شهاب حسینی گفت: حضور من در تئاتر و انگیزهام برای کارگردانی آن هم در شرایطی که در اوج دوران کاریام در سینما هستم برای اقناع روحم است.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر و کارگردان که به زودی نمایش «اعتراف» را در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه میبرد ۲۸ خردادماه در نشستی خبری که در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد درباره کارگردانی این اثر نمایشی گفت: من در اوج کار خود در سینما به دلیل یک اتفاق مهم که در سینما کمتر رخ میدهد، خواستم به حوزه تئاتر وارد شده و این نمایش را کارگردانی کنم آن هم اقناع روحی است که در سینما کمتر اتفاق میافتد.
او با اشاره به اینکه بسیاری از کارها در سینما او را راضی نمیکند و با تأکید بر اینکه وقتی با یک کار هنری به شکل کارمندی برخورد شود ناقوس مرگ آن شنیده خواهد شد، افزود: همواره دغدغه من در کار اقتباس بوده و از آنجا که ادبیات نمایشی همیشه امتحان خود را پس داده است دوست داشتم در تئاتر این تجربه را دنبال کنم.
حسینی با انتقاد از برخی شرایطی که در سینما بوجود آمده است اظهار کرد: الان یک تبی در سینما شکل گرفته و آن هم این است که تعداد نویسنده-کارگردانها زیاد شده است که این باعث تعجب من میشود چون مگر نویسنده میتواند کارگردان هم باشد. قلم چیزی است که خدا در قرآن به آن قسم خورده و نوشتن کار هر کسی نیست. وقتی نویسنده و کارگردان یکی میشوند پس سهم نویسندگانی که آثار بزرگی را نوشتهاند چه میشود؟ چه کسی قرار است این آثار بزرگ را به تصویر بکشد و به نسل بعدی تحویل دهد.
وی با اشاره به دیگر تجربههای تئاتری خود و بیان اینکه کاری که اکنون با نمایش «اعتراف» انجام میدهد یک سوزن به خودش است و بعد یک جوالدوز به جامعه درباره اینکه چطور شد پس از تجربه ساخت اولین فیلم سینماییاش سراغ کارگردانی تئاتر آمد؟ گفت: دوست دارم فیلم دومم را بسازم در حالی که فیلم «ساکن طبقه وسط» حدود ۱۰ سال طول کشید تا ساخته شود و شاید ساخت فیلم بعدی هم ۱۰ سال زمان ببرد اما ساختن فیلم سینمایی داستان غریبی است.
او در این باره اضافه کرد: اساسا سرمایهگذار به کسی گفته میشد که تهیهکننده کار هم بود اما الان تهیهکننده دنبال جذب سرمایه است و جذب سرمایه هم شرایط سختی دارد چون تضمین بازگشت آن شدنی نیست. وقتی فیلمی ساخته میشود معلوم نیست مجوز اکران بگیرد یا خیر و این شرایط کار را سخت میکند. در حالی که راضی کردن سرمایهگذار برای آمدن به تئاتر راحتتر است چون شرایط آن مشخصتر است.
شهاب حسینی گفت: در سینما رقمهای بالایی حتی برای تبلیغات پیشنهاد میشود که با آن میتوان حداقل چهار سالن بلک باکس ساخت اما به نظرم در حال حاضر شرایط کار کردن در تئاتر راحتتر است.
بازیگر و کارگردان نمایش «اعتراف» با اشاره به اینکه نمایش خود را در حد یک تولید سینمایی آماده اجرا میکند، در این نشست همچنین توضیح داد که به همراه جمعی از دوستان و همکاران خود قصد دارد یک شرکت ویژه تئاتر یا کمپانی تئاتری طراحی کند و شاید حتی در برنامههایش احداث پردیس هم بگنجاند.
همچنین عنوان شد نمایش «اعتراف» به صورت کاملا حرفهای فیلمبرداری خواهد شد تا تقریبا به طور همزمان با اجرا در تئاترشهر در چند سینمای خارج از کشور برای ایرانیان مقیم خارج نمایش داده شوند و برنامهریزی برای اجرای آن در شهرهای دیگر کشور هم صورت خواهد گرفت.
در این نشست احمد ساعتچیان به عنوان مجری طرح و دستیار کارگردان به همراه جمعی از بازیگران و عوامل پشت صحنهی نمایش حضور داشتند.
در حاشیه:
این نشست با توجه به تأخیر در آغاز و برخی اعتراضات از سوی خبرنگاران نسبت به دیر شروع شدن جلسه با حاشیههایی همراه بود که این حاشیهها در لحظاتی شدت گرفت اما در نهایت با گفتوگوی طرفین (شهاب حسینی و خبرنگاران) و بیان نقطه نظرها و برخی عذرخواهیها به تفاهم انجامید و با شرایط طبیعی ادامه یافت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی، بهترین فیلم شمال آمریکا شد
- «رها» با شهاب حسینی کلید میخورد
- «شین» دوباره اکران میشود
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
- شهاب حسینی: میخواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم
- «گناه فرشته» و داستان خون، عشق، عدالت
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- جایی که ترس نیست/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
آخرین ها
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست
- حسین توشه درگذشت
- معرفی ۲۰ مستند کوتاه راه یافته به بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟