شامگاه پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در مراسمی فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» به نمایش درآمد و برنامه ویژهای برای تقدیر از محمد صیاد هنرمند عکاس پیشکسوت برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، شب گذشته نمایش فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» ساعت ۱۹ آغاز شد و پس از نمایش آن با دعوت سمانه رستمى، محمد صیاد، مریم ملک مختار و حمید باباوند به روى صحنه آمده و به گفت و گو درباره فیلم پرداختند.
محمد صیاد در این نشست گفت: تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه مىکنم شرف شاتر را حفظ کنند.
او در بخش دیگرى از حرفهایش گفت: از همسرم تشکر مىکنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتا بعد از این که به آقاى صمدیان گفتم که براى این کار حاضرم، به همسرم گفتم اگر موافق نیستى بگو، چون مطمئنا این کار طولانى خواهد بود.
مریم ملک مختار نیز در صحبتهایش ضمن تشکر از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکلگیرى این اثر، از همراهى محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نیز تقدیر کرد.
ملک درباره روند انجام مصاحبهها که به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم مىشود، گفت: مصاحبهها بر اساس فهرستى که آماده کرده بودیم، انجام شد؛ اما در طول مسیر خاطرات و صحبتهاى آقاى صیاد فضاهاى جدیدى را ایجاد مىکرد.
حمید باباوند نیز در این نشست اظهار کرد: این فیلم گذشته از نقش سیفاله صمدیان که به شکل واقعى در موقعیت تهیه کننده ایستاده است و آقاى صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته این طور به خصوصیترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخابهاى دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینى کرده، محمدرضا دلپاک که با افزودن جزییات بىنظیر در صداگذارى فیلم؛ محصولى را ساخته که بیش از آن که به شکل یک مستند پرتره معمولى دیده شود؛ یک فیلم هنرى است که مىشود بارها به تماشاى آن نشست.
با دعوت باباوند، سیفاله صمدیان به روى صحنه آمد و در جواب این پرسش که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمىکنید، گفت: الان که تاکید کردى، با خودم مرور کردم که آیا واقعا من نقشى داشتهام یا نه و دیدم درست است که در دنیا معناى واقعى تهیه کننده همین نقش قراردادن افراد در جایگاه و موقعیت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایهگذار مىبینند. شاید دوسوم فضاى فعالیت دفتر تصویر طى یک سال در اختیار این پروژه بود.
سیفاله صمدیان در پایان صحبتهایش از سیروس علینژاد روزنامه نگار پیشکسوت براى صحبت دعوت کرد. او که روزگارى سردبیر روزنامه آیندگان بود، گفت: بعد از دیدن این فیلم دلم مىخواهد دوباره به سراغ عکسهاى صیاد بروم و آنها را مجددا نگاه کنم.
این نشست با عکس یادگارى عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد، در ساعت ۲۱ به پایان رسید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «خورشید آن ماه» و «پرستار زمین» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- رونمایی از نسخه ترمیمشدهی «تپههای قیطریه» اثر پرویز کیمیاوی
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- شب وقایعنگاری بخارا
- گرامیداشت «لیلی افشار» در خانه هنرمندان ایران
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- نمایش فیلمتئاتر «مکبث» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بزرگداشت محمدرضا اصلانی و رونمایی از کتاب «اصلانی به روایت اصلانی»/ محمدرضا اصلانی: آنچه حاصل این سالهاست نه حاصل یک رنج بلکه حاصل یک جنگ عظیم اس
- فیلمتئاتر «دیکته»؛ داوود رشیدی هیچگاه زیر بار سانسور نرفت/ امید تنها راه نجات ما نیست، باید حرکت کنیم!
- نسخه مرمت شده «موشِت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در «یک سهشنبه کوتاه» مطرح شد: عوامل با فیلم کوتاهیهای کار اول سخت همکاری میکنند
- سیفالله صمدیان: با وجدانتان به «تصویر سال» بیایید
- آغاز «جشن تصویر سال» با نمایش مستند «کیارستمی مشغول کار است»
- شب محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش