علی نصیریان از سالها همکاری و رفاقت با جمشید مشایخی گفت و اینکه با رفتن او جای بازیهای درخشانش برای همیشه خالی خواهد ماند.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره سالها همکاری و دوستی با زندهیاد جمشید مشایخی عنوان کرد: من مشایخی را ۶۰ سال پیش در اداره هنرهای دراماتیک شناختم، او یکی از هنرمندان برجسته و استعدادهای بسیار درخشان کارهای نمایشی چه در تئاتر چه در سینما و تلویزیون بود.
وی ادامه داد: همکاری من و مشایخی هم در سینما هم در صحنه و هم در تئاترهای تلویزیونی بود. بازیگر سریال «هزاردستان» با اشاره به دیگر دوستان جمع پنج نفره شان بیان کرد: مشایخی یکی از همکاران عزیز من بود همانطور که محمدعلی کشاورز هست و همانطور که داودرشیدی و عزتالله انتظامی بودند. ما در کارهای یکدیگر بازی میکردیم مثلاً داود رشیدی کارگردانی میکرد و دیگران بازی میکردند و یا به نوعی دیگر ما چند نفر با هم همکاری داشتیم. مشایخی یکی از برجستهترین هنرمندانی بود که هم در تلویزیون به جامعه معرفی شد هم در تئاترهای سنگلج و هم در سینما فردی شناخته شده بود.
نصیریان با اشاره به ویژگیهای مشایخی بیان کرد: ویژگی اساسی او استعداد و جوهر کار بازیگری بود که در وجودش بود نه اینکه با تعلیمات آکادمیک مفصل آنها را آموخته باشد بلکه او جزو استعدادهای خودجوش بود که اگرچه اطلاعات و تعلیماتی را آموزش میبینند اماجزو کسانی هستند که متکی به طبیعت خلاقه خودش است و همه این جوهر و استعداد وجوشش را ندارند. او مثل پرویز فنی زاده بود که بیشتر درخشش خلاقه خودش بود که او را موفق کرد.
این هنرمند پیشکسوت اضافه کرد: مهمترین کار ایشان در تلویزیون سریال «هزاردستان» بود و در سینما هم یکی از بازیهای بسیار درخشان او نقش کمال الملک بود که در این دو کار بسیار زیبا و باورپذیر حاضر شد. من کسی را نمیشناسم که توانسته باشد جای او در این کارها بازی کند و او بسیار به این نقشها نزدیک بود.
وی همچنین با اشاره به دیگر همکاریهای تلویزیونی با مشایخی گفت: ما کار تله تئاتر را در سال ۳۹ شروع کردیم که تا چند سال بعد ادامه داشت و مشایخی یکی از استعدادهای بسیار درخشان آن سالها بود. بعد از انقلاب هم در دورهای آقای مودبیان برای کارهای تله تئاتر بسیار تلاش کرد.
بازیگر سریال «شهرزاد» با اظهار تأسف از درگذشت مشایخی تصریح کرد: جای او خالیست، همانطور که جای رشیدی و انتظامی خالی است امیدوارم استعدادهای جوان که به میدان آمدهاند جبران کننده صدماتی باشند که ما در فقدان این افراد تحمل میکنیم.
منبع: مهر-عطیه موذن
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- احترام برومند خبر داد؛ چاپ کتابی درباره داود رشیدی
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





