بازیگر فیلم «متولد ۶۵» از محمدمهدی عسگرپور (تهیهکننده) برای اینکه اجازه نداد او را برای فرار از سربازی جهت بازی در این فیلم، بازداشت کنند، تشکر کرد.
به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی بازیگر فیلم «متولد ۶۵» که ۱۵ بهمنماه در کاخ جشنواره به نمایش در آمد، اظهار کرد: زمانی که در این فیلم بازی میکردم، سرباز بودم و برای حضور در فیلم «۶۵ » رسما از سربازی فرار کردم اما ممنونم از آقای عسگرپور که نگذاشتند من را بازداشت کنند.
محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده این فیلم نیز که ۱۶ بهمنماه در نشست رسانهای این فیلم در سالن «سعدی» همایشهای برج میلاد حضور داشت، پس از اینکه توسط مجری جلسه به عنوان گادفادر (پدرخوانده) فیلم نام برده شد، بیان کرد: واقعیت این است که من به شکل سنتی و روال مرسوم در سینما فیلم تهیه نمیکنم. چون اولین فیلم سینماییام همراه با آقای شفق تهیه کردم و بعد از آن، دیگر در این عرصه به دلایل مختلف فعالیتی نداشتهام.
وی اضافه کرد: تهیه کنندگی متولد ۶۵ پیشنهاد و توصیه آقای میرکریمی بود که وقتی فیلمنامه را خواندم، آن را پذیرفتم.
او با اشاره به اینکه فکر میکند این روند را تا حدی ادامه دهد اما به عنوان تهیه کننده ثابت در سینما فعالیت نخواهد کرد، گفت: شرایط کسانی که به عنوان فیلمساز اول وارد سینما میشوند، مقتضیات خاص خودش را دارد. گاهی با پدیدههایی روبهرو میشویم که دوست دارند بدون طی کردن مراتب لازم به جایی برسند که عدهای بعد از ۳۵ سال به آن رسیدهاند.
عسگرپور افزود: فیلمنامه «متولد۶۵ » این نشانهها را به من نمیداد و آنچه که احساس کردم این بود که یک اثر بیادعا و روان قرار است ساخته شود که جای خالی آن هم در سینما احساس میشود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که گاهی عدهای در فضای هیجانی جامعه قرار میگیرند و باعث میشوند با ورودهای غیرطبیعی در سینما روبهرو شویم.
این کارگردان همچنین اظهار کرد: در چند سال گذشته سینماگران خوبی به خانواده سینما اضافه شدند و امسال هم این اتفاق تکرار شده است. اما نکتهای که بر آن تاکید میکنم به وضعیت عمومی سینما برمیگردد که البته مربوط به دو سه سال اخیر نیست. این وضعیت به گونهای است که حتی در مراودات خارجی سخت است که عرض و طول این سینما را برای آنها توضیح دهیم.
عسگرپور اضافه کرد: ساخت فیلم اول در ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی راحتتر است اما این همه قضیه نیست و باید بدانیم سراغ چه موضوعی برویم و چطور آن را بسازیم. چون همه در یک فضای مبهم حرکت میکنیم هرچند در این فضای مبهم، گاهی اتفاقات خوب هم میافتد.
مجید توکلی کارگردان فیلم «متولد ۶۵» که در بخش «نگاه نو» جشنواره پذیرفته شده است، درباره فیلم خود اظهار کرد: یک طرح اولیه براساس بچههای دهه ۶۰ داشتم و شانس بزرگی آوردم که تهیه کننده فیلم اولم آقای عسگرپور بود.
او اضافه کرد: نسل دهه ۶۰ خیلی بلاتکلیف و عجیب و غریب است و مسائل زیادی دارند که در متولد ۶۵ یکی از قصههای آن را مطرح کردیم.
او همچنین ابراز خوشحالی کرد که پس از سالها انتظار فیلمی که ساخته است، در سینمای اهالی رسانه به نمایش در آمد.
در این نشست هنگامه حمیدزاده (بازیگر) و سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) هم حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- «عزیز» به زنان ایران تقدیم شد
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- همزمان با رونمایی فیلم مجید توکلی در فستیوال سائوپائولو؛ پوستر بینالمللی «عزیز» منتشر شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» به احترام داریوش مهرجویی به تعویق افتاد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ عسگرپور: برنامه، ساختاری کاملا سنتی دارد / ویاودیها تبدیل به شبکههای تلویزیون میشوند؟
- حضور گسترده فیلمهای ایرانی در معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکای لاتین
- عسگرپور در جشنواره فیلم اتریشی داوری میکند
- ایدهای بکر که در سطح ماند/ نگاهی به فیلم «عروسی مردم»
- کارگردان «عروسی مردم»: اسم این فیلم بیربطترین اسم به شرایط جامعه است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- چهار فیلم جدید در راه اکران/ «نگهبان شب» رضا میرکریمی روی پرده میرود
- برای هفتمین دورهی پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور بهعنوان نایب رییس فیاپف انتخاب شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول