رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است علاوه بر فیلمنامههای سطحی، معضلات مالی و پرداخت نکردن به موقع دستمزدها از مهمترین مشکلات سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جایزه پژوهش سینمایی، رضا رویگری که در فیلم و سریالهای زیادی نقش آفرینی داشته است درباره مهمترین مشکل سینمای ایران، گفت: سینمای ایران از سالهای اوج فاصله گرفته و خلایی که در حال حاضر در برخی از آثار به چشم میآید به دلیل فیلمنامههای ضعیف و سطحی است که گاهی تصور می شود هیچ زمان و انرژی برای نوشتن آنها صرف نشده است و به همین دلیل هم پشتوانه منطقی برای آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر به آثار سالهای گذشته در سینما نگاه کنیم به راحتی میتوانیم به این نکته پی ببریم که دقت و وسواسی که کارگردان، نویسنده و بازیگران آثار داشتند چه تاثیر مهمی بر نتیجه یک اثر میگذاشت و جزء عنصر ماندگاری آن فیلم محسوب می شد.
این بازیگر پیشکسوت سینما با اشاره به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: من با کارگردانهای زیادی در طول سالهای فعالیتم در عرصه بازیگری کار کردم، در سریال «مختارنامه» که اثری تاریخی بود و من برای آن تحقیق و مطالعه زیادی داشتم، به دلیل اینکه دیالوگها با دقت وصف نشدنی توسط داود میرباقری نوشته شده بود من را درگیر خود کرد.
وی ادامه داد: برای من به عنوان یک بازیگر شاید حضور در یک نقش بلند چندان مهم نباشد اما بازی در یک اثر خوب قطعا حائز اهمیت است. همیشه از سبک کارها و نوشتههای میرباقری خوشم می آید چراکه میدانم او با چه تمرکز و دقتی فیلمنامههایش را مینویسد.
رویگری در ادامه با بیان اینکه بیماریاش در سالهای اخیر باعث دوریاش از بازیگری شده است، اظهار داشت: بعد از ۵۰ سال کار کردن در عرصه بازیگری چند سالی است استراحت اجباری میکنم، استرس داشتن یکی از ویژگیهای ناخوشایند حرفه ما است که در سکته من هم بیتاثیر نبود اما حالا که به گذشته نگاه میکنم میبینم چه فراز و نشیبی را در دوران کاریام طی کردم و الان به اینجا رسیدم.
رویگری درباره مشکلات مالی بازیگران نیز گفت: علاوه بر سهلانگاریهایی که در ساخت برخی آثار به لحاظ کیفی میشود مسئله دیگری که بازیگران را همیشه با خود درگیر میکند بحث دستمزدهاست. خیلی مواقع پیش آمده که دستمزد به حقم را برای بازی در کاری نگرفتم و فشار زیادی را در زندگی متحمل شدم. این مسائل و بدقولیها باعث میشود بازیگران مطرح دیگر تمایلی به حضور در کارها نداشته باشند و تازهکارها هم با مبلغهایی بسیار پایینتر سراغ کسانی میروند که آگاهی و تجربه لازم در بازیگری را ندارند.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- نامه ای به داود میر باقری /مشتاق سلمان فارسی و شگفت زده از مختار
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- رئیس سازمان سینمایی: مشکلات رضا رویگری به زودی مرتفع میشود
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- بازیگر سینما از آسایشگاه کهریزک ویدیو داد/ رضا رویگری: حلالم کنید
- ظریفدوزیهای «سلمان فارسی»
- تقدیر از رضا رویگری در موزه سینما/ بهترین کار سینماییام را «بوتیک» میدانم
- میرصلاح حسینی، بازیگر پیشکسوت درگذشت
- آخرین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش برگزار شد/ رونمایی از پوستر
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- محمود گبرلو: باید مدیریت اقتصادی در سینمای ایران حاکم باشد
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
- وحید موسائیان: پژوهش میتواند به عامیانه پسندترین فیلم ها شخصیت دهد
- محسن عبدالوهاب: سینمای مستند نیازمند پژوهشی گسترده در مورد تاریخ خود است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





