منوچهر محمدی با بیان اینکه تحریم فیلم «اکسیدان» توسط سینماهای حوره هنری قطعی شده است، ادامه داد: با این روند به یک مشکل حقوقی جدی برخواهیم خورد و در این زمینه وزارت ارشاد باید پیگیر یک راه حل و فکر جدی باشد.
به گزارش سینماسینما، این تهیهکننده سینما در آستانهی اکران عمومی «اکسیدان» با بیان این مطلب گفت: شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سالها نشان داده است که شورایی است که با وسواس، دقت و سختگیری فیلمها را بازبینی و برای آنها پروانه نمایش صادر میکند و در صورت لزوم اصلاحیههای جدی هم به فیلمها میدهد که پس از انجام اصلاحیهها آن فیلم، قابل نمایش میشود.
او ادامه داد: طبعا اتفاقی که در زمینه فیلم «اکسیدان» افتاده، دوستان در حوزه هنری نظرات و اصلاحیههای اضافهتری داشتند؛ حجم و ساختار اصلاحیهها نسبتاً زیاد بود و ساختار فیلم را بهم میریخت و علیرغم رایزنیها سرانجام اعلام کردند که فیلم در سینماهای تحت پوشش حوزه هنری به نمایش درنخواهد آمد.
منوچهر محمدی تصریح کرد: برای من به شخصه آنچه علامت سوال بزرگی است، این است که پروانه نمایش ارشاد دارای یک مشخصات و ویژگیهایی است که نکته مهم آن درج مشخص زمان فیلم با قید دقیقه و ثانیه است و تهیهکننده به هیچوجه نمیتواند بعد از صدور پروانه نمایش به هر دلیلی فیلم را کم یا اضافه کند و اگر این اتفاق بیفتد وزارت ارشاد میتواند نسبت به این اتفاق، مدعی شود.
او گفت: به نظرم این روند یک بنبست جدی برای تهیهکنندگان سینماست که به پروانهی وزارت ارشاد تمکین میکند و دیگر نمیتواند به درخواست نهادهای دیگر دست به ساختار و زمان فیلم بزند. فکر میکنم با این روند به یک مشکل حقوقی جدی برخواهیم خورد پس در این زمینه باید وزارت ارشاد به فکر یک راه حل جدی باشد چون معتبرترین مجوزی که از نظر قانونی مبنای کار نمایش عمومی در سینماهای کشور است، پروانه نمایش وزارت ارشاد است، اگر این پروانه اعتبار خودش را از دست بدهد سینما دچار چالش میشود.
وی در پاسخ به اینکه آیا در مجلس میتوان قانونی را در این زمینه تصویب کرد، گفت: طبق قانون مصوب مجلس در مورد حوزه فرهنگ و سینما، وزارت ارشاد مرجع تشخیص است و مجوزها برعهده ارشاد است و هیچ مرجع دیگری از نظر قانونی نمیتواند این کار را انجام دهد بنابراین چون ارشاد مسوول این ماجراست، میتواند پیگیری جدی داشته باشد.
محمدی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ارشاد پاسخی یا واکنشی در این زمینه داشته است، گفت: باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده، وزارت ارشاد در این زمینه چگونه واکنش نشان خواهد داد.
منوچر محمدی درباره اینکه آیا سینما «آزادی» را طبق قرارداد برای اکران داشتهاند، گفت: ما با سینما آزادی قرارداد داشتیم و این قرارداد در شورای صنفی نمایش ثبت شده است اما متاسفانه با تصمیم اخیر حوزه هنری این فیلم در آن سینما اکران نخواهد شد.
او در پاسخ به اینکه آیا خسارتی به آنها پرداخت خواهد شد، گفت: در روزهای آینده به این مساله رسیدگی خواهد شد.
تهیهکننده فیلم «اکسیدان» دربارهی دلایلش برای بازگشت دوباره به ساخت فیلمهای طنز و فضای آثاری چون «مارمولک» گفت: به هر صورت در این جامعه زندگی میکنم و روزمره با مردم ارتباط دارم، از طرف دیگر وضعیت سینما هم وضعیت گیشهی خوبی نیست.
او ادامه داد:به نظرم مشکلات اجتماعی اقتصادی مردم باعث شده که جامعه به نشاط احتیاج داشته باشد و به همین دلیل در طول سالهای گذشته مخاطبین از فیلمهایی استقبال کردند که از فشار روانی آنها کاسته است. اساساً من فکر میکنم باید دستاندرکاران سینما و مسوولین به این مهم فکر کنند چون فیلمهای طنز میتوانند به آرامش روانی جامعه کمک کند، مردم در طول روز با گرفتاریهای مختلفی درگیرند و نیاز دارند که جایی تخلیه روانی شوند.
محمدی در پایان گفت:به نظر بسیاری از کارشناسان فیلمهای سال گذشته در جشنوارهی فجر فضای تلخی داشتند به همین خاطر ما سعی کردیم که یک فیلم طنز بسازیم و امیدواریم که دوستان دیگر هم امسال فیلم طنز بسازند تا یک تعادل در سینما برقرار باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مار از پونه خوشش نمیآید!/ نگاهی به فیلم «چپ راست»
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- علی لاریجانی و شورای پروانهی نمایش/ این آسیاب به نوبت است
- مهر خبر داد: اکران فیلمها منوط به تأیید کمیته سه نفره/ پروانه نمایش کافی نیست؟
- روایت متفاوت شورای صنفی نمایش از تاخیر در اکران «چپ، راست»
- واکنش منوچهر محمدی به منتفی شدن اکران «چپ، راست» و تاکید ارشاد بر اعمال اصلاحیهها
- مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی نیاز به اصلاح دارد
- همایون اسعدیان: «بوسیدن روی ماه» سختترین فیلمی است که من ساختم
- کاشان میزبان «قبله عالم» شد
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد/ بخش دوم
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد
- منوچهر محمدی: تخیل مهمترین راه برای برون رفت از دایره بسته فیلمهای تکراری و تلخ است
- پایان فیلمبرداری «خورشید آن ماه»، اولین ساخته ستاره اسکندری + عکس
- انصراف اسعدیان از کارگردانی «ناجورها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی