کارن شاخنازاروف کارگردان مطرح روسیه از مهمانان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، کارن شاخنازاروف کارگردان مطرح روسیه از مهمانان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود و فیلم «قاتل تزار» او در بخش بازسازی کلاسیک ها به نمایش درمی آید.
کارن شاخنازاروف ۶۶ ساله تهیهکننده، نویسنده و کارگردان مطرح سینمای شوروی و حالا روسیه است که از سال ۱۹۹۸ رییس استودیوی «مُسفیلم» شد.
وی پیش از این در بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۸ برای فیلم «اتاق شماره شش» که بر اساس یکی از آثار آنتوان چخوف ساخته شده است، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای بینالملل را دریافت کرد.
این کارگردان سینمای روسیه، درام «قاتل تزار» را در سال ۱۹۹۱ با حضور مالکوم مکداول و اولگ یانکوفسکی در نقشهای اصلی ساخت؛ فیلمی که به بخش اصلی جشنواره کن همان سال راه پیدا کرد و برای تصاحب نخل طلا رقابت کرد. از این فیلم دو نسخه وجود دارد که یکی به زبان انگلیسی است و بعداً توسط بازیگران روس دوبله شد و دیگری به زبان روسی. البته در نسخه دوم، مکداول وانمود میکند که به زبان روسی صحبت میکند و بعداً نقش او را یک بازیگر روس گفت.
شاخنازاروف در سال ۲۰۱۲ با فیلم «ببر سفید» به عنوان نماینده رسمی روسیه به بخش بهترین فیلم خارجیزبان اسکار هشتادوپنجمین مراسم آکادمی معرفی شد اما سرانجام از راهیابی به فهرست کوتاه نهایی بازماند.
وی در ماه مارس ۲۰۱۴ نامهای را در حمایت از موضع رییسجمهور روسیه ولادیمیر پوتین درباره مسأله اوکراین و شبهجزیره کریمه امضا کرد که منجر به ممنونالورودی او به اوکراین شد.
فیلم «قاتل تزار» که در بخش بازسازی کلاسیک های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید محصول ۱۹۹۱ اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا است.
داستان فیلم از این قرار است که تیموفیِف بیمار تیمارستان ادعا میکند همان مردی است که تزار الکساندر دوم را در سال ۱۸۸۱ و نوهاش تزار نیکولاس دوم را در سال ۱۹۱۸ به قتل رسانده است. دکتر اسمیرنوف تصمیم میگیرد شیوه درمانی عجیبوغریبی را روی او اجرا کند اما اوضاع طبق انتظارها پیش نمیرود و اتفاقی غیرمنتظره روی میدهد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





