سینماسینما، محمد تقی زاده:
رامبد جوان در جدیدترین تجربه سینمایی اش به سراغ ژانر معمایی و جنایی رفته که بجز یک فیلم در کارنامه بازیگری اش ، تجربه چندانی در این عرصه نداشته است. اینکه هنرمند باید جسور و شجاع باشد ،درست! و اصلا از ویژگی های یک هنرمند (دراینجا فیلمساز) واقعی ، ورود به عرصه های تجربه نشده کارنامه اش و ریسک کردن در گونه هایی که تجربه نکرده است ولی هرچیزی قاعده و قانونی دارد و صرف علافه مند بودن و ریسک پذیری و شجاعت نمی شود به سراغ ساخت فیلمی رفت که به نظر می رسد هیچ شناختی از قواعد و گرامرش نداشته و فقط جهت ارضای عطش فیلم سازی آنهم در گونه اکشن ، فیلمساز مورد اشاره به یاخت چنین فیلم مبهم و مغشوشی اهتمام ورزیده است.
همین رویه را سال گذشته مانی حقیقی در فیلم اژدها وارد می شود به نمایش گذاشت ، یعنی بدون اینکه داستان روشن و آدم های درستی در متن فیلمش باشد فضایی عجیب و غریب با فیلمبرداری و لوکیشن هایی خاص و چشم نواز را به تصویر کشید که عملا چیزی جز بازی دادن به تماشاگر و زیر پا گذاشتن تعهد فیلمساز به واقعی بودن قصه در تیتراژ اولیه فیلم نبود. امسال هم رامبد جوان در ادامه بازیگوشی های تمام نشدنی اش که البته همه جا هم بد نیست به سراغی فیلمی به زعم خود دیوانه وار و اکشن رفته که هیچ چیزش سر جای خود نیست و همه چیز تنها در راستای جاه طلبی فیلمساز برای ساخت فیلمی جدید و تجربه نشده خلاصه می شود.
داستان نگار به ظاهر داستان تلاش یک دختر برای وارسی قتل پدرش است که به گفته پلیس خودکشی کرده است ولی گویی نگار این گفته را قبول ندارد و شخصا و قیصر وار پیگیر قضیه است . ایده سورئال بودن فیلم و مشخص نبودن خواب و خیال موقعی میتوانست به بار بنسیند که در خدمت متنی منسجم و قوی بود. لحظه های پر سرو صدا و و زد و خوردهای بیجا و اضافی فیلم نتیجه ای جز عصبی کردن و خسته کردن تماشاگر ندارد و در الین میان عاشقانه هایی نیز بین جواهریان و فروتن گنجانده شده که این فضای سنگین و پرسر و صدا را تلطیف کند و به فیلم رنگ و رویی عاشقانه دهد ولی همه این دیوان بازی ها چه در عاشقانه ها و چه در اکشن ها نمیدهد یک فیلم خوب.
در آخر باید به بازی بهش دت پراکت و پرانرژی نگار جواهریان در نقش نگار و موسیقی کریستف رضاعی به عنوان ویژگی های مثبت فیلم اشاره کرد که آنهم در میان بازیگوشی های دیوانه وار فیلمساز راه به جایی نمیبرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- معجونی، ژوله و جوان داوران خندانندهشو ۳ شدند
- کلیشههایی که با بازیهای رامبد جوان شکست
- مجید ابهری رفتار شناس : با ساعت مچی رامبد جوان میتوان زندگی حداقل ۵۰دانشآموزنیازمند را تامین کرد
- اینبار، ساعت گرانقیمت و ۲۱۶ میلیون تومانی رامبد جوان، جنجالی شد
- فصل هشتم «خندوانه» در راه است + تیزر
- نسیم سرد تابستانی/ درباره برنامههای شبکه «نسیم»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
آخرین ها
- جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان»
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
- حضور معاون وزیر حملونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
اتفاقا فیلم ساختار روایی بسیار جذابی داره که به موقع کد گذاری شده. اگر منتقد محترم بیشتر به فیلم دقت میکردند احتمالا لذت بیشتری میبردند. چون فیلمنامه بسیار خوب نوشته شده و داستان کوتاه یک خطی رو با حوادث و اتفاقات خاص به شکل زیبایی پرورونده که حاصلش یک فیلم زیبا شده.