فرزانه متین-خجالت نکش ۲ با عنوان جدایی قنبر از صنم در ژانر کمدی به کارگردانی رضا مقصودی در ادامه قسمت اول از ۱۶ خرداد۱۴۰۳ راهی پرده نقره ایی شد.از آنجا که قسمت اول این فیلم،سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول را برای مقصودی به ارمغان داشت او درصدد برآمد که قسمت دوم این فیلم طنز را بسازد.شایان ذکر است که خجالت نکش ۲ که در سال ۱۳۹۷ به اکران درآمد،نظر افراد زیادی را به خود جلب کرد.از ابتذال و اضافه کاری به دور بود به دلیل سوژه جدید ،فضای داستانی متفاوت و بازی خوب زوج شبنم مقدمی و احمد مهران فر در جایگاه طنز،اثری قابل تامل بود.
فیلم خجالت نکش ۲ که با اسم جدایی قنبر از صنم نامیده می شد در همان ابتدا حاشیه هایی را به وجود آورد.استفاده از عنوان«جدایی قنبر از صنم»که به نظر می رسید از روی عنوان«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به عنوان اثری کمدی برداشت شده،انتقاداتی را در پی داشت که تهییه کننده این برداشت را نادرست خواند و سرو صداها خوابید.
در خجالت نکش ۲ بازیگرانی چون احمد مهران فر،شبنم مقدمی،بهرنگ علوی و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداختند.
.
با توجه به این که خجالت نکش ۲ در روز نخست اکرانش بالای ۵ میلیارد فروش داشت ودر سه روز اول نمایشش ،بیش از ۷۰ هزار نفر را راهی سینما کرد اما یک کمدی نازل وضعیف را از خود به نمایش گذاشت.
داستان فیلم از آنجا شروع می شود که قنبر و صنم،یک زوج روستایی سن و سال دار که دارای فرزند شدند(خجالت نکش۱) در همان روستا با دختر کوچکشان در حال زندگی هستند اما بدشانسی و دردسرهای قنبر تمامی ندارد تا این که قنبر برای حل مشکل به سراغ یک دکتر قلابی در اینستاگرام می رود ودکتر به او می گوید ریشه مشکلات در روزی بود که آندو عقد کرده اند چرا که آن روز،قمر در عقرب بوده و برای رهایی از مشکلات باید از یکدیگر طلاق بگیرند و در روز سعدی مجدد عقد کنند.آن دو به دور از چشم بقیه،طلاق می گیرند اما به دلیل فوت محضردار ،عقدشان به تعویق می افتد که زمینه ساز اتفاقات دیگری می شود.
تمام موقعیت هایی که باعث می شود تبسمی بر لب مخاطب بنشید،دعوای بین قنبر و صنم،فحش دادن و دمپایی پرت کردن است.بازی ها به شدت ضعیف است و شخصیت پردازی صورت نگرفته است .این زوج دوست داشتنی هیچکدام حتی به تنهایی نتواسته اند بازی قوی از خود نشان دهند در صورتی که هر کدام از آنها قابلیت آن را دارند که بار طنز را به دوش بکشند.فیلمنامه مستحکم نیست و به قولی سطحی است.در این اثر نه چندان کمدی به مسائلی از قبیل خرافه پرستی،طلاق و ازدواج مجدد و فرار از خانه که تبدیل به یک سنت در روستا شده ،پرداخت شده است که نه تنها به موقعیت طنز فیلم کمکی نکرده بلکه از منظر اخلاقی ،اثر را مبتذل کرده است.البته در فیلم اشاره به شیادان فضای مجازی نیز شده اما تاثیر و آسیب هایش به دلیل تم کمدی ،چندان موثر نیست.
دعوای زن وشوهر در آثار سینماییمان که موقعیت طنز را بوجود آورد چندان کم نبوده فیلم هایی چون همسر،عینک دودی،آتش بس۱و۲و…اما متاسفانه خجالت نکش ۲ در این زمینه موفق عمل نکرده است.
مقصودی پایان بندی فیلم را به شیوه ای در آورده که گویا می خواهد خجالت نکش ۳ را هم بسازد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار