سینماسینما، علی پاکزاد – محسن چگینی، تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» با اشاره به اکران موفقیت آمیز این فیلم و نمایش آن در خارج از کشور و بر لزوم تامین شرایط بهتر برای نمایش فیلم های سینمایی در ایران تاکید کرد.
به گزارش سینماسینما، محسن چگینی بعد از سالها فعالیت در تهیه آثار کمدی تلویزیونی در تهیه و تولید اولین اثر سینمایی پیمان قاسم خانی مشارکت کرد. حاصل این همکاری دوباره، فیلمی است که با استقبال فراوان تماشاگران سینما روبرو شده است. چگینی به نکاتی درباره وضعیت نمایش فیلم «خوب، بد، جلف»، سالن های سینمای ایران، تماشاگران، آمار فروش و رقابت فیلم ها اشاره کرده است.
محسن چگینی تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» درباره همکاری با پیمان قاسم خانی گفت: «سابقه کاری من با پیمان قاسم خانی به سال های دور بر می گردد. اکثرا همکاری ما در تلویزیون و همه کارهایی که تا این زمان داشتیم در ژانر کمدی و طنز بوده است. این اولین همکاری ما برای ساخت یک فیلم سینمایی بود. به غیر از رفاقت وهمکارى ما با هم شریک هم هستیم.»
او همچنین درباره اکران نوروزی این فیلم گفت: «نمی توان از قبل گفت که فیلمی در گیشه موفق خواهد بود یا نه. بعد از اقبالی که فیلم در جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم داشت این امید به وجود آمد که در اکران عمومی هم موفق خواهد بود و به هر حال فروش خوبی در نوروز داشتیم.»
چگینی درباره رقابت «خوب، بد، جلف» با فیلم های دیگری که در نوروز اکران شده اند، گفت: «در هر صورت رقابت همیشه وجود دارد. هر سال چند فیلم در نوروز اکران می شوند و همه آنها به دنبال گیشه بهتر هستند اما مردم هستند که تشخیص می دهند چه فیلمی از جذابیت بیشتری برخوردار است. البته تبلیغات در فروش فیلم ها بسیار تاثیرگذار است. تبلیغات در رسانه های تلویزیون و فضای شهری خیلی گران است. سال گذشته اکران بهترى داشتیم چون اطلاع رسانى و تبلیغات در ماهواره پررنگ بود. سینما نیازمند یک شبکه اطلاع رسانى بزرگ است که البته وجود ندارد فیلمها به راحتى می آیند و می روند. ۹۰ درصد آنها با ضرر و زیان به اکرانشان پایان می دهند شاید به جرات باید گفت ۹۰ درصد فروش فیلم ها در تهران و شهرستان ها مدیون ۱۵ پردیس سینمایى است و همه فیلم ها باید بر سر سانس گرفتن از این سینماها بجنگند. تنها راه نجات سینما ساخت پردیس هاى سینمایى در سراسر ایران است.»
او ادامه داد: «اشتباه بزرگ مسئولان و دست اندرکاران سینما این است که میزان فروش ریالى فیلم را ملاک پرفروش بودن فیلمها می دانند درصورتى که به نظر من تعداد نفراتى که فیلم را می یبنند باید ملاک باشد و ما هر سال تلاش کنیم که تعداد سینماروها را زیاد تر از سال قبل کنیم و به آمار فروش که هرسال قیمت آن از سال قبل بیشتر می شود دل خوش نکنیم.»
تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف » درباره تعداد سالن هایی که برای نمایش این فیلم در نظر گرفته شده، گفت: «تعداد سالن ها برای نمایش فیلم ما قابل توجه بود.»
چگینی درباره موفقیت اکران «خوب، بد، جلف» و نمایش آن در خارج از کشور گفت: «این فیلم در کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کشورهاى اروپایى نمایش خواهد داشت.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پلتفرم پخش توضیح داد؛ چرا سریال پیمان قاسمخانی حذف شد؟
- ما اشتباهی شدیم!
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- توضیحات تهیهکننده «خوب بد جلف ۲» درباره اکران این فیلم/ اکران، پرریسک است
- خوب، بد، جلف ۲ به صورت آنلاین اکران میشود؟
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- ناگفتههایی که پیمان قاسمخانی مطرح کرد: خیلی از شوخیها در «پاورچین» سمبلیک بود
- احتمال ساخته شدن قسمت دوم «خوب، بد، جلف» و زمان عرضه اش در نمایش خانگی
- نگاهی به فیلم خوب بد جلف/نبوغ هدر رفته
- سه فیلم پیشنهادی برای نوروز/در جست و جوی تنوع ژانر
- نمایش «خوب، بد، جلف» همزمان با ایران در کانادا
- دلتنگی حمید فرخ نژاد برای یک کارگردان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری