آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند فعال در عرصه سینما برای پیوستن به این نهاد سینمایی در شاخههای مختلف دعوت کرد.
به گزارش سینماسینما، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند و مدیر که با مشارکت خود در فیلمهای سینمایی متمایز شدهاند، دعوت به عضویت در این نهاد کرد.
«بیل کرامر» مدیر عامل آکادمی و «جانت یانگ» رئیس آکادمی در این باره گفتند: «از اعضای جدید آکادمی امسال استقبال میکنیم و بسیار هیجانزده هستیم. این هنرمندان و متخصصان بسیار با استعداد از سراسر جهان تأثیر قابل توجهی بر جامعه فیلمسازی ما گذاشتهاند».
بهرام بیضایی سینماگر سرشناس ایرانی در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده است. او یکی از ۸ نفری است که امسال در بیش از یک شاخه به عضویت آکادمی درآمده است.
«باشو غریبه کوچک»،«مرگ یزدگرد»، «چریکه تارا»، «کلاغ»، «سفر»، «مسافران»،«شاید وقتی دیگر»،«سگکشی» و … از جمله آثار سینمایی این کارگردان است که در عرصه تئاتر هم فعال است.
همچنین مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گرجی تهرانی نیز در بخش تدوین و یگانه مقدم انیمیشنساز ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شدهاند.
«لیلی گلدستون» ستاره فیلم «قاتلان ماه کامل»، «سلین سانگ» کارگردان فیلم «زندگی های گذشته»، «آلیس دیوپ» کارگردان فرانسوی و بازیگرانی چون «جسیکا آلبا»، «کاترین اوهارا» و «فیونا شاو» از جمله ۴۸۷ هنرمندی هستند که برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شدهاند.
در میان دعوت شدگان امسال، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۹ برنده اسکار به چشم میخورند.
اگر همه این هنرمندان دعوت آکادمی اسکار را بپذیرند، تعداد اعضای آکادمی به ۱۰۹۱۰ نفر میرسد که از این تعداد ۹۹۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن در نود و هفتمین دوره اسکار در سال ۲۰۲۵ خواهند بود.
در سالهای اخیر، آکادمی تلاشهای خود را بر افزایش تنوع در میان شاخههای خود متمرکز کرده است. تعداد مدعوین در چند سال گذشته در حدود ۴۰۰ نفر در هر سال باقی مانده است که از ۸۱۹ دعوت شده در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.
آکادمی اسکار اعلام کرده دعوتشدگان امسال شامل ۴۴ درصد زنان (افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳) و ۴۱ درصد از اقلیتهای قومی و نژادی (۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳) است. در مجموع ۵۶ کشور و منطقه خارج از ایالات متحده در میان اعضای جدید حضور داشتند که ۵۶ درصد از دعوت شدگان را تشکیل می دادند.
با اضافه شدن اعضای سال ۲۰۲۴، آکادمی اکنون شامل ۳۵٪ زن، ۲۰٪ از اقلیتهای نژادی و ۲۰٪ از کشورها و مناطق خارج از ایالات متحده است.
آکادمی سال گذشته از ۳۹۸ عضو جدید از جمله «تیلور سویفت»، « هوی کوان» بازیگر برنده اسکار و ستارگانی مانند «پل مسکال» و «آستین باتلر» برای پیوستن به آکادمی اسکار دعوت کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- یادداشت بهرام بیضایی در یادبود ناصر تقوایی؛ آخرین درس
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





