سینماسینما، فرزانه متین
گناه فرشته یکی از سریال هایی است که در پلتفرم فیلیمو به کارگردانی حامد عنقا در حال پخش است.
داستان از آنجا آغاز می شود که قتلی صورت می گیرد و حامد تهرانی یکی از وکلای با تجربه در زمینه اقتصادی (با بازی بی شک درخشان شهاب حسینی )وارد قصه و وکیل قاتل می شوداین در حالی است که همسر تهرانی ،مهتاب محتشم با بازی لادن مستوفی وکیل مقتول است اما پازل به گونه ای در سریال چیده شده که همه ی سرنخ ها به پدر حامد تهرانی وصل می شود.
اینکه گفته می شود گناه فرشته روی شانه سریال های دیگری نظیر زخم کاری و پوست شیر ایستاده است مثلی کاملا نادرست است چرا که بی شک باید گفت این سریال بیش هر اثر دیگری روی شانه ی فیلم های مسعود کیمیایی ساخته شده است،که طرفداران پروپاقرص کیمیایی حتما همعقیده با این نظر هستند همان بی عدالتی،بی قانونی و انتقامی که بیش از ۵۰ سال است که کیمیایی بر روی آن پافشاری می کند در این سریال پر رنگ است.دیالوگ های شعاری ،خان و خان بازی،انتقام چندساله شما را یاد کدام آثار کارگردان می اندازد؟مسلما پاسخ مسعود کیمیایی است.از این رو گناه فرشته یک اثر یونیک با داستانی تکرار نشدنی نیست.
اما آنچه که این سریال را نسبت به آثار کیمیایی و سایر کارگردانان پیرو وی متمایز کرده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده،زرق و برق بیش از اندازه در داستان است از ماشین ۱۰۰ میلیاردی گرفته تا آپارتمان لاکچری و خانه های ویلایی بی سر و ته و دفاتری که چیزی کم از شرکت های بین المللی ندارد ،خدم و حشم ،موتورسواری یک زن وکیل و…اما همه این موارد نمی تواند کیفیت سریال را بالا ببرد عنقا در جذب مخاطب خوب عمل کرده اما کارنامه ی ضعیفی از خود به جای گذاشته است.
سایر کاراکترها به غیر از شهاب حسینی و ایرج گرگین در نقش یک وکیل پیر به خوبی جا نیفتاده است.بازی لادن مستوفی چنگی به دل نمی زد،مهدی سلطانی در نقش مشفق ،وکیلی که به دلایل نامشخص دیزی بار باز کرده و سر وکله اش در همه جا پیدا می شود حتی در نقش ریش سفید و بازی امیر آقایی در نقش نوید پسر ناخلف مقتول چندان تاثیر گذار نبوده و حتی از نقش های تکراری در سایر فیلم هاست.
از چهره های مرموز، نقش عماد پدر تهرانی است که همه از وی حرف شنوی دارند و خط و ربط قصه را به هر سمتی که بخواهد،سوق می دهد.
اگر سریال گناه فرشته این روزها سر و صدا کرده حاصل حاشیه ها(ربط داستان به واقعیت) و نام بازیگرانش است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





