کارگردان انیمیشن «فرفره» تاکید کرد جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره فرصتی است که جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک کند.
به گزارش سینماسینما، شیوا ممتحن کارگردان انیمیشن هشت دقیقهای «فرفره»، محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که برای حضور در دوازدهمین جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شده است درباره داستان این انیمیشن گفت: داستان «فرفره» درباره مرد بزرگسالیست که در قالب یک کودک در خاطرات کودکیاش به دنبال فرفرهاش میگردد، بهنوعی این فرفره همان خاطرات کودکیاش است که به دنبالش راه افتاده تا او را بیابد.
او در پاسخ به این پرسش که دوست دارد بیننده پس از دیدن فیلم چه پیامی از آن دریافت کند، بیان کرد: پیام فیلم باید از خود فیلم بیاید و چیزی جدا از آن نیست. من پس از دیدن فیلم «فرفره»، گذشته و نوستالژی را به یاد میآورم.
کارگردان «اینجوری بهتره» در بخش دیگری از صحبتهایش درباره وضعیت انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن ایران مخصوصا انیمیشن کوتاه توانسته جایگاه خوبی در جهان پیدا کند. این مساله را میتوان در جوایز و افتخاراتی که انیماتورهای ایرانی در جشنوارههای مهم جهانی کسب کردهاند، دید. تولید انیمیشن صنعتی در کشور ما بد پیش نمیرود بهخصوص از وقتی که استودیوها توانستهاند با تولیدکنندگان خارجی ارتباط برقرار کنند و کارهای موفقی را بهصورت مشارکتی بسازند. برخلاف توانمندی بالای کشور ما در زمینه انیمیشن، مشکلاتی مانع از تولید آثاری با برند خودمان در جهان شده است که امیدوارم این مانع حل شود.
ممتحن درباره تاثیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در پیشرفت انیمیشن کشور تاکید کرد: مرکز گسترش حمایت از فیلمسازان مستقل را در دستور کار خود داشته و با این کار توانسته انیمیشن کوتاه ایران را به جهان بشناساند. بسیاری از قلههای انیمیشن جهان توسط فیلمها و انیمیشنهای کوتاهی فتح شده که با حمایت مرکز گسترش ساخته شدهاند که جای قدردانی دارد.
این انیماتور در پایان درباره جشنواره پویانمایی کانون و حضور در این رویداد تصریح کرد: جشنواره پویانمایی کانون پس از به تعویق افتادن بسیار به دلیل شرایط کرونایی، بالاخره بهصورت رویدادی حضوری برگزار میشود که بسیار اتفاق خوبیست؛ این جشنواره همواره فرصتی است که جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک کند تا همفکری و تعامل داشته باشند. مفتخرم که در این رویداد هم بهعنوان هیات انتخاب حضور داشتم و هم فیلم «فرفره» در بخش خارج از مسابقه آن به نمایش درخواهد آمد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
- حاجی مشهدی: فضای مجازی شبه منتقد پروری میکند/ لزوم تقویت ساختارهای نقد جدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





