به گزارش سینماسینما، محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سریال رمضانی «رهایم نکن» که از شبکه سه سیما پخش میشود، با تأکید بر اینکه تغییرات این سریال بدون اطلاع او صورت گرفته است، گفت: ما از ابتدای ماه مبارک به دلیل تعاملی که وجود داشت مشکلی در پخش سریال نداشتیم تا اینکه چند شب پیش بدون اطلاع و اجازه ما چند دیالوگ از سریال حذف شد.
وی ادامه داد: طبیعتا من باید بلافاصله این موضوع را پیگیری میکردم و همین کار را هم انجام دادم و بعد از پیگیریها به من گفته شد که سکانس حذفشده را در نوار بازبینی ندیده بودند که از نظر من خلاف واقع میگفتند و در نهایت این اتفاق حاصل یک سوءتفاهم تعبیر شد.من نسبت به این اتفاق خویشتنداری کردم و بنا را گذاشتم بر همان چیزی که به من گفته شد.
کارگردان سریال «رهایم نکن» با اشاره به تغییرات سریال در قسمتی که پنجشنبهشب – ۱۰ خرداد – باز هم بدون اطلاع وی روی آنتن رفت، اظهار کرد: شب گذشته هم سریال دچار تغییراتی شد که آقای مهدی روشنروان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه هنگام پخش سریال ابتدا با علی پورکیانی تهیهکننده و سپس با من تماس گرفت و توضیحاتی درباره تغییرات قسمت اخیر داد اما با پخش سریال مشخص شد که تغییرات در پلانها فراتر از توضیحات وی است. این در صورتی بود که این سکانس پایانی توسط مدیران دیده شده بود و پس از دو بار جرح وتعدیل، آنها گفتند که اشکالی ندارد اما در پخش اتفاق دیگری رخ داد.
وی در ادامه افزود: من این بار نمیتوانستم خویشتنداری کنم و به تهیهکننده سریال هم گفتم که تا زمانی که یک مدیر فرهنگی پاسخگوی این اتفاق نباشد من ادامه مونتاژ و صداگذاری سریال را انجام نمیدهم. حرکت مدیر پخش شبکه سه به نظرم بسیار غیرفرهنگی و غیرحرفهای بود و او احتمالا طرف مقابلش را نمیشناسد که چنین کاری کرده است. من نمیدانم سازمان صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده که چنین حرکت غیرفرهنگی در آن عادی شده است. فکر میکنم بهتر این است که در ادامه پخش سریال، نام مدیر پخش شبکه سه و بازبین سریال را به عنوان کارگردان و تدوینگرِ «رهایم نکن» در تیتراژ جایگزین کنند.
این کارگردان با ابراز تاسف از اینکه قبل از پیش تولید فیلمنامه کامل را به شبکه داده است، تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر سخت میتوانم این سازمان را با سالهایی که خودم در آن کار میکردم تطبیق دهم.
عسگرپور اظهار کرد: من اصلا نمیتوانم از حرکت شب گذشته بگذرم و اصلا مهم نیست که هدف اصلی من در صحنهای که نمایش داده شد به تصویر درآمد یا خیر؛ مهم این است که بدون اطلاع و اجازه من در سکانس دست برده شده است، در صورتی که تا چند ساعت پیش به من گفته شده بود که آن صحنه مشکلی ندارد. این در حالی است که به گفته مدیران صداوسیما، سریال رهایم نکن در حال حاضر، پربینندهترین سریال شبهای رمضان است.
وی با اشاره حذف صحنهای که تصویری از یک تجاوز را قرار بوده به مخاطب منتقل کند، اظهار کرد: در واقع سکانسی که قرار بوده است مفهوم تجاوز در آن القا شود به شکلی عینی اتفاق افتاد و مدیر پخش به سریال تجاوز کرد و یک مدیر فرهنگی و حرفهای مسئول باید به من در اینباره توضیح دهد.
عسگرپور در پایان تاکید کرد: درصورت ادامه این شرایط دیگر اسم من را در تیتراژ سریال نخواهید دید و میگذارم این لکه برای خود مدیران مربوطه باقی بماند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ عسگرپور: برنامه، ساختاری کاملا سنتی دارد / ویاودیها تبدیل به شبکههای تلویزیون میشوند؟
- عسگرپور در جشنواره فیلم اتریشی داوری میکند
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- برای هفتمین دورهی پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور بهعنوان نایب رییس فیاپف انتخاب شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- در هشتمین نشست «بازیابی» عنوان شد: حاکمیت علاقه ندارد صنفها به شکل طبیعی فعالیت کنند/ دلیل بلاتکلیفی نهادهای صنفی چیست؟
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- رییس هیأت مدیره خانه سینما: دنبال پیگیری آرام و منطقی ماجرای سینماگران هستیم
- مدیرعامل خانه سینما چه کسی خواهد بود؟
- مدیری که دلسوز بود؛ بدرقه هنرمندانه مجید رجبی معمار از خانه هنرمندان ایران
- در آیین معارفه محمدمهدی عسگرپور چه گذشت؟/ آنچه باقی مانده و میماند «خانه هنرمندان ایران» است
- رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران مطرح کرد؛ مأموریتهای عسگرپور چیست؟/ این خانه میتواند الگو باشد
- محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان شد
- عسگرپور درباره اجلاس اخیر فیاپف مطرح کرد؛ یک اتفاق هولناک در انتظار سینماست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
آخرین ها
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا