مجید مجیدی که عضو هیات داوران ۳۴ امین جشنوارهی جهانی فیلم فجر بود، از اینکه رضا میرکریمی سال دیگر عهدهدار دبیری این جشنواره خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد.
این کارگردان در حاشیهی اختتامیهی جشنوارهی جهانی فیلم فجر گفت: بسیار خوشحالم که آقای میرکریمی دوباره برای دبیری جشنواره انتخاب شده است؛ زیرا حیف بود با انتخاب شخص دیگری دستاوردهای بزرگ این دوره از جشنواره از بین برود.
وی اضافه کرد: امیدوارم ایشان چندین دوره دبیر جشنواره بماند تا جشنواره ما به جایگاه و قوامی که شایسته آن هست، برسد.
کارگردان فیلم “محمد رسول الله” دربارهی نقاط ضعف این دوره از جشنواره توضیح داد: قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست اما باید یاد بگیریم حُسنها را ببینیم و یکی از محاسن جشنوارهی امسال تخصصی شدن آن بود که میتواند سینمای آن را به جهت تکنیکی ارتقاء دهد.
مجیدی همچنین بخش “دارالفنون” را یکی از بخشهای قابل توجه این جشنواره برشمرد و افزود: این بخش را بسیار دوست داشتم و معتقدم استمرار جلسات آن میتواند بسیار مفید باشد. علی رغم وقت اندکی که برای برگزاری کارگاه آموزشی داشتم، بعد از دیدن علاقهمندی هنرجویان حاضر در کارگاه، مشتاق شدم کارگاه دیگری در جشنواره برگزار کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که دوام جشنوارهی جهانی فیلم فجر را در چه میبینید؟ توضیح داد: در مستقل بودن و داشتن تعریف مشخص.
سال گذشته جشنوارهی جهانی فجر مستقل بود اما اتفاق ویژهای نداشت اما جهش آن در سال دوم در حیطهی تخصصی شدن آن بود که اتفاق مهمی است.
کارگردان فیلمهای «بچههای آسمان» و «بید مجنون» یادآور شد: نقش ملی جشنواره بیشتر از جنبهی مردمی است و مخاطبان آن تماشاگرانی هستند که دوست دارند شاهد دستاوردهای یک سالهی سینما باشند اما جشنواره جهانی، جنبهی تخصصیتری دارد و باعث رشد و ارتقای سینمای جوان ما که نوپا هم هست، میشود. البته این جشنواره گامهای اول را برمیدارد اما شروع قابل قبولی برای یک جشنوارهی جهانی مستقل در ایران است.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند