مجید مجیدی که عضو هیات داوران ۳۴ امین جشنوارهی جهانی فیلم فجر بود، از اینکه رضا میرکریمی سال دیگر عهدهدار دبیری این جشنواره خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد.
این کارگردان در حاشیهی اختتامیهی جشنوارهی جهانی فیلم فجر گفت: بسیار خوشحالم که آقای میرکریمی دوباره برای دبیری جشنواره انتخاب شده است؛ زیرا حیف بود با انتخاب شخص دیگری دستاوردهای بزرگ این دوره از جشنواره از بین برود.
وی اضافه کرد: امیدوارم ایشان چندین دوره دبیر جشنواره بماند تا جشنواره ما به جایگاه و قوامی که شایسته آن هست، برسد.
کارگردان فیلم “محمد رسول الله” دربارهی نقاط ضعف این دوره از جشنواره توضیح داد: قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست اما باید یاد بگیریم حُسنها را ببینیم و یکی از محاسن جشنوارهی امسال تخصصی شدن آن بود که میتواند سینمای آن را به جهت تکنیکی ارتقاء دهد.
مجیدی همچنین بخش “دارالفنون” را یکی از بخشهای قابل توجه این جشنواره برشمرد و افزود: این بخش را بسیار دوست داشتم و معتقدم استمرار جلسات آن میتواند بسیار مفید باشد. علی رغم وقت اندکی که برای برگزاری کارگاه آموزشی داشتم، بعد از دیدن علاقهمندی هنرجویان حاضر در کارگاه، مشتاق شدم کارگاه دیگری در جشنواره برگزار کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که دوام جشنوارهی جهانی فیلم فجر را در چه میبینید؟ توضیح داد: در مستقل بودن و داشتن تعریف مشخص.
سال گذشته جشنوارهی جهانی فجر مستقل بود اما اتفاق ویژهای نداشت اما جهش آن در سال دوم در حیطهی تخصصی شدن آن بود که اتفاق مهمی است.
کارگردان فیلمهای «بچههای آسمان» و «بید مجنون» یادآور شد: نقش ملی جشنواره بیشتر از جنبهی مردمی است و مخاطبان آن تماشاگرانی هستند که دوست دارند شاهد دستاوردهای یک سالهی سینما باشند اما جشنواره جهانی، جنبهی تخصصیتری دارد و باعث رشد و ارتقای سینمای جوان ما که نوپا هم هست، میشود. البته این جشنواره گامهای اول را برمیدارد اما شروع قابل قبولی برای یک جشنوارهی جهانی مستقل در ایران است.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





