طنز نویس روزنامه شرق در ستون این هفته خود به اظهارات علی جنتی مبنی بر اینکه بهرام بیضایی به دلیل بالا بودن سن نمی تواند فیلم بسازد واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، در این مطلب می خوانیم: بعد از اینکه وزیر ارشاد، علی جنتی، گفت: «بهرام بیضایی سنش بالاست و کاری از دستش برنمیآید»، ما منتظر بودیم ببینیم جنتی دنبال چه کار خاصی است و آن کار خاص دقیقا چیست که مربوط به سن و سال است و چه کسی از پس آن برخواهد آمد. همینطوری منتظر بودیم تا دیروز که متوجه شدیم خوشبختانه جای خالی بهرام بیضایی روی صحنه تالار وحدت، اتوموبیل رنو بردهاند و رونمایی کردهاند. یعنی دقیقا وقتی که بیضایی را تونمایی میکنند و نمیگذارندش جلوی چشم، رنو را میآورند میکنند توی چشم مخاطبان هنر، عدل روی صحنه تالار وحدت. فقط دقیقا مشخص نشد موضوع شجریان بوده یا رنو. یعنی مساله این بوده که صدای شجریان در رنو هم خوب است اما در ماشینهای دیگر خوب شنیده نمیشود. یا یک چیز تکنیکی دیگر که ما نفهمیدم. چون این رونمایی با رونمایی شجریان گویا همزمان شده است!
خلاصه رونمایی ماشین رنو بد هم نیست. به نظر ما اینها رنو را جای بیضایی رونمایی کردند، حتما جای شجریان هم که مدتهاست صداش از تلویزیون پخش نمیشود و داخل کشور کنسرت ندارد، قرار است روی صحنه تالار کشور مرسدس بنز ببرند. جای حسین علیزاده قرار است از بیامدبلیو رونمایی شود. ولله ما نمیدانیم اما میدانیم دیگر تعجب نمیکنیم.
قرار شده جای علیرضا افتخاری یک دستگاه پراید، جای امیر تتلو یک دستگاه مینیماینر، جای ابی یک دستگاه فراری، جای شهرام شبپره یک دستگاه مینیبوس ولوو مناسب تورهای یکروزه، جای نامجو یک دستگاه نیسان و جای آن خواننده که صداش دورگه است یک دستگاه اسب بخار روی صحنه تالار وحدت بروند. وزیر ارشاد گفت امیدوار است اینطوری جای خالی هنرمندان را خوب پر کرده باشد و مردم دیگر غر نزنند.
وزارت ارشاد اعلام کرده: طرح بعدی ما طرح تعویض هنرمندان فرسوده با خودروهای نو است.
به نظر ما هم پیام بردن رنوی جدید روی صحنه تالار وحدت مشخص است؛ دوران جدید رسیده است.
حالا بابای سوفیا، به من میگوید: ای میدون دوم، اگر تو واقعا عاشق سوفیا هستی باید خواننده بزرگی شوی تا ما تو را ببریم وزارت ارشاد و با یک دستگاه اتومبیل معاوضهات کنیم.
وصیت
سوفیا… به خدا اینها رنو را بردند روی صحنه تالار وحدت که نشان بدهند.
منبع: شرق – پوریا عالمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کالبد شکافی کارنامهی سینمایی بهرام بیضایی/ نگاهی به کتاب «موزاییک استعارهها»
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- بهرام بیضایی: من هزار سال بعد از مرگم هم فکر نمیکنم از ما گذشته
- اکران «دونده» در جشنواره فیلم ویسکانسین آمریکا
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- عکسی زیرخاکی از حاشیه اجرای نمایش «سلطان مار» بیضایی
- تهرانی که اشغال بود/ ادای احترام «خاتون» به بهرام بیضایی
- وقتی عدنان «باشو» شد
- باغ را فراموش نکن
- بر سر چهار راه خویشتن
- یادداشت اینستاگرامی مازیار فکری ارشاد درباره نمایش «چهارراه» بهرام بیضایی
- عشق مرکب حرکت است و نه مقصد / «روز واقعه»؛ باشکوهترین فیلم ساخته شده درباره عاشورا
- مژگان خالقی، کارگردان «خنده در تاریکی» در گفتگو با سینماسینما/ میل زیادی به ابتذال در تئاتر ما وجود دارد
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «مسافران» با صدای صابر ابر + تیزر
- پاسخ تند علی عباسی به «بهمن فرمانآرا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول