خانه میرزا علی اصغرخان اتابک (امین السلطان) که محل فیلمبرداری سریال دایی جان ناپلئون به کار گردانی ناصر تقوایی بود به به تملک سازمان زیباسازی شهر تهران درآمد.
خانه باغ اتحادیه معروف به دائی جان ناپلئون، خانه میرزا علی اصغرخان اتابک (امین السلطان) صدراعظم سه پادشاه قاجار ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه بود که پس از فوت وی در سال ۱۲۹۵ شمسی توسط حاج رحیم اتحادیه از وارثان امینالسلطان خرید و با تفکیک آن به ۳۰ سهم، آن را میان فرزندان خود تقسیم کرد. این خانه در دهه ۵۰ لوکیشن سریال معروف «دایی جان ناپلئون» ساخته ناصر تقوایی بود و به همین نام نیز معروف شد.
علیزاده تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه تخریب و تعرض و…، نگهبانهای ویژهای در مبادی ورودی خانه اتحادیه جهت تامین امنیت بنا مستقر شدند. همچنین نورپردازی برای کل محوطه و قسمتهای بیدفاع صورت گرفته و در کل بنا دوربین مدار بسته نصب شده است.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در خاتمه گفت: طبق اسناد موجود مساحت خانه ۸ هزار و ۷۵۰ مترمربع است که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تملک شد و قسمتهای تخریب شده در سال ۱۳۹۳ نیز با توجه به بازدید صورت گرفته قابل مرمت، احیاء و بهره برداری است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران کار مرمت و احیاء و برداشتهای میدانی این قسمت به زودی آغاز میشود.
منبع : ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ناصرتقوایی؛ هنرمندی تمام عیار، مسئول، عمیق و معترض
- فوت یک دوبلور پیشکسوت/ هوشنگ لطیفپور درگذشت
- ایرج پزشکزاد درگذشت
- بیبدیل
- حیات غیررسمی دایی جان ناپلئون/گزارشی از وضعیت فعلی خانه اتحادیه
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش چهاردهم
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هفتم
- واکنش اینستاگرامی کمال تبریزی به ماجرای شکایت قصابها از سریال دایی جان ناپلئون
- ماجرای انتقاد دکتر صدیقی از سریال دایی جان ناپلئون :خجالت می کشم با خانواده ببینم
- شباهت های سینمای ده نمکی و مانی حقیقی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود


خانه میرزا علی اصغرخان اتابک (امین السلطان) که محل فیلمبرداری سریال دایی جان ناپلئون به کار گردانی ناصر تقوایی بود به به تملک سازمان زیباسازی شهر تهران درآمد.


