مازیار میری که اکنون سریال «هیات مدیره» را برای تلویزیون می سازد معتقد است که سازندگان آثار و مدیران صداوسیما باید فاصله را با مخاطبان کاهش دهند.
به گزارش سینماسینما. مازیار میری کارگردان سریال «هیات مدیره» درباره همکاری با تلویزیونی که این روزها مخاطبان آن ریزش کرده است، گفت: تولید آثار یک کار متقابل بین سازندگان و مدیران سازمان است و هر دو باید این را متوجه باشند که مردم جدیدترین محصولات تصویری را از همین کشورهای همجوار گرفته تا نقاط دیگر می بینند و دست مخاطب برای انتخاب باز است.
وی ادامه داد: شرایط قدیم به گونه ای بود که وقتی شما تلویزیون می دیدید حق انتخاب دیگری نداشتید اما اکنون می توان دست به انتخاب زد و باید شرایطی را از نظر ساخت، به روز بودن و حتی لحن انتخاب کرد که مردم دوباره شما را انتخاب کنند و این کار بسیار سختی است.
میری عنوان کرد: کار ما هم هر روز سخت و سخت تر می شود و باید هم ما سازندگان و هم مدیران متوجه این شرایط باشیم و فکر نکنیم که هر چه بسازیم مردم تماشا می کنند. مردم اکنون حتی با تلفن های همراه خود دست به انتخاب محتوای مورد نظر خود برای تماشا می زنند.
این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به تولیدکنندگان آثار بیان کرد: ما هم باید سراغ خلاقیت و مسایل روز برویم. بینندگان تلویزیون ایران اتفاقا علاقه دارند کارهای بومی ببینند اما باید کاری با لحن درست ساخته شود، البته با یک یا دو سریال چنین اتفاقی رخ نمی دهد و همه ما باید تلویزیون را به جایگاه خود برگردانیم.
وی در واکنش به اینکه سریال های تلویزیونی کمتر سراغ مسایل روز می روند و بیشتر برنامه های ترکیبی تلویزیون به مسایل چالشی میپردازند، عنوان کرد: من معتقد هستم خط قرمزی وجود ندارد و نوع نگاه ما مهم است که باید بتوان خلاقیتی پیدا کرد تا خط قرمزها را رد کنیم و حرف بزنیم. به هرحال تلویزیون شرایط خودش را دارد و باید بتوان در این شرایط گفتگو کرد.
میری در پایان عنوان کرد: در تلویزیون هم مدیران و هم سازندگان باید سعی کنیم که فاصله را با مردم کمتر کنیم. هرچقدر این فاصله ها کمتر باشد وقتی مردم کنترل به دست می گیرند احتمال بیشتری دارد ما را انتخاب کنند و هرچه فاصله ها بیشتر باشد دیش ماهواره ها به طرف دیگر می چرخد و مخاطبان، سریال ها و برنامه های ترکیبی دیگری می بینند.
سریال «هیات مدیره» به کارگردانی مازیار میری برای شبکه پنج ساخته می شود و به تازگی کلید خورده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود
- انتقاد شدید مازیار میری از فیلمهای مبتذل/ آدم خجالت میکشد که حتی فیلمنامه آن را بخواند
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- «خسوف» آئینهی جامعه است؟
- علی نصیریان مقابل دوربین «اقتباس در سینما» رفت
- همایون اسعدیان: جادوی سینما روی پرده از بین نمیرود/ به مرور نقاط ضعف و قوت شبکه نمایش خانگی مشخص میشود
- درهای بسته!
- جنگ سرد
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد