مجید مجیدی که عضو هیات داوران ۳۴ امین جشنوارهی جهانی فیلم فجر بود، از اینکه رضا میرکریمی سال دیگر عهدهدار دبیری این جشنواره خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد.
این کارگردان در حاشیهی اختتامیهی جشنوارهی جهانی فیلم فجر گفت: بسیار خوشحالم که آقای میرکریمی دوباره برای دبیری جشنواره انتخاب شده است؛ زیرا حیف بود با انتخاب شخص دیگری دستاوردهای بزرگ این دوره از جشنواره از بین برود.
وی اضافه کرد: امیدوارم ایشان چندین دوره دبیر جشنواره بماند تا جشنواره ما به جایگاه و قوامی که شایسته آن هست، برسد.
کارگردان فیلم “محمد رسول الله” دربارهی نقاط ضعف این دوره از جشنواره توضیح داد: قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست اما باید یاد بگیریم حُسنها را ببینیم و یکی از محاسن جشنوارهی امسال تخصصی شدن آن بود که میتواند سینمای آن را به جهت تکنیکی ارتقاء دهد.
مجیدی همچنین بخش “دارالفنون” را یکی از بخشهای قابل توجه این جشنواره برشمرد و افزود: این بخش را بسیار دوست داشتم و معتقدم استمرار جلسات آن میتواند بسیار مفید باشد. علی رغم وقت اندکی که برای برگزاری کارگاه آموزشی داشتم، بعد از دیدن علاقهمندی هنرجویان حاضر در کارگاه، مشتاق شدم کارگاه دیگری در جشنواره برگزار کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که دوام جشنوارهی جهانی فیلم فجر را در چه میبینید؟ توضیح داد: در مستقل بودن و داشتن تعریف مشخص.
سال گذشته جشنوارهی جهانی فجر مستقل بود اما اتفاق ویژهای نداشت اما جهش آن در سال دوم در حیطهی تخصصی شدن آن بود که اتفاق مهمی است.
کارگردان فیلمهای «بچههای آسمان» و «بید مجنون» یادآور شد: نقش ملی جشنواره بیشتر از جنبهی مردمی است و مخاطبان آن تماشاگرانی هستند که دوست دارند شاهد دستاوردهای یک سالهی سینما باشند اما جشنواره جهانی، جنبهی تخصصیتری دارد و باعث رشد و ارتقای سینمای جوان ما که نوپا هم هست، میشود. البته این جشنواره گامهای اول را برمیدارد اما شروع قابل قبولی برای یک جشنوارهی جهانی مستقل در ایران است.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز