مهدی اصغری ازغدی کارگردان فیلم سینمایی «ماریا»، جدیدترین فیلم خود را جلوی دوربین خواهد برد.
به گزارش سینماسینما، مهدی ازغدی برنده جایزه معتبر بهترین فیلم آینده آسیا در جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۳ بود که به عنوان استعداد برتر فیلمسازی قاره آسیا در سال ۲۰۲۳ در جشنواره توکیو معرفی شد. او اینبار فیلم سینمایی جدیدش را با گلچینی از بازیگران مطرح سینما مقابل دوربین خواهد برد.
فیلم جدید این کارگردان در فضایی کاملا متفاوت با اثر قبلی این او ساخته خواهد شد. قصه و فرم در این کار، سازگاری زیادی با مخاطب گسترده ایرانی خواهد داشت.
ازغدی پیش از این با فیلم سینمایی «ماریا» حضورهای موفق بین المللی متعددی را تجربه کرده و توانسته توجه مخاطبان جهانی را به شکل تازه ای از فیلمسازی در ایران جلب کند.
او حالا در قصه تازهاش به یک درام اجتماعی تکان دهنده روی آورده و میخواهد شکل تازهای از بحران اجتماعی را نشان دهد که برای مخاطب ایرانی جذابیتهای ویژهای دارد. خانوادهای که سال ها قبل وضع اقتصادی بسیار خوبی داشتهاند اما حالا با بحران ورشکستگی بزرگی مواجه شدهاند و نمیتوانند مثل گذشته زندگی کنند. تغییر یکباره طبقه اقتصادی آنان، روابط خانوادگیشان را دچار چالش کرده و تصمیم تکان دهندهای برای برون رفت از این وضعیت دارند.
پیش بینی میشود این فیلم در بهار و تابستان سال ۱۴۰۴ به تولید برسد.
این فیلم هم اکنون در حال طی کردن مراحل پیش تولید است و اسامی بازیگران آن به زودی اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- سینماسینما/ گفتوگو با کارگردان برنده جایزه اول آسیا جشنواره توکیو/ رابطه سینما و زندگی روزمره
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- معرفی پروژه جدید آنجلینا جولی/ بازی در نقش یک خواننده افسانهای اُپرا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





