۴۰ هزار نفر به تماشای مستندهایی پرداختند که به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ به صورت آنلاین در سایت «هاشور» نمایش داده شدند.به گزارش سینماسینما، به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۴۰۳ سایت هاشور اکران مستندهای تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی را آغاز کرد. در بسته نوروزی، ۱۳ مستند اکران آنلاین شد و در صفحه هنر و تجربه، مستندهای «راه ناتمام» ساخته مصطفی رزاق کریمی، «دبستان پارسی» به کارگردانی حسن نقاشی، «دیافراگم» ساخته جواد وطنی و «اکسدوس» به کارگردانی بهمن کیارستمی نمایش داده شدند.
نوروز امسال، ۴۰ هزار مخاطب در سایت «هاشور» فیلم دیدند و از میان آثار اکران شده، «دبستان پارسی» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) بیشترین تماشاگر را داشت. پس از این فیلم، «دیافراگم» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) قرار دارد و «راه ناتمام» دیگر تولید مرکز گسترش، در رده سوم پرمخاطبترین مستند اکران نوروز ۱۴۰۳ است.
مستندهای بسته نوروزی هاشور عبارتند از: «چامون» (آرمان قلیپور دشتکی)، «کاکل» (هادی ثابت)، «بر سر خاک» و «ABCD» (محسن جانجهانی)، «خوره» (شهرام میراباقدم)، «باوه» (محسن کولیوندی)، «طاهر» (امیرمسعود حسینی)، «خالدار» (حامد سعادت)، «رش او» (حامد سعادت)، «زالو» (شهریار پورسیدیان)، «گنج دره» (کیوان طباطبایی صمیمی)، «فراموشی» (یاسر خیر) و «فرزندان شب» (بهروز نورانیپور).
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





