محمد علی کشاورز برای سالروز تولد پرویز پرستویی متن کوتاهی را نوشت.
به گزارش سینماسینما، محمد علی کشاورز در سالروز تولد پرویز پرستویی برایش نوشت: تولد پرویز عزیزم، این نازنین هنرمند به راستی پاک نجیب توانمند و دوست داشتنی رو، به جامعه فرهنگ و هنر و همه ملت ایران تبریک میگم.
این بازیگر در این متن کوتاه که به درخواست ایسنا نوشت خطاب به پرستویی ادامه داد: امیدوارم سالهای سال زنده و سلامت باشی و ملت ایران از هنر و وجود نازنینت بهره ببرند.
امروز چهارشنبه دوم تیرماه، پرویز پرستویی ۶۱ ساله شد.
پر افتخارترین بازیگر جشنواره فیلم فجر که چندی پیش «بادیگارد» را روی پرده داشت و قرار است طی روزهای آینده برای اولین بار مقابل دوربین مسعود کیمیایی برود، در دوم تیرماه ۱۳۳۴ در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال ۴۸ و بازیگریاش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.
از دیگر فیلمهای سینمایی این بازیگر میتوان به «حکایت آن مرد خوشبخت»، «آدم برفی»، «لیلی با من است»، «مهر مادری»، «روانی»، «آژانس شیشهای»، «مرد عوضی»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «دیوانهای از قفس پرید»، «مارمولک»، «کافه ترانزیت»، «بید مجنون» ،«پاداش سکوت»، «صد سال به این سالها»، «سیزده ۵۹»، «من و زیبا»،«خرس»، «میهمان داریم»، «امروز» و «دو» اشاره کرد.
شاید بتوان گفت حاج کاظم «آژانس شیشهای» یکی از نقشهای ماندگار پرستویی است. او میگوید: «همه فیلمهایم را دوست دارم اما «آژانس شیشهای» را دلی دوست دارم و ته مایه حاج کاظم در دلم است و هر موقع آنرا میبینم دگرگون میشوم و به این شخصیت خیلی میتوانم نزدیک شوم.»
پرویز پرستویی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر سیمرغ بازیگری را دریافت کرد و آن را به عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز اهدا کرده بود، در آستانه سال نو به همراه خبرنگار ایسنا به دیدارشان رفت؛ بزرگانی که همیشه از آنها به عنوان “پنج تن بازیگری” یاد کرده و معتقد است که دیگر در سینمای ایران مانند آنها تکرار نخواهد شد.
در این دیدار عزت الله انتظامی با یادآوری بازیهای پرستویی خصوصا در «آژانس شیشهای» اظهار کرد: خیلی خوب است آدم در کار هنریاش این ارزش را پیدا کند و چقدر خوب است تماشاگر را محترم بشمارد. برای من همیشه تماشاگر جایگاه بالایی داشته و در مقابلش تعظیم کردهام و معتقدم تماشاگر بسیار مهم است. این هنرها در دل مردم جا بگیرد، بیرون نمیآید. باید تماشاگر تو را باور کند و اگر تو را قبول کرد برندهای در غیر آن به درد نمیخورد.
علی نصیریان هم با بیان اینکه از هر نسلی افراد شاخصی پیدا میشوند گفت: خود شما (پرستویی) هم از پدیدههای نسل بعد ما هستید.
جمشید مشایخی با بیان اینکه سالهاست عاشق پرویز پرستویی است، مطرح کرد: این رک گویی و اینکه مجیز کسی را نمیگوید، ارزش زیادی دارد آن هم در روزگاری که همه متملق شدند.
در این دیدارها محمد علی کشاورز هم پرستویی را به معنای واقعی کلمه هنرمند دانست که خصوصیات انسانی را دارد و ادامه داد: در دانشکده استادی بنام حسین تهرانی داشتیم که میگفت اول آدم باشید بعد هنرمند که این مصداق پرستویی است. جوانان باید ببینند شما چه کردید و چگونه سمبل بازیگری شدهاید
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- نکوداشت «عزت الله انتظامی» در موزه سینما
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- ساخته رضا میرکریمی راهی تلویزیون میشود
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر