
معلوم نیست چرا درست در آستانه فصل مهم بازگشایی مدارس ساعت بازیهای حساس پرسپولیس و استقلال با میلیونها بیننده باید به خاطر والیبال عوض شود.
به گزارش سینما سینما، بعد از پخش والیبال ایران و بلغارستان مجری برنامه که معمولاً مجری مسابقات والیبال است، گفت: «از آقای تاج و فتاحی خواهش میکنم که ساعت بازیهای این هفته پرسپولیس و استقلال را تغییر دهند تا مردم هم والیبال تماشا کنند و هم فوتبال!» این مجری البته گفت: باید با شورای تأمین هم هماهنگ شود، ولی نگفت که چرا مثلاً والیبال را از شبکه ورزش پخش نمیکنند که مردم راحت فوتبال ببینند؟
وقتی ساعت بازیها را تلویزیون تعیین میکند
آنچه مسلم است فوتبال در کشور ما بیشتر از والیبال تماشاگر دارد. چه خوشمان بیاید و چه ناراحت شویم، فوتبال از هر ورزش دیگری برای مردم جذابتر است و این مورد نیاز به تحقیق و بررسی و نظرسنجی و… هم ندارد، اما معلوم نیست چرا درست در آستانه فصل مهم بازگشایی مدارس ساعت بازیهای حساس پرسپولیس و استقلال با میلیونها بیننده باید به خاطر والیبال عوض شود البته بازیهای ملی والیبال هم مهم و قابل احترام است، ولی این وسط تکلیف نظم و انضباط و استقلال فدراسیون و سازمان لیگ چه میشود؟ تا کی باید تلویزیون ساعت بازیهای لیگ را به جای آنها تعیین کند؟ مگر تلویزیون حق پخش فوتبال را میدهد؟ اصلاً به فرض که میدهد، آیا این دلیلی برای دخالت در کار فدراسیون و سازمان لیگ است؟
فصل بازگشایی مدارس را هم ندیدند
برای بازیهای پرسپولیس و استقلال چه در تهران و چه در شهرستانها قاعدتاً نظر شورای تأمین هم مهم است، اما انگار برای سازمان لیگیها نظر تلویزیون فراتر از این حرفهاست! اکثر کسانی که به ورزشگاه میروند از قشر جوان هستند و امروز صبح باید به مدرسه و دانشگاه میرفتند، اما سازمان لیگ بدون کوچکترین توجهی به این مسئله ساعت بازیها را از ۱۸:۴۵ به ۱۹:۳۰ تغییر داد. آن هم در حالی که از ۳۰ شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب کشیده شده بود! در واقع ساعت ۱۹:۳۰ امشب همان ۲۰:۳۰ سابق است و لازم به یادآوری نیست که یک دانشآموز برای اینکه بازی تیم محبوبش را در ورزشگاه ببیند، باید متحمل چه فشارهایی شود.
ساعت بازیها «تلفنی» عوض میشود
لطمهای که رسانهها و به خصوص روزنامهها از دیر برگزار شدن بازیها میبینند به کنار، آیا سازمان لیگ نباید رفاه حال هزاران جوان را در نظر بگیرد؟ اکثر بازیها – از جمله شهرآورد- که جمعهها برگزار نمیشود. لااقل میتوان این روزها که هوا بهتر و روزها کوتاهتر شده، ساعات مناسبتری را برای بازیهای تیمهای پرطرفدار در نظر گرفت، اما فدراسیون همین کار ساده – حداقل کاری که میشد کرد- را هم انجام نداد تا همهجوره تحت سیطره شبکه سه سیما باشد و مشخص شود که ساعت بازیهای لیگ رسماً با تلویزیون هماهنگ میشود و یا با یک تلفن تغییر میکند.
شبکه ورزش چرا تأسیس شده؟
به نظر میرسد در مورد این ماجرا انتقاد رسانهها هم به جایی نمیرسد. تأکید میکنیم که والیبال هم مهم است و بینندههای خودش را دارد. حتی خیلیها هم فوتبال میبینند و هم والیبال، اما میشد با یک برنامهریزی درست کاری کرد که همه راضی شوند. به هر حال شبکه ورزش برای همین روزها درست شده و قرار نیست پوشش کلیه مسابقات مهم ملی و باشگاهی را فقط شبکه ۳ بر عهده بگیرد. مسئولان محترم میتوانستند بررسی کنند که مثلاً بازی والیبال بیشتر تماشاگر و مخاطب دارد یا بازیهای پرسپولیس و استقلال؟! هرکدام که پرمخاطبتر بود را از شبکه ۳ و در همان ساعت قبلی پخش میکردند و آن دیگری را از شبکه ورزش. اینطوری دانشآموزان و دانشجویان و رسانهها هم دلخور نمیشدند.
وقتی ساعت بازیها را تلویزیون تعیین میکند
آنچه مسلم است فوتبال در کشور ما بیشتر از والیبال تماشاگر دارد. چه خوشمان بیاید و چه ناراحت شویم، فوتبال از هر ورزش دیگری برای مردم جذابتر است و این مورد نیاز به تحقیق و بررسی و نظرسنجی و… هم ندارد، اما معلوم نیست چرا درست در آستانه فصل مهم بازگشایی مدارس ساعت بازیهای حساس پرسپولیس و استقلال با میلیونها بیننده باید به خاطر والیبال عوض شود البته بازیهای ملی والیبال هم مهم و قابل احترام است، ولی این وسط تکلیف نظم و انضباط و استقلال فدراسیون و سازمان لیگ چه میشود؟ تا کی باید تلویزیون ساعت بازیهای لیگ را به جای آنها تعیین کند؟ مگر تلویزیون حق پخش فوتبال را میدهد؟ اصلاً به فرض که میدهد، آیا این دلیلی برای دخالت در کار فدراسیون و سازمان لیگ است؟
فصل بازگشایی مدارس را هم ندیدند
برای بازیهای پرسپولیس و استقلال چه در تهران و چه در شهرستانها قاعدتاً نظر شورای تأمین هم مهم است، اما انگار برای سازمان لیگیها نظر تلویزیون فراتر از این حرفهاست! اکثر کسانی که به ورزشگاه میروند از قشر جوان هستند و امروز صبح باید به مدرسه و دانشگاه میرفتند، اما سازمان لیگ بدون کوچکترین توجهی به این مسئله ساعت بازیها را از ۱۸:۴۵ به ۱۹:۳۰ تغییر داد. آن هم در حالی که از ۳۰ شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب کشیده شده بود! در واقع ساعت ۱۹:۳۰ امشب همان ۲۰:۳۰ سابق است و لازم به یادآوری نیست که یک دانشآموز برای اینکه بازی تیم محبوبش را در ورزشگاه ببیند، باید متحمل چه فشارهایی شود.
ساعت بازیها «تلفنی» عوض میشود
لطمهای که رسانهها و به خصوص روزنامهها از دیر برگزار شدن بازیها میبینند به کنار، آیا سازمان لیگ نباید رفاه حال هزاران جوان را در نظر بگیرد؟ اکثر بازیها – از جمله شهرآورد- که جمعهها برگزار نمیشود. لااقل میتوان این روزها که هوا بهتر و روزها کوتاهتر شده، ساعات مناسبتری را برای بازیهای تیمهای پرطرفدار در نظر گرفت، اما فدراسیون همین کار ساده – حداقل کاری که میشد کرد- را هم انجام نداد تا همهجوره تحت سیطره شبکه سه سیما باشد و مشخص شود که ساعت بازیهای لیگ رسماً با تلویزیون هماهنگ میشود و یا با یک تلفن تغییر میکند.
شبکه ورزش چرا تأسیس شده؟
به نظر میرسد در مورد این ماجرا انتقاد رسانهها هم به جایی نمیرسد. تأکید میکنیم که والیبال هم مهم است و بینندههای خودش را دارد. حتی خیلیها هم فوتبال میبینند و هم والیبال، اما میشد با یک برنامهریزی درست کاری کرد که همه راضی شوند. به هر حال شبکه ورزش برای همین روزها درست شده و قرار نیست پوشش کلیه مسابقات مهم ملی و باشگاهی را فقط شبکه ۳ بر عهده بگیرد. مسئولان محترم میتوانستند بررسی کنند که مثلاً بازی والیبال بیشتر تماشاگر و مخاطب دارد یا بازیهای پرسپولیس و استقلال؟! هرکدام که پرمخاطبتر بود را از شبکه ۳ و در همان ساعت قبلی پخش میکردند و آن دیگری را از شبکه ورزش. اینطوری دانشآموزان و دانشجویان و رسانهها هم دلخور نمیشدند.
خبر ورزشی
برچسبها: پخش فوتبال
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نقدی بر فیلم «دراما»/ کالبدشکافی یک فروپاشی: معماریِ تروما و روانرنجوری مدرن
- درباره «زن و بچه»/ زنی در میانه خشم و خروش و بخشش
- داوری آزاده بیزارگیتی در جشنواره ایتالیایی
- محمود کلاری رییس هییت داورانِ جشنواره زردآلوی طلایی شد
- ابتکار کیت بلانشت برای حمایت از هنرمندان مقابل هوش مصنوعی
- دلاور دوستانیان درگذشت
- «شیفت آخر بیمارستان»؛ روایتی انسانی از جنگی که جان انسانها را هدف گرفت
- مجموعه فیلمهای استنلی کوبریک منتشر میشود
- «برای فروش» از ۱۰ تیر روی صحنه میرود
- بزرگداشت عدنان غُریفی برگزار شد؛ راوی نخل
- در بیست و هشتمین دوره برگزاری؛ «راپسودی آتلانتیک» بهترین فیلم جشنواره شانگهای شد
- «آشغالهای دوست داشتنی»؛ جنگ روایتها
- بازگشت «بامداد خمار» از ۲۲ تیر
- معرفی هییت داوران هشتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز
- نگاهی به سریال «گل سنگ»؛ آخرین شب آرامش
- پوستر فیلم سینمایی «براسو» رونمایی شد
- شروین حاجیپور بازیگر «بن سای» شد
- جیمز باروز درگذشت
- ادیپ شاه؛ فیلم حیرت آور هوش مصنوعی از تراژدی یونانی
- «پرنده کوچک خوشبختی»؛ مهمترین اثرِ روان سوژهگرای سینمای ما
- «گل سنگ»؛ سریالی که قواعد نمایش خانگی را بر هم زد
- جایزه برادران لومیر به برادران کوهن اهدا میشود
- مراسم تشییع پیکر بهروز رضوی / گزارش تصویری
- وداع با صدای ماندگار ایران/ پیکر بهروز رضوی به خانه ابدی بدرقه شد
- همه داستانهای کوتاه ادگار آلن پو در فیدیبو
- اصغر فرهادی در پرتغال مسترکلاس کارگردانی برگزار میکند
- فیلم سینمایی «زن و بچه» به اکران آنلاین رسید
- مسئولیت تازه برای گییرمو دل تورو، دیوید لیچ و هنرمندان دیگر؛ هیئت مدیره اسکار ۲۰۲۶-۲۰۲۷ معرفی شد
- مستند «پهلوانان نمیمیرند» رونمایی شد
- نمایشگاه «عدنان» در اهواز افتتاح شد





