تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۰ - ۱۳:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80061
مهران احمدی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «مصادره» نخستین ساخته سینمایی‌اش تاکید کرد اثرش یک فیلم سیاسی نیست.

به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم مصادره ساخته مهران احمدی عصر جمعه بیستم بهمن ماه با حضور کارگردان، رضا عطاران، هومن سیدی، هادی کاظمی و مزد میرعابدینی بازیگران، مسعود اسلامی مدیر فیلمبرداری، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، فرید ناظر فصیح جلوه های ویژه بصری، سجاد پهلوان زاده جانشین تولید، اصغر نژاد ایمانی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

قاسمی درباره سابقه خود در زمینه تهیه‌کنندگی که به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های ارزشی شناخته می‌شود و محتوای فیلم که به نفوذ و مصادره انقلاب اشاره دارد، گفت: «ما آخرش نفهمیدیم ارزشی هستیم یا غیر ارزشی، اما این را می‌دانم فیلمی را می‌سازیم که حرفمان را دربرداشته باشد.»

احمدی درباره صحنه ای از فیلم که بازجو با متهم به صورت برابر غذا می‌خورد گفت: «برای بازجویی غذا می دهند و نوشابه می‌دهند. دیدم که می‌گم شما رفتید تا حالا؟ من رفتم، غذای خوب می‌دهند و برخورد خوبی دارند.»

او افزود: «فیلم سیاسی نیست و من تنها از بستر سیاست برای روایت داستان استفاده کردم.»

احمدی درباره حضور نرگس آبیار به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه گفت: «خانم آبیار خیلی شوخ هستند و آقای قاسمی من را بیچاره کرده است و اینکه کارگردانی که کار دفاع مقدسی ساخته در حوزه کمدی هم کار کند منافاتی باهم ندارد.»

احمدی درباره صحنه رقص در فیلم و میزان اصلاحیه خوردن آن گفت: «ما عرق داریم اینطور نگویید. فیلم هیچ اصلاحیه‌ای نمی خورد و اگر بخورد من خودم را جلوی وزارت ارشاد خودم را آتش میزنم.»

او درباره پاسخ به سئوالی که به وجود شوخی‌های رکیک در فیلم اشاره داشت، گفت: «کجا؟ یک مورد را حداقل برای من مثال بزنید، اصلا چنین چیزی نبوده است. یک مثال بزنید همینجا یک جایزه به شما می‌دهم.»

او درباره اینکه آیا مخاطب را جز با این شوخی‌ها نمی‌توان خنداند، گفت: «نه به جز اینها نمی توان مخاطب را خنداند.»

عطاران درباره پذیرفتن این نقش و بازی در «مصادره» گفت: «قصه اصلی فیلم خیلی برایم جذاب است و حرف خوبی در آن زده شده است. نقشی که من بازی کردم تنها جزئی از آن افراد است. اینکه راجع به این افراد فیلمی ساخته شود خیلی مهم بود از نقشی که بازی کردم خیلی خوشحالم هستم.»

عطاران درباره حضورش در سینما گفت: «من همیشه در زمان کار خودم را در اختیار کار قرار می‌دهم و آنچه که از بازیگری مهم تر است اندازه است که در تمامی کارها سعی می‌کنم رعایت کنم و بقیه اش را در کلاس‌هایم توضیح میدهم. از خانواده و اطرافیانم برای کار خیلی استفاده می‌کنم و از پدرم خیلی کمک می‌گیرم و این نقش را در بخش زیادی به پدرم ارجاع دادم، بد نیست این را هم بگویم که عمویم زندانی سیاسی بود و پدرم پس از آزادی او خیلی از این بابت ناراحت بود و پس از ۱۰ سال می‌گفت خودم ساواکی هستم و عمویم را لو دادم.»

هومن سیدی هم در بخشی از این نشست ضمن توضیح درباره نقش خود، درباره حواشی نشست فیلم مغزهای کوچک زنگ زده گفت: «از هرکسی که او را مکدر کردم عذرخواهی می‌کنم.»

احمدی درباره صحنه ابتدایی فیلم گفت: «من هر وقت حرف کاباره وسط می‌آید یاد فیلم کندو می افتم و صحنه اول فیلم را هم از این فیلم گرفتم که می‌بینید بهروز وثوقی در حال کتک خوردن است و ابی در حال ترانه خواندن.»

احمدی همچنین در بخش پایانی نشست در مورد اعتراضی که به نتایج آرای مردمی داشت، گفت:‌«من اعتراضی به آرای مردمی داشتم و وقتی پاسخ دادند دیدم که حق با آن‌هاست و مردم کاملا ناراضی هستند، فقط نمی‌دانم چرا تا ساعت سه صبح در صف می‌ایستند. من صحنه‌هایی دیدم که بگویم، دیدم تهیه‌کننده‌ای ۱۰ میلیون کارت کشید و تمام سانس‌های فوق‌العاده را خرید، من دیدم که مخاطبی بلیت خود را آورد و گفت که کدی را که وارد می‌کنم میزند قبلا وارد شده است، دیدم که مردم بلیت داشتند ولی نگذاشتند که روی صندلی‌هایشان بنشینند و بلیت‌ها فروخته شده است. مسئولان آرای مردمی به من زنگ زدند و گفتند قبول داریم شیطنت‌هایی بوده است و سیستم رای‌گیری ما مشکل دارد. من از حق بچه‌های فیلم نمی‌توانم بگذرم و این شیطنت‌ها ارزش ندارد و باید جواب مردم را بدهیم.»

شوخی‌های رضا عطاران در این نشست موجب خنده حاضران در سالن نشست شد. این بازیگر در ابتدا با بغل کردن هومن سیدی و سپس با زدن عینک آفتابی و همچنین عینک هومن سیدی سوژه خبری برای عکاسان ایجاد کرد.

عطاران در هنگام صحبت مهران احمدی با برداشتن کلاه خود و با دست کشیدن مدام بر سرش موجب خنده حضار شد پرت شدن حواس خبرنگاران شد.

هومن سیدی هم به شوخی با اشاره به این شوخی‌ها گفت که اگر می‌خواهید نشست درست برگزار شود، پیشنهاد می‌کنم آقای عطاران بروند پایین بشین چون با هر حرکت ایشان حضار حواس شان پرت شده و وادار به خنده می‌شوند.

منبع:‌ خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها