عباس امینی کارگردان «کشتارگاه» همزمان با اکران آنلاین این فیلم سینمایی، ضمن تأکید بر شرایط نابسامان اکران سینماها در سال جاری، داستان فیلمش را روایتی بهروز از دردهای جامعه امروز توصیف کرد.
به گزارش سینماسینما، عباس امینی کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» که اکران آنلاین آن از روز چهارشنبه ۷ خرداد در سامانههای فیلیمو و نماوا آغاز شده است، در گفتگویی درباره فرآیند رسیدن به تصمیم عرضه اینترنتی این فیلم اکراننشده گفت: طی توافقی که با سرمایهگذار این اثر داشتیم، تصمیم گرفتیم «کشتارگاه» را بهصورت آنلاین به نمایش بگذاریم. به خصوص که با توجه به وضعیت پیش آمده فکر نمیکنم امسال سینماها رونقی داشته باشد. از سوی دیگر حجم فیلمهای انباشتهشده زیاد است و باید در نوبت اکران قرار بگیرند که ماجراهای پیچیدهتری را رقم میزند.
امینی ادامه داد: در سالهای قبل که شرایط نرمالی داشتیم باز هم بحرانها و اتفاقات عجیب و غریبی را در حوزه اکران عمومی داشتیم و حالا این شرایط دوچندان سخت شده است. من هم شانسی برای خودم نمیدیدم که بتوانم در این وضعیت فیلمم را به اکران عمومی برسانم.
مهم دیدن شدن «کشتارگاه» است
وی با بیان اینکه برای من مهم این است که «کشتارگاه» دیده شود، گفت: قشر اصلی که به سینما میرفتند و آن را حفظ میکردند قشر متوسط بودند اما امسال همین قشر به لحاظ اقتصادی، اوضاع خوبی ندارند تا بتوانند به صورت خانوادگی به سینما بروند، از این نظر ما این ریسک را قبول کردیم تا «کشتارگاه» را بهصورت آنلاین به نمایش بگذاریم. میدانیم که خطراتی هم دارد و ممکن است فیلم قاچاق شود ولی باید این فرهنگسازی صورت بگیرد و مردم بدانند فیلمها را از مجرای قانونی تماشا کنند تا سرمایه افراد از بین نرود. اگر این مفهوم در جامعه جا بیفتد که تماشای غیرقانونی مصداق دزدی است، این وضعیت بهبود پیدا میکند.
امینی اظهار کرد: قانون کپیرایت در ایران بسیار ضعیف است و ما این حق را درباره آثار جهانی هم رعایت نمیکنیم. این قانون هم در ایران وجود دارد ولی جدی گرفته نمیشود با این وجود میدانم که سایتهای متخلف در حال شناسایی هستند. مشکل ما بیشتر سایتهای ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت دارند. ما هم نگران این اتفاق هستیم ولی تجربه ثابت کرده که آنهایی که به سینما علاقهمندند از مجاری اصلی به تماشای فیلم مینشینند. فکر نمیکنم آن دسته از افرادی که به صورت قاچاق فیلمها را در اختیار میگیرند، اهل فرهنگ باشند. برایشان تفاوتی ندارد که چه فیلمی را تماشا میکنند.
این کارگردان مطرح کرد: ما هر هفته یک بحران داریم اما امیدوارم در این چند وقت اتفاقات عجیب و غریبی رخ ندهد تا بتوانیم یک نمایش سلامت در سینماآنلاین داشته باشیم.
تلویزیون به شرط نفع اقتصادی از اکران آنلاین حمایت میکند!
وی توضیح داد: ما تلاش میکنیم که تبلیغات تلویزیونی هم داشته باشیم ولی تلویزیون کم خطوط قرمز ندارد. از همین رو عملاً تا این لحظه موفق نشدیم با آنها به نتیجه برسیم. ما متوجه این درگیریها نمیشویم، اما میدانم که تلویزیون در صورتی حاضر به پخش تیزرهای تبلیغاتی میشود که فیلمها روی پلتفورم آنها هم به نمایش دربیاید. گویا همه در حال ایجاد سد برای یکدیگر هستند و اتفاق فرهنگی رخ نمیدهد. به نظر میرسد دلایل اقتصادی ارجح است و اگر این موضوعات برایشان نفع اقتصادی داشته باشد به فیلمها کمک میکنند در غیر این صورت اقدام به این امر نمیکنند حتی من متوجه شدهام برخی که دوست ندارند اکران آنلاین رونق پیدا کند یک سری رباتها در تلگرام و سایتها طراحی کردند که به این شیوه اکران ضربه میزند.
امینی در پایان با بیان اینکه قیمت بلیت این فیلم ۱۵ هزار تومان در ازای هشت ساعت فرصت تماشاست، بیان کرد: موضوع «کشتارگاه» بهروزترین موضوعی است که تماشاگر میتواند ببیند و حس کند این اتفاقات در حال رخ دادن در جامعه است؛ دردی است که همه ما با این بازار دلار درگیرش هستیم. «کشتارگاه» سعی کرده لایههای پنهان این ماجرا را در بیان و حواسها به موضوعی خاص معطوف کند.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
- ۴۰ هزار نفر مخاطب اکران آنلاین نوروزی مستندها/ «دبستان پارسی» اول شد
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
آخرین ها
- خبرهایی از «جزیره آزاد» و «ذرات آشوب»
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟