
دوربین مستند بلند «ایرانزاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیهکنندگی مهدی مطهر، این روزها رو در روی بوشهریها قرار گرفته است.
به گزارش سینماسینما و به نقل از مدیر رسانهای پروژه، ایرانزاد در هشتمین سفر استانی خود مهمان جنوبیهای خونگرم و مهماننواز است.
«خضر عزیززاده» معروف به «عمو خدر» خیام خوان مشهور بوشهری، در این سفر از تجربههای جالب خیامخوانیاش گفت، رسمی که برای گردشگران این خطه جذاب و متفاوت است.
همچنین دوربین ایرانزاد رو در روی «سوناز یوسفی»، اولین زن نوازنده نیانبان قرار گرفت تا از چالشهای این عرصه و موفقیتهاش بگوید. «علی زیارتزاده» غریق نجات بوشهری نیز از داستانهای تلخ و شیرین و عجیبش برای ایرانزاد گفته است. در این سفر، ایرانزاد پای صحبت ناخدای قدیمی بوشهر درباره دنیای روی دریا و سفرهای دریایی نشست و «یاحسینی»، دمام زن مشهور بوشهری نیز، از حال و هوای عزاداری و دمام زنی در بوشهر برایش تعریف کرد.
روند فیلمبرداری مستند سینمایی ایرانزاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آنچه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش میرود.
این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در استانهای مختلف کشور فیلمبرداری شده، قرار است تا ماههای آینده ادامه پیدا کند و پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنوارههای داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.
به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایرانزاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور میشود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربههای زیسته ایرانیان معاصر میپردازد.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلمبرداری: میثم بابایی، تدوینگر: محمدحسین حیدری، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانهای: فرنوش آباء
عکس: مهدی کریمی

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





