیتوان این را گفت. وقتی روزی سه بار تورم به آدمها یادآوری میشود، دیگر نمیتوان گفت این تقصیر خانواده است. در فیلمهای من دختری هست که در تلاش برای جلوگیری از فروپاشی یک خانواده است. در «ابد و یک روز» شاید خانواده تقصیر داشتند اما در «برادران لیلا» این گونه نیست و این جامعه است که در حال تاثیرگذاری است و افراد چه اشتباه کنند و چه نکنند به سمتی که نباید میروند. بخش کوچکی از جامعه را میبینیم که هر روز شرایطشان بهتر میشود و بخش بزرگی از جامعه اوضاعشان بهتر نمیشود.
ترانه علیدوستی نیز در پاسخ خبرنگاری که از او درباره همکاری وی با سریال «شهرزاد» به کارگردانی محمد امامی پرسید، توضیح داد: اتفاقی که درباره پروژه سریال «شهرزاد» روی داد، تلنگری برای همه ما بود و تا قبل آن ما این دقت را نداشتیم و این اتفاق بسیار ناراحتکننده باعث شد که ما از آن به بعد دقت بیشتری کنیم. درباره سریال «شهرزاد» باید نکتهای بگویم که البته ممکن است کسی آن را باور نکند، چرا که شش سال از آن گذشته است. من با آقای امامی در پایان فصل یک «شهرزاد» آشنا شدم و از حضور ایشان اطلاعی نداشتم. تهیهکننده دیگری به جای ایشان با من قرارداد امضا کرده و در ایران میدانند که این شخص کیست اما اسمی از این فرد مطرح نیست. نمیخواهم توجیه کنم. شاید وظیفه ما بود که باید میدانستیم و این کار را نمیکردیم اما واقعا و صادقا نمیدانستیم. پای همه حواشی و حرفهای آن هم ایستادیم و برای همه ما خیلی بد شد اما در کنار آن باید توجه داشته باشید که پولی در یک سریال سرمایهگذاری شده و پنج برابر آن برگشته به همان آدم، اما شما چرا از من سوال میپرسید؟ چون آن پول دست من نیست. سود آن پول دست من نیست. من دستمزدی گرفتم که در هر پروژه دیگری هم میگرفتم و نجومی هم نبوده است، درنتیجه پول یا سود این سریال دست کسی است که الان در زندان به سر میبرد و این را که من چه کمکی میتوانم به پیشرفت این بحث بکنم، نمیدانم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- دانشمند بازیگری/ درباره سعید پورصمیمی به بهانه زادروز ۸۰ سالگیاش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول