فرزانه متین- جواد عزتی با تنوع در نقش هایش در یک دهه ی اخیر ثابت کرد که کارگردانان می توانند با خیالی آسوده نقش های اول فیلمهایشان رو به او بسپارند چرا که او در هر مسیری، توانا و باهوش است و هم اکنون با نقش مالکِ سریال نمایش خانگی زخم کاری،مالکِ سریال است.
جواد عزتی که از ۱۵ سالگی با تئاتر، راه هنری اش را آغاز کرد با نقش طناز و گریم سنگین و متفاوت خود در سریال قهوه تلخ مهران مدیری نشان داد ،بازیگری است که به راحتی می تواند از پس نقش های طنز برآید از همین رو در سینما ابتدا با نقش های طنز و کمدی شناخته شد تا اینکه آهسته آهسته، به سمت سینمای جدی کشیده شد و در ماجرای نیمروز محمد حسین مهدویان،مخاطب برای اولین بار با نقش متفاوتی از عزتی روبه رو شد.او در ماجرای نیمروز (در دو قسمت)در نقش صادق ،مامور امنیتی،فردی عبوس و باهوش که در شک به همه چیز به سر می برد به بیننده معرفی شد و به حدی توانا از پس نقشش برآمد تاجایی که مخاطب از سکوت و نگاه های تیزش در امان نمی ماند.بازی اش در ماجرای نیمروز را باید نقطه عطفی در کارنامه ی هنری اش دانست.در این میان هم ،با فیلم هزارپا و اکسیدان،دوباره از او نقشی طناز اما متفاوت می بینیم .این هنرمند در فیلم جان دار،برای اولین بار کاراکتر ی خاکستری و به تعبیری منفی و تلخ را از خود نشان می دهد ،نقش خیره کننده و غافلگیرکننده اش حتی بازی حامد بهداد را تحت الشعاع می دهد.
از تاثیر گذارترین نقش های جواد عزتی ،بازی در فیلم آتابای است که با کمترین دیالوگ و میمیک صورتش از پس نقش یک عاشق دلشکسته به خوبی بر می آید .
نقطه ی اوج این هنرمند ،فرو رفتن در نقش حجت در فیلم شنای پروانه محمد کارت است.او در نقش حجت،لات توبه کننده ای را بازی می کند که می خواهد خانواده اش را نجات دهد و به حدی بازی اش متفاوت و زیر پوست است که نگاه ها ی مخاطب و منتقدان را مهبوت خود می کند.او در این فیلم توانست سیر تحول درونی یک فرد را به خوبی نشان دهد .مردی که در حقش ناجوانمردی های بسیاری شده و درگیر احساس و منطقش است.بار فیلم تنها بر دوش اوست،حجت است که بیننده را درگیر فیلم می کند تا جایی که مخاطب با او همذات پنداری می کند ،خشمش را می فهمد،چشمان ناراحتش را لمس می کند هر چند که جشنواره فجر بازی او را را نادیده می گیرد و در صورتی که شانس اصلی دریافت سیمرغ را داشت حتی نامزد هم برای دریافت سیمرغ هم نشد.
این بار جواد عزتی با سریال نمایش خانگی زخم کاری در ژانر جنایی و اقتباسی مهمان خانه ها شده است.او در نقش مالک در پس لایه های آز،طمع وقدرت،جاه طلبی اش را که سرکوب کرده با هل دادن همسرش با بازی خیره کننده رعنا آزادی ور به سوی جنون قدرت ،از فردی ترسو و بزدل مبدل به قاتل شده است وچقدر این نوع هنر نمایی سخت است اما عزتی به راحتی از پس این نقش برآمده است. بازیگری که ترس،نگرانی و جاه طلبی را با هم عجین کرده و از خود بازی بر جای گذاشته که الحق می توان او را این روزها ستاره ی بی بدیل سریال های نمایش خانگی نامید .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را شکست
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- هوشمندی در آفرینش موقعیتهای کمیک/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- اکران آنلاین «کت چرمی» با بازی جوادعزتی
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- نشست خبری کنسرت نمایش سیصد / گزارش تصویری
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- مسعود اسکویی درگذشت
آخرین ها
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد
- روسای جدید آکادمی سزار معرفی شدند
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد