غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما ضمن اشاره به افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما گفت: در حال حاضر تهیهکنندگان به دلیل شرایط اکران و تولید با نوعی شبه ورشکستگی مواجه هستند.
به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان با اشاره به مشکلات تهیه کنندگان در حوزه تولید فیلم با شیوع ویروس کرونا گفت: در حقیقت اصلیترین مشکلی که وجود دارد این است که کرونا هست و زمانی که کرونا هست، تولید با مشکلات بیشتر و هزینه بیشتر روبرو است، چون در حقیقت هر تهیهکنندهای برای سلامت همکارانش و اینکه کارها به درستی انجام شود و کسی دچار مصیبت و مشکل نشود، با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثریت دوستان واکسینه نشدهاند، تهیهکنندگان با هزینههای بسیار بالایی روبرو هستند و این هزینه بالا باعث میشود که نتوانند با قیمتهای متعارف تولیدات خود را ادامه دهند.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: از طرف دیگر ورود پلتفرمها به تولید باعث شده است که هزینههای تولید را به نحو غیرعاقلانهای افزایش دهند، در واقع هزینه تولید و دستمزدها به شکل غیرمتعارفی افزایش پیدا کرده و این باعث شده تا قیمت تولید در سینما نیز افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر فیلمهایی از سال ۱۳۹۸ باقی مانده، فیلمهای سال ۱۳۹۹ اضافه شده و فیلمهای نیمه اول ۱۴۰۰ نیز اضافه خواهد شد و هنوز هیچکدام اکران نشده است، بنابراین با انبوهی از فیلم مواجه هستیم که عملاً اکران نشده است و این خود جزو مصیبتهایی است که سینما درگیر آن شده است. از طرفی به دلیل اینکه در حوزه واکسینه کردن مردم، کشوری هستیم که وزارت بهداشت در این زمینه دیر اقدام کرده است و عملاً در حوزه واکسینه کردن مردم عقب هستیم، بنابراین زندگی به شکل متعارف و عادی به سادگی شکل نخواهد گرفت، یعنی اگر واکسینه کردن ۵۰ درصدی مردم تمام شده بود، طبیعتاً به سمت اینکه زندگی به شکل عادی پیش رود بسیار بود و متأسفانه در حال حاضر چنین مسألهای وجود ندارد.
این تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان توضیح داد: سینماداران عملاً بعد از ۱۶ ماه با نوعی شبه ورشکستگی روبرو هستند چرا که در بسیاری از موارد حتی هزینههای اولیه و دستمزد را نمیتوانند پرداخت کنند، ضمن اینکه سال به سال حقوق و دستمزد کارکنانشان طبق قانون کار افزایش پیدا کرده و این هزینهها اضافه شده است.
موسوی در پایان گفت: تولید نیز با همین مشکلات روبرو است، یعنی امکان اکرانی که بتواند هزینهها را بازگرداند وجود ندارد، در حقیقت اکران در حال حاضر وجود دارد و هر فیلمی که بخواهد میتواند اکران شود، اما به دلیل اینکه مردم کمتر به سینما میروند، طبیعتاً تهیهکنندگان علاقهای به اینکه بتوانند فیلمهای خود را اکران کنند ندارند چرا که نگران بازگشت سرمایه هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
آخرین ها
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تایید حکم ۸ سال حبس برای رسولاف
- فیلم کوتاه «یک روایت دقیق» در جشنواره ایتالیایی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانههای ایران مشخص شدند
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم