محمد سرافراز ۱۸ ماه پس از اینکه سکان ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفت، استعفا داد تا مقام معظم رهبری با پذیرش این استعفا، دکتر عبدالعلی علیعسکری را به سمت رییس رسانه ملی منصوب کنند.
به گزارش سینماسینما، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی در این باره به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر عبدالعلی علیعسگری دام توفیقه
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانهی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب میکنم.
آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش میکنم به برنامهریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.
توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت میکنم.
سیّد علی خامنهای
۲۲ اردیبهشت ۹۵»
اما عبدالعلی علیعسکری در حالی به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شده است که در دوران ریاست سید عزتالله ضرغامی، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را عهدهدار بود. او همانند ضرغامی در رشته فنی تحصیل کرده است و ضرغامی شهریور ۸۴ بود که حکمش را در مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما امضاء کرد.
علیعسکری متولد ۱۳۳۷، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهرهبرداری از دانشگاه علم و صنعت است.
علیعسگری
جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دورهی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد.
در کارنامه دکتر عبدالعلی علیعسکری سابقه فعالیتهای فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده میشود. در ۱۶ سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال ۱۳۵۷ همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندانهای اوین و قصر منتقل شد و تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.
دکتر علیعسکری در دروان جنگ در حوزههای مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمتهایی چون مدیریت تهیه طرحهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غربشناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت.
وی کتابها و مقالاتی نیز در حوزههای رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- فارس: دستور ویژه علیعسگری به معاونت سیما برای بررسی حواشی قسمت آخر «پایتخت»
- گزارش سینماسینما/ کرونا و تولیدات تلویزیونی؛ جدال میان رفتن و ماندن
- عسگرپور، درباره دلیل توقف ساخت «هنرپیشه» چه گفت؟ دستور توقف را چه کسی صادر کرد؟
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- انتقاد فرزاد جمشیدی از وضعیت اجراهای تلویزیونی
- رئیس صداوسیما: امسال یکی از پربینندهترین نوروزها را پشت سر گذاشتیم
- انتقاد رییس صدا و سیما از اخبار ۲۰:۳۰/ وارد حاشیه نشوید
- واکنش رییس صداوسیما به لغو پخش زنده مناظرهها
- رئیس سازمان صداوسیما: عملکردمان را اصلاح خواهیم کرد
- رییس رسانه ملی به رییس جمهور چه گفت؟ / حمایت دو جانبه در دستور کار
- سرافراز و گیتی خامنه از صداوسیما بازنشسته شدند
- صدا و سیما، انقلاب لازم دارد
- اولین گفت و گوی سرافراز پس از استعفا/ تلاشم را بر کیفی سازی متمرکز کردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد