انجمن سینمایی دیدگاه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلم کوتاه برگزار میکند.
به گزارش سینماسینما، برای استعدادیابی و تشویق فیلمسازان، انجمن سینمایی دیدگاه که دفتر آن در پاریس مستقر است، با یاری گروهی از کارشناس در زمینه سینما و ادبیات، کار خود را شروع کرده، و از علاقهمندان دعوت میکند تا در کنکور فیلمنامهنویسی برای فیلمهای کوتاه شرکت کنند.
متن فراخوان این رویداد هنری به شرح زیر است:
جایزهها:
دراولین دوره این کنکور، سه جایزه نقدی برای برندگان در نظرگرفته شده است: جایزه اول به مبلغ ۱٫۳۰۰ یورو، جایزه دوم ۱٫۰۰۰ یورو وجایزه سوم ۷۰۰ یورو اهدا خواهد شد.
شرایط :
– فیلمنامه ها باید به زبان فارسی نوشته شود و از آثار جدید نویسندگان آن باشد.
– از آنجا که این کنکور برای تشویق فیلمسازان جوان درنظر گرفته شده، حداکثرسن فیلمنامه نویسان زیر ۴۰ سال درنظرگرفته شده است.
– نویسندگان، نبایستی بیش از یک فیلم بلند، در کارنامه سینمایی خود داشته باشند.
– هرفیلمنامه نویس، میتواند تنها یک طرح ارائه کند.
پرونده ارسالی به دفتر( انجمن سینمایی دیدگاه) باید شامل موارد زیر باشد:
– یک خلاصه داستان چند خط که حداکثر از یک صفحه تجاوز نکند.
– فیلمنامه بایستی سکانس بندی شده، و دیالوگ ها نیزباید برای معرفی دقیق شخصیتها و موقعیت داستان، تا حد امکان کامل نوشته شده باشد.
– مدت زمان پیشنهادی برای هرفیلم کوتاه، حداکثر ۲۰ دقیقه درنظر گرفته میشود. ( برمبنای عرف معمول سناریونویسی، برای هریک دقیقه، یک صفحه درنظر میگیرند، البته رعایت دقیق این امر الزامی نیست.)
– هرفیلمنامه نویس، برای بیان انگیزهاش درانتخاب سوژه، دریک یادداشت ، میتواند به طورمختصر اطلاعاتی در اختیار کمیته انتخاب قراردهد. همچنین خوب است قید شود داستان فیلم درکجا ( موقعیت تاریخی، جغرافیائی ) اتفاق می افتد. ( بعنوان مثال : درشهر آبادان، بعداز پایان جنگ).
– فیلمنامه میتواند توسط یک یا چند نفر بطور مشترک نوشته شده باشد. لازم است نویسنده،(ها) یک خلاصه ازبیوگرافی خود رابه همراه پرونده ارسال نمایند.
پرونده تکمیل شده به آدرس ایمیل مقابل ارسال شود: les.yeux33@gmail.com
چه نکاتی میتواند بیشترمورد توجه هیئت انتخاب قرار گیرد؟
– یک: انتخاب سوژه، اصالت آن، به نحوی که متفاوت بودن آن کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.
– دو، نحوه پرورش داستان، شخصیت پردازی منطقی و باورپذیری آنها و پرهیز از اطلاعات تکراری برای مخاطب.
– فیلمنامه نویس درانتخاب ژانر سینمایی آزاد است.
گزینش فیلمنامه ها در دومرحله انجام میشود:
فیلمنامه های رسیده، توسط کمیته انتخاب خوانده خواهد شد، و تعداد ۲۰ فیلمنامه در مرحله نخست برگزیده شده و درمرحله دوم گروهی از کارشناسان، که تعدادی از آنها در همان کمیته انتخاب اولیه هم حضوردارند، این بیست فیلمنامه را مورد مطالعه قرارداده، و درنهایت به سه سناریو، اول، دوم، وسوم جایزه های ذکرشده، تعلق خواهد گرفت.
آخرین مهلت ارسال.
پرونده هر سناریو باید حداکثرتا قبل از ۲۰ ماه مارس ۲۰۱۹ برابر با روز عید نوروز ۱۳۹۸، با ایمیل ارسال شده باشد. بعد از این تاریخ، هیچ سناریویی توسط کمیته انتخاب مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
زمان اعلام نتیجه کنکور:
(انجمن سینمائی دیدگاه) قراراست که طی مراسمی در طول جشنواره جهانی کن درماه مه ۲۰۱۹ نام برندگان را اعلام نماید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان رویداد استارتآپی فیلمنامه نویسی منتشر شد
- ضدقهرمان محصول ناامیدی نویسنده از انسانها است
- پایان کارگاه «خلق ایده، ساخت فیلمنامه» در موزه سینما
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
- مهلت ارسال اثر به سیزدهمین جشنواره ملی دانشجویی «سایه» تمدید شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود